Hyundai i30 N ukáže i 250 km/h, ale za 200 se mu moc zrychlovat nechce

  • Video z akcelerace naznačuje dynamický potenciál i30 N

  • Ze 100 na 150 km/h mu to trvá jen asi pět sekund

  • Ve 250 km/h zasáhne omezovač rychlosti

Nové Hyundai i30 N určitě nění pomalé auto. V základním provedení má jeho přeplňovaný dvoulitr výkon 250 koní, v silnějším N Performance dokonce 275 koní. Nejvyšší točivý moment 353 Nm (378 Nm při overboostu) naznačuje, že pružné zrychlení například při předjíždění bude také slušné.

Jak ukazuje přiložené video, z 90 km/h se na trojku Hyundai i30 N Performace sbírá velmi ochotně, přijít na dálnici o řidičák bude poměrně snadné. Přesto hatchback logicky narazí na své limity u zhruba 200 km/h, kdy se zařadí pětka. Pak už se mu moc zrychlovat nechce, ale přesto je hodnota 251 km/h na tachometru (a na velmi dlouhé rovince by asi i30 N ukázalo ještě trochu víc) u „obyčejného“ hatchbacku působivá.

Doporučujeme: Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna

Jistě, kdo posuzuje běžná auta optikou Porsche 911 Turbo S, které používá na každodenní ježdění, asi bude mít trochu zkreslené představy. Ale zrychlení ze 100 na 150 km/h za zhruba pět sekund je určitě pěkný výsledek.

Z 200 na 250 km/h to pak ale trvá další zhruba půl minutu. Hyundai i30 N Performance zkrátka narazí na své aerodynamické a dynamické limity. V dohledné době se nám snad podaří zjistit přesná data v rámci našeho redakčního testu.

Hyundai i30 N ukáže i 250 km/h, ale za 200 se mu moc zrychlovat nechce
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 5 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

    • Ne že by na tom záleželo… (Morlor). 🙂
      Více než 200 je v takové lehké krabičce stejně risk a na běžných silnicích to valného smyslu nemá.

      A na okruh jsou k dispozici přece jen lepší auta než nějaký hatchback, byť vyšperkovaný.

      To podstatné se u těchto aut odehrává někde v rozmezí 40-180km/h

PŘIDAT KOMENTÁŘ: