Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu

  • Harley-Davidson pro modelový rok 2018 zásadně změnil strukturu nabídky

  • Dosavadní řady Dyna a Softail se sloučily do nové řady Softail s vylepšeným rámem a motorem Milwaukee-Eight

  • Nový rám je jednodušší, tužší a lehčí. Harley slibuje výrazné zlepšení jízdních vlastností

  • Jednotlivé modely se jmenují stejně jako dosud, ale vypadají nově. Zejména Fat Bob a Fat Boy se proměnily radikálně

Náš oblíbený výrobce těžkopádných, nepraktických, drahých a naprosto neodolatelných motocyklů vyrukoval s překvapivou revolucí modelového portolia. Její podstatou je faktické sloučení výrobních řad Dyna a Softail do jediné. Jednotlivé se jmenují stejně jako dosud: Softail Slim, Fat Boy, Heritage Classic, Deluxe, Breakout, Fat Bob, Low Rider a Street Bob. Mají ale nový motor Milwaukee Eight s hlavami chlazenými olejem (podrobněji viz náš loňský test Harley-Davidson Road Glide Special s motorem Milwaukee-Eight), zcela nový, tužší a lehčí rám a aktualizovaný styling.

Rám Harley-Davidson Softail 2018
Nový rám s podvozkovými komponenty Showa je tužší a lehčí. Motor je v něm montovaný napevno, protože jeho vibrace tlumí vyvažovací hřídel. Zadní jednotka nově našla místo pod sedlem, v ose hlavního nosníku

Nový rám navazuje na řadu Softail. Trojúhelníková zadní kyvná vidlice se na pohled tváří jako součást pevného, neodpruženého zadního zavěšení (hard-tail). Motor je v rámu montovaný napevno, bez pryžových silentbloků, protože všechny jednotky Milwaukee-Eight už mají vyvažovací hřídel. (Dřívější TwinCam je měl jen ve variantě B, určené právě pro řadu Softail.)

Odpružení a tlumení zajišťuje jediná jednotka. Nově našla své místo pod sedlem, kde účinně přenáší síly do centrálního nosníku rámu až ke krku řízení. Rám má o 50 procent méně součástí, o 22 procent nižší počet svárů, je lehčí a o 65 procent tužší. Vyrábí se v několika variantách, které se liší úhlem krku řízení (28, 30 a 34°), světlou výškou (standardní a vysoká) a šířkou kyvné vidlice (široká, úzká).

Přední vidlice Showa využívá technologii SDBW, která zajišťuje progresivní tlumící účinek prostřednictvím variabilního průtoku oleje přes planžety.

MY18 Key Features. FXBRS.
Ve standardním provedení má motor Milwaukee-Eight objem 107 kubických palců (1745 cm3). Modely Heritage Classic, Breakout, Fat Boy a Fat Bob bude ale možné objednat i s motorem 114 (1868 cm3)

Výsledkem kombinace nového motoru s novým rámem by mělo být výrazné zlepšení dynamiky, ovladatelnosti, stability i volnosti náklonu. Všechny modely jsou také lehčí, v průměru asi o 15 kilogramů. Jednotlivé členy nové řady Softail si prohlédněte v přiložené galerii, kde také najdete stručnou charakteristiku každého z nich. A pokud vás zajímá, jak o nich hovoří samotný Harley-Davidson svým oficiálním jazykem, přečtěte si také tiskovou zprávu:

Otevřít tiskovou zprávu

Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 14 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

  1. Jsem velký fanda HD, taky ho vlastním a jezdím na něm…ale tohle je vážně hnus. Snaha za každou cenu vypadat poplatné produkci z Asie….

  2. Musim říct,že modely “ FAT“ vypadáji drsnějc než dřív…….
    No obsah už jde taky správnym směrem……
    Celkově se mi to dost líbí .

PŘIDAT KOMENTÁŘ: