Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Ano, velmi dobře víme, že Lada Niva je off-roadová ikona, která v terénu přejede téměř vše 

  • Jenže život není jen terén. Při obyčejném denním soužití má Niva určitá specifika 

  • Je vlastně docela hezké, že si i v roce 2017 můžete za celkem přijatelné peníze pořídit zcela nového veterána 

Do redakce se nám na krátkou chvíli dostavila Lada Niva. Ono se to nezdá, ale jde o docela speciální událost. V záplavě všech možných crossoverů a SUV, která si na terénní auta pouze hrají, je možnost otestovat čistokrevný off-road dnes už opravdu ojedinělá. Většinu času jsme proto během testu strávili na nezpevněných cestách, jenže život není pouze terén.

I Nivu občas člověk použije jako obyčejné auto a pak naplno vyniknou v dnešní době u nového automobilu poněkud netradiční drobnosti. Lada 4×4, jak zní aktuální oficiální název vozu, má zkrátka jistá specifika. O co jde, to si můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Doporučujeme: Lada slaví 40. výročí modelu Niva speciální edicí limitovanou na 1977 exemplářů

Ne, nechceme Ladu 4×4 kritizovat za věci, které k ní jednoduše patří. Jen jsme chtěli ukázat, co také přináší obyčejné používání ruské terénní legendy. Někdy je to úsměvné (třeba otočný ovladač regulující intenzitu klimatizace, která stejně v praxi působí spíše dojmem vypnuto/zapnuto), jindy roztomilé (jako například malinkaté klíčky a retro čalounění stropu) a někdy lehce otravné (jako manuální převodovka, kde u zcela nového auta hledáte zpátečku).

Mimochodem, až překvapivě hodně lidí se za touto Nivou ohlíželo. Těžko říci, zda si mysleli, že jde o čerstvě zrenovovaného veterána, nebo za tím stála pouze netypická karoserie pick-up. Každopádně to byly zajímavé tři testovací dny.

Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Ohodnoťte tento článek!
2.5 (50.1%) 204 hlas/ů

18 KOMENTÁŘE

  1. Co na tom geplu furt chválíte? Léta jsem s tím trpěl na cestě i v terénu a nikam to neposunuli, zlatý UAZ. Vot eto trgedia.

  2. Nějak nechápu, proč je článek tak směšně krátký, když jste vozidlo, jak píšete testovali tři dny.

  3. myslim, že to tam ten pan readktor napsal dost výstižně o té ojedinělosti … myslím, že šance těhle „testovačů“ se dostat ke skupině skutečných offroadů se limitně blíží k nule …. navíc v Rusku to mají přece jenom jinak „kategorizované“ … tudíž Niva je jenom vyšší žigulík, do kategorie offroad spíš patří Uazy a jemu podobné – a vím o čem píšu, prošel jsem většinou ruské produkce a momentálně mám UAZe Patriota …

  4. Napsat takovou nečtivou a nic neříkající slátaninu po třech dnech s autem, toť ukázka bídy naší žurna… Promiň žurnalistiko, pan Dittrich ani neví, co to slovo znamená.
    On totiž tento koncept, či ofocené poznámky, nikoliv článek, navazují na podobné pokusy pisálka D. V předchozích příspěvcích. Nápad a poutavost se dosud nedostavily.

  5. Mirku ten článek Ti asi unikl protože nadpis zní : Co všechno Vás čeká ……. No a nás čeká otočný ovladač , malinkaté klíčky , retro čalounění stropu a hledání zpátečky .
    Ten zbytek byla jen nestravitelná omáčka kolem . Ostatně jako celek to bylo nestravitelné , o ničem a k ničemu .

  6. Celý problém asi opravdu bude v tom, že dnes se vlastně auta do terénu nevyrábí.
    SUV to nezachrání. Navíc v dnešní době se více cení možnost ovládat auto mobilem
    než skutečné užitné hodnoty. A takto jsou auta i ceněny a posuzovány žurnalisty.
    No lepší to už nebude.

  7. Máme je v práci 3x! Je to děsný kepl, ne, že jenom vypadá jako auto před 30ti lety, ale pořád jsou jenom v servisu! Ložiska v kolech, spoka, a hlavně sedačky, to je šílený, záda v ( ! ) za pár hodin v tomhle keplu! Lidi nekupovat, je to šmejd! Kdysi možná plnili to co měli, ale teď je to šmejd, hnusnej, šmejd! Motor? děsný, pětka jen na rovině a pořád padá výkon, na 1700 obsah?! KKKEEEPPPLLL, hnus! Kola jako kdyby byly od kočárku :-))

  8. Když sem začínal jezdit, neměla auta klimu, zimní a letní gumy, ABS, ESP, ASR, ale za volantem řidiče a ne majitele řidičáků ….. a dojeli sme kam sme potřebovali i na náledí, blátě, polňačce a vůbec …..
    Pane redaktore )))))))
    no tak, popravdě, moje první jízdy byly s koněm a žebřiňákem k mlatičce )))))))))

  9. Nivu jsem měl 6let 1.7i prvni face lift měnil jsem na ni vše mimo motoru a převodovky tam byl ještě znak cccp takže ještě poctivější jinak hnivku už bych nechtěl i když jsou díky za pusinku ale jinak pořád v servisu leda do lesa na dřevo možná

  10. Musím se připojit ke kolegům článek nic neříkající ztráta času ho číst – čekal jsem víc, ale za foty děkuji ty mi o autě toho řekli více.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: