Indický sporťák s motorem uprostřed Tata Racemo skončil dřív, než se začal vyrábět

  • Tata Racemo se poprvé představila v Ženevě

  • Měla to být konkurence Mazdy MX-5

  • Auto slibovalo motor uprostřed a pohon zadních kol 

  • Celý projekt zařízlo vedení Tata, a to kvůli financím 

Produktům Tata se zpravidla detailně nevěnujeme – tedy pokud nepočítáme značky Land Rover a Jaguar, které indická automobilka vlastní. Jenže model Racemo byl výjimkou. Šlo totiž o lehký sportovní vůz s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Jeho světová premiéra navíc proběhla letos v Ženevě a vyrábět se měl začít už v prosinci. Jenže teď to vypadá, že ze slibného indického projektu nakonec nebude nic.

Doporučujeme: Tata Racemo je indická MX-5 s tříválcem za zhruba 400 000 korun

Indická média jako třeba indiacarnews.com informují, že vedení automobilky odložilo projekt lehkého sportovního auta s pohonem zadních kol k ledu. Důvodem není nic menšího než finance. Vývoj vozu s motorem uprostřed by byl poměrně nákladný a konečný efekt na prodejích by nemusel být až tak zásadní. Tata raději finance využije v divizi užitkových aut, kde vidí větší prodejní potenciál.

Doporučujeme: Mazda MX-5 RF a Montserrat — Španělské rande s japonskou „targou“

Je to celkem škoda, protože Tata Racemo vypadala zajímavě. Hmotnost malého sportovního kupé se pohybovala kolem jedné tuny, uprostřed umístěná přeplňovaná dvanáctistovka měla produkovat 140 kW (190 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h by se údajně vešlo pod šest sekund. Tata chtěla vůz prodávat rovněž mimo Indii a především slibovala příznivou cenovku. V přepočtu by vás Racemo vyšlo zhruba na 400 tisíc korun. Snad se Tata k projektu ještě někdy vrátí.

Indický sporťák s motorem uprostřed Tata Racemo skončil dřív, než se začal vyrábět
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: