Honda Civic se konečně představuje i v provedení pro evropský trh

  • V Evropě jen přeplňované motory, základ tvoří litrový tříválec

  • Kombi pravděpodobně už nebude, uvolní místo crossoverům

  • Místo klasického automatu nyní dostanete jen CVT

Desátá generace Hondy Civic se už představila před časem v americké verzi sedan. Nyní přišel na řadu evropský hatchback, který bude pro celý svět montovat továrna Hondy v britském Swindonu. Civic, který vidíte na přiložených fotografiích bude k dispozici i v českých showroomech na začátku roku 2017. Premiéru si odbude na autosalonu v Paříži.

Zatímco americký Civic se spoléhá jen přeplňovanou patnáctistovku a atmosférický dvoulitr, na evropském trhu dostaneme pouze přeplňované motory. Základ bude tvořit litrový tříválec o výkonu kolem 96 kW (130 k), následovat má přeplňovaná patnáctistovka o výkonu od 110 do 132 kW (150 až 180 k). Samozřejmě se v nabídce objeví i diesel, naftová šestnáctistovka by se měla prodávat ve dvou provedeních.

honda civic (9)
Nová Honda Civic v evropském provedení hatchback narostla a je pevnější, ale je také o 16 kg lehčí. Pod kapotou najdeme jen přeplňované motory
honda civic (1)
Uvnitř nezůstal kámen na kameni. I základní výbava má být bohatá a neměl by chybět třeba protikolizní systém. Pokud chcete automat, dostanete jen CVT

V základu vždy dostanete šestistupňový manuál, ale zájemci o jízdu bez spojky najdou v příplatcích pouze převodovku CVT. Ta by se nicméně měla chovat více jako klasický automat a její software by měl mít jakési předvolené rychlostní stupně, které si zvolíte pádlem pod volantem.

Nová Honda Civic je větší ve všech směrech a má o 52 % vyšší torzní tuhost karoserie. Přesto je mezigeneračně o 16 kg lehčí. Z výbavy ale zmizela typická sklopná zadní sedadla Magic Seats. Dostanete však za příplatek adaptivní tempomat, couvací kameru a v základní výbavě bude i systém automatického brzdění, pokud řidič nereaguje na překážku.

Nová platforma Civicu umožňuje zástavbu hybridního pohonu, ale Honda s ním prozatím nepočítá. Možná po faceliftu. Zatím se ještě nic neví o praktičtějším kombi. To ale pravděpodobně uvolní místo crossoverům.

Otevřít tiskovou zprávu

PŘIDAT KOMENTÁŘ: