Infiniti QX50 má motor s proměnnou kompresí a autonomní řízení

  • Infiniti QX50 má jako první na světě motor s proměnnou kompresí

  • Koncept představuje také novou generaci částečně autonomního řízení

  • Na českém trhu již Infiniti oficiálně nepůsobí

Automobilka Infiniti představila koncept SUV QX50, který se ukáže na blížícím se autosalonu v Detroitu. Jedná se o další verzi konceptu QX Sport z loňského autosalonu v Pekingu, model QX50 bude SUV střední velikosti konkurující například Audi Q5 nebo BMW X3. Zatímco se design příliš neodlišuje od trendu nastaveného aktuálními modely Infiniti, pod kapotou se dějí zajímavé věci.

Koncept Infiniti QX50 má totiž produkční verzi motoru 2.0 VC-Turbo. Že na tom není nic zajímavého? Ale je. Jde totiž o první sériově vyráběný motor na světě s proměnnou kompresí. Ta se mění v rozsahu 8:1 až po 14:1. Nejvyšší výkon motoru je 200 kW (272 k), točivý moment dosahuje hodnoty 390 Nm.

Infiniti VC-Turbo (2)
Velkou novinkou je příchod motoru s proměnnou kompresí. Ta se v závislosti na zatížení motoru mění v rozsahu 8:1 (požadavek na výkon) až 14:1 (ustálená úsporná jízda)
Infiniti QX50 (2)
Sám o sobě není koncept QX50 příliš revoluční, otevírá ale novou modelovou řadu této automobilky. Středně velké SUV se začne prodávat během letošního roku.

Spotřeba motoru 2.0 VC-Turbo má být v porovnání se stejně výkonnými šestiválci o 27 % nižší. Infiniti uvádí, že má motor konkurovat dieselům. I přes složitý systém proměnné komprese je levnější na výrobu a servis než moderní turbodiesel.

Doporučujeme: Pět luxusních bazarových SUV, která lákají cenou, ale jsou černou dírou na peníze

Další novinkou je příchod funkce ProPilot, což je systém částečně autonomní jízdy. Infiniti jde ale cestou podpory řidiče, nikoli jeho nahrazení. Automobilka uvádí, že systém ProPilot má fungovat jako druhý pilot v letadle, který dává pozor. Přesto převezme řízení v situacích, kdy je nejméně zábavné, tedy například v dopravní zácpě.

Koncept Infiniti QX50 přejde do formy sériového auta do konce tohoto roku. Prodávat se začne nejprve na severoamerickém a později i na evropském trhu. Ačkoli značka Infiniti na českém trhu oficiálně skončila, už jen díky prvnímu sériovému motoru s proměnnou kompresí je tento model i pro nás docela zajímavý.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: