Hyundai v roce 2017: Tři verze i30, nové malé SUV a Ioniq Plug-in Hybrid

  • Hyundai prodal minulý rok na českém trhu necelých 21 tisíc aut, letos by to mělo být o dva tisíce víc

  • Na trh přichází nová 30, kompletní ceník ale zveřejněn zatím nebyl

  • Ještě letos se objeví také i30 kombi, i30 N a i30 s karoserií liftback

  • Zároveň Hyundai představí malé SUV s pohonem všech kol

  • Dílčími novinkami pak bude facelift Hyundai Genesis a start prodeje modelu Ioniq Plug-in Hybrid

Automobilka Hyundai na dnešní tiskové konferenci zhodnotila loňský rok, představila plány pro rok 2017 a oficiálně uvedla na trh třetí generaci modelu i30, se kterou jsme se mohli také poprvé krátce projet po českých silnicích.

Český importér prodal za rok 2016 v ČR celkem 20 496 automobilů, což se mu dosud ještě nikdy nepodařilo. Celkově bylo loni prodáno na evropských trzích zhruba 505 tisíc vozů této značky. Pro rok 2017 si české zastoupení stanovilo za cíl překročit 23 000 prodaných vozů. Právě nová i30 by měla být jedním z hlavních důvodů dalšího nárůstu prodaných automobilů.

Řada novinek k narozeninám

Hyundai je poměrně mladá automobilka. Zatímco třeba takový Ford už má více než 110 let, Hyundai Motor Company slaví v letošním roce teprve padesáté výročí. A k narozeninám si nadělí celou řadu dárků.

Doporučujeme: Nový Hyundai i30 vstoupil do prodeje na českém trhu. Zatím jako limitovaná edice za 400 tisíc

Vše začalo před pár týdny hatchbackem i30 třetí generace, který už dorazil do prodeje. V květnu se začne v Nošovicích vyrábět také provedení kombi (ukáže se v Ženevě) a v září bude následovat sportovní varianta i30 N. V prosinci přijde do nošovického výrobního programu ještě jedna verze. V zásadě půjde o přímého konkurenta Škody Octavia, kterému ale Hyundai neříká liftback.

_DSC1051
Třetí generace modelu Hyundai i30 má být hlavním důvodem dalšího nárůstu českých prodejů. Zákazníky chce ukrást zejména klasickým hatchbackům nižší střední třídy. Hlavním terčem samozřejmě bude Golf, Leon, Astra nebo Mégane

U terminologie se na chvíli zastavme. Hyundai ve své reklamě na i30 prezentuje základní provedení jako liftback. Je to údajně proto, že toto označení není oficiální kategorií a Hyundai tím chce upozornit na přítomnost pátých výklopných dveří. Protože automobilka považuje aktuální variantu i30 za liftback, bude připravovaná i30 se splývavou výklopnou zádí prezentována jako fastback. Nenechte se ale zmást, i když má být úvodní varianta nové i30 liftbackem, její hlavní konkurencí jsou modely typu Volkswagen Golf, Opel Astra nebo třeba Renautl Mégane. Tedy klasické hatchbacky.

Doporučujeme: Hyundai začal v Nošovicích vyrábět novou generaci i30

Kromě třetí generace i30 si Hyundai na svůj jubilejní rok nachystal ještě jednu důležitou novinku. Na podzim bude představeno nové malé SUV. O něm se toho zatím příliš neví, ale je jisté, že v jeho nabídce nebude chybět ani pohon všech kol. V letošním roce pak nabídku značky obohatí ještě modernizovaný Hyundai Genesis, který se už ale bude jmenovat Genesis G80. Zároveň začne přibližně v červnu Hyundai prodávat i třetí verzi modelu Ioniq, což bude provedení Plug-in Hybrid.

Kompletní ceník i30 dorazí v březnu

Nová generace i30 s karoserií hatchback (používejme zažitá označení, jinak se v tom ztratíme) se na českém trhu už prodává. Hyundai ale zatím nabízí pouze akční verzi Symbol s velmi solidní výbavou a cenou od 399 990 Kč. Čekali jsme, že se na dnešní tiskové konferenci dozvíme kompletní ceník, ale to se nestalo. Finální ceny všech ostatních variant zveřejní Hyundai v březnu.

_DSC1052
Nastupující Hyundai i30 je atraktivní auto, na kterém už korejský původ téměř nepoznáte
_DSC1049
Zavazadelník disponuje základním objemem 395 litrů. Vzadu je vždy víceprvková náprava

Hyundai i30 se bude prodávat s motory 1.0 T-GDI (88 kW), 1.4 T-GDI (103 kW) a 1.6 CRDi (70, 81 nebo 100 kW). Jako základ časem přijde ještě atmosférická zážehová čtrnáctistovka. Standardem je šestistupňový manuál, zájemci o motory 1.4 T-GDI a dvě silnější verze naftového čtyřválce budou moci sáhnout také po sedmistupňovém dvouspojkovém automatu.

Doporučujeme: Elektrický srovnávací test — Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

V nabídce najdeme všechny možné asistenční systémy, nemalé možnosti v oblasti konektivity, na zadní nápravě vždy víceprvkové zavěšení a k dispozici bude 12 barev karoserie. Mimochodem: Pokud se vám žádná ze standardních barev nelíbí, řešení existuje. Hyundai umí nalakovat také i30 v jakékoliv odstínu. Jenže nejde o žádný program typu BMW Individual, nýbrž o nabídku týkající se fleetových zákazníků. Abyste si mohli vymyslet zcela libovolně vlastní barvu, musíte koupit minimálně sto aut.

Nastupující i30 vypadá velmi slibně 

Hyundai i30 nastupující generace jsme si podrobně představili už dříve, zatím jsme ale neměli možnost se s novinkou svézt. Zhruba dvacetiminutová projížďka v rámci dnešní prezentacena na nějaké konečné hodnocení nestačí, i tak ale na nás auto udělalo dobrý dojem. Na první svezení vypadá velmi evropsky, nabízí solidní prostor uvnitř a výbornou ergonomii.

_DSC1017
Nová i30 je tichá, pohodlná a v zatáčkách si vede nad očekávání dobře. Zdá se, že se tu rýsuje pro VW Golf a jemu podobné modely zajímavý problém

Zatímco Kia je něco jako korejský Seat, tedy značka zaměřená na emoce, modely Hyundai sází více na komfort. A opravdu. Nová i30 disponuje velice pohodlným podvozkem a potěší i solidní odhlučnění. Náš vůz měl přeplňovaný litrový tříválec, který sice v nízkých otáčkách propašuje do interiéru svůj hrubší chod, při ustálené jízdě o něm ale téměř nevíte.

Na finální hodnocení nové i30 si necháme až redakční test, nicméně je potřeba uznat, že třetí generace nošovického hatchbacku vypadá hodně slibně. Zavedenou konkurenci by skutečně mohla dost potrápit.

Hyundai v roce 2017: Tři verze i30, nové malé SUV a Ioniq Plug-in Hybrid
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 9 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. 1) Ta třetí letošní verze i30 bude „fastback“.
    2) V Evropě bylo loni prodáno přes 500.000 aut Hyundai.

    Petr Vaněk, HMMC

    • Srovnávat cenu podle novinky s vyšší (možná max.) výbavou je ošidné. Nová auta se téměř vždy prodávají v takovýchto variantách, protože po nich fajnšmekři prostě sáhnou, tak proč jim nabízet levné „socka“ výbavy.
      Časem se sortiment rozšíří a věřím, že slušně vybavené auto bude stát okolo 350 tis., skladovky a akční modely o 10 – 20% níž.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: