Galerie: Tajné a zapomenuté prototypy vozů značky Škoda z dob socialismu

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • I přes chudou nabídku sériových aut byl vývoj značky Škoda velmi aktivní

  • Pohon předních kol Škoda zvažovala už v 60. letech

  • Mnoho prototypů položilo základ budoucím koncepcím

  • Nejznámější je patrně Škoda 720, která se málem začala vyrábět

Sériová produkce automobilky Škoda v letech 1948 až 1989 je velmi dobře zmapovaná a všem určitě známá. Vždyť mnoho jiných aut u nás ani nebylo a tisícovky, stovky, stodvacítky a později pak ještě Favority tvořily páteř individuální automobilové dopravy v Československu.

Doporučujeme: Retro na neděli: Škoda 720 mohla být „BMW východu“. I tu pohřbili komunisté

Přesto vývoj automobilky Škoda (tehdy se automobilka oficiálně jmenovala AZNP – Automobilový Závod Národní Podnik) nelenil a tvořil jeden zajímavý prototyp nebo koncept za druhým. Vedle novátorských koncepcí pracoval i na modernizacích a nebál se experimentovat. Asi nejznámější je projekt Škody 720, který se ale nakonec do výroby nedočkal. S dalšími zajímavými a nepříliš známými prototypy značky Škoda z období hlubokého socialismu se můžete seznámit v přiložené fotogalerii.

Galerie: Tajné a zapomenuté prototypy vozů značky Škoda z dob socialismu
Ohodnoťte tento článek!
3.24 (64.85%) 103 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. Prosím, přísně přesněji – Škoda 110 Supersport opravdu není vývojovou verzí Feratu, ale je tomu přesně naopak. Nejprve byl SS, který Pištěk totálně podělal a udělal z něj hnusnýho Ferata. 1100 GT, alespoň podle toho, co vím, nikdy neměla a ani nechtěla být označována jako Škoda, vždy jen ÚVMV. To stejné je u BAZu, ani v oficiální knize o vývoji aut v Bratislavě, co v muzeu, kde Oficiál vytáhli, se nepíše cokoliv o jménu Škoda v názvu. Technika je z MB, ale jmenovalo se to prostě BAZ Oficiál a BAZ Furgonet. Přidávat tam Škoda je zkratkovité a prvoplánové… Škoda, protože fotky jsou to mimořádně zajímavé a jinak než knižně prakticky neviděné…

  2. Zase niekto múdry… AZNP – Automobilové Závody Národní Podnik. Od koho pochádza „tvrdenie, že komunisti nemali dosť peňazí na betérie, tak sa muselo auto štartovať so stlačenou, vypnutou spojkou?

  3. Co stálo za to nebo ne, je asi jedno. Naši konstruktéři měli nápady, to je důležité. Věřím, že je mají i dnes a je jedno, jestli to pohřbili komunisti nebo dnes kapitalisti z VW. Ona konkurence uvnitř se těžko snáší.

  4. Je hezké vidět, jak se škoda vždy od dobrého nápadu vydala uplně opačným směrem a vyrobila absolutní shit .. no a zůstalo jí to dodnes … za komačů lidi neměli na výběr a škodovky kupovat museli … ale proč to kupují dnes když na trhu jsou za stejnou cenu mnohem kvalitnější vozy – to mi hlava nebere.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: