Holden Commodore je Opel Insignia se šestiválcem, kterou nedostaneme

  • Atmosférický šestiválec 3,6 l je evropskému trhu zapovězen

  • Holden Commodore přechází na platformu s předním pohonem

  • Výroba bude poprvé probíhat mimo Austrálii

Před časem jsme psali o tom, že legendární australský sedan Holden Commodore míří do výslužby a že ho nahradí nový model založený na připravované druhé generaci Opelu Insignia. Ta byla včera odhalena a australský Holden, který rovněž patří do koncernu General Motors, přispěchal s vlastním provedením.

Nový model, který se opět jmenuje Holden Commodore, má vlastně jen jiné logo na masce chladiče. Ovšem pokud otevřete kapotu, rozdílů bude víc. Australský model totiž dostane šestiválec, na který můžete v Evropě zapomenout. Na trh přijde na začátku roku 2018.

Doporučujeme: Opel Insignia Grand Sport zhubl 175 kg a má pohon všech kol z Focusu RS

Šestiválec má atmosférické sání, zdvihový objem 3,6 l, výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 370 Nm. Takový motor by určitě oslovil i pár konzervativních zákazníků v Evropě. Ale to víte, emise CO2… A nedělejte si iluze, že by reálné měření spotřeby podle normy WLTP tyhle velké motory zase vrátilo do hry.

Šestiválec standardně pohání všechna čtyři kola a je spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou, což je také unikát, který evropský Opel Insignia nedostane.

Australský Holden Commodore je proti odcházejícímu modelu s pohonem zadních kol o více než 200 kg lehčí. Základní motorizací bude v Austrálii přeplňovaný dvoulitr s pohonem předních kol. Pokud jde o šestiválec v evropské Insignii, tak jedinou nadějí je verze OPC. Ale na tu si ještě musíme pár let počkat.

Nový Opel Insignia se bude pod jinými značkami prodávat i na dalších trzích: v Británii tradičně jako Vauxhall a v Americe pod jménem Buick Regal.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: