Galerie: Škoda Octavia 2017 není první. Prohlédněte si všechny čtyřoké Škodovky

  • Modernizace Škody Octavia rozpoutala zuřivou debatu na téma designu přední části se zdvojenými světlomety 

  • Zdvojená světla ale nejsou u modelů této značky žádnou novinkou 

  • „Čtyřoké“ byly už prototypy 720, stejně jako třeba Škoda 110 R, některé verze modelu 120 nebo prodejně tolik úspěšný Yeti 

Stále ještě aktuální facelift Škody Octavia, který přinesl kompletně přepracovanou přední část se zdvojenými světlomety, rozpoutal zuřivou debatu na téma výsledného řešení. Okamžitě po zveřejnění prvních obrázků se vyrojilo obrovské množství negativních komentářů. Dělená světla mají přitom u Škody dlouhou tradici.

Doporučujeme: Škoda 120 slaví čtyřicet let. Mnohé jezdí dodnes

Začít můžeme třeba u prototypů 720, což je přelom šedesátých a sedmdesátých let. Velmi pěkně vypadající vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol se bohužel do sériové výroby nikdy nedostal. To ovšem neplatí o následné Škodě 120, která se dočkala zdvojených světel ve variantách LS a GLS. Čtyřoký pak byl také model 110 LS a 110 R, což je podle našeho skromného názoru nejhezčí Škoda se zdvojenými světlomety vůbec.

octavia 2017
Čtyřoká Octavia je stále velmi diskutované téma. Podle mnohých se tenhle facelift příliš nepovedl
skoda 720 AD4
Dříve jsme ale zdvojené světlomety na modelech Škoda vídali běžně. Měl je i prototyp 720

Pro čtyřoké Škodovky ale nemusíme chodit tak daleko do minulosti. Se svým prvním SUV začali v Mladé Boleslavi koketovat v roce 2005, kdy se na autosalonu v Ženevě představil koncept Yeti. Ten o pár měsíců později následovala další studie, tentokrát se stahovací střechou.

Doporučujeme: Škoda Octavia 2017 je zkouškou odvahy (první jízdní dojmy)

A jak určitě dobře víte, také Yeti měl zdvojená světla. Jak ve stádiu konceptu, tak později v sériové výrobě. Když přišel v roce 2013 facelift, který zdvojená světla zrušil, dokonce zaznívaly negativní názory s tím, že zdvojené řešení mělo více originality. A nakonec ani nový Kodiaq nemá klasické uspořádání světlometů. Také zde jsou dělená světla, i když ne tak výrazně jako v případě Octavie.

Nechme se překvapit tím, co bude následovat. Autor aktuální Octavie Jozef Kabaň míří k BMW. Uvidíme, s čím přijde jeho nástupce. Jak by se vám zamlouval třeba takový čtyřoký Superb?

Galerie: Škoda Octavia 2017 není první. Prohlédněte si všechny čtyřoké Škodovky
Ohodnoťte tento článek!
2.61 (52.22%) 18 hlas/ů

35 KOMENTÁŘE

  1. To je keců donekonečna kvůli světlům. Líbí – nelíbí, každého volba. Chleba ani benzín levnější kvůli tomu nebude, a po čase si na ten čtyřsvětlovej ksicht zvykneme. Jsou horší věci, který nikdo neřeší.

  2. Kolik článků denně na téma Škoda musí na mě všude vyskakovat?
    A zpět k obsahu – kulatý světla Škodovkám slušely. Tenhle paskvil zhulenýho Kabaně je fakt k zblití…

  3. Jsem zvědav jak dlouho bude Škoda auto investovat do zdejších webů aby nakonec přesvědčila že bílá není bílá, ale modrá..

  4. Opět kopie mercedesu? Začalo to v roce 1996 přední maskou a dneska už i světla? Je to trapný kopírování.Líbí se to jen tomu kdo to navrhnul.

    • Mercedes|?Spíš snad BMW.Ale – není důležité kolik světel auto má, ale aby z něj bylo vidět a bylo viděno. Nechápu proto tu zcela zcestnou zákonnou úpravu denního svícení.Proč nestačí používat tlumená světla a proč zezadu auto svítit nemusí?V mlze je to zvláště velmi „užitečné“.Stejně jako debilní ustanovení, že auta mají velký zadní nárazník a proto nemusejí mít zástěrky na zadních kolech. (návrh Cyrila Svobody)Pokud jde ještě o to denní svícení tak vím, že lze tlumená světla používat, ale proč jsou všechna auta vybavována „frajerským a někdy neviditelnými) LED svítilnami?

    • kopie mercedesu?hmm zajímavý názor ale jestli se trošku zajímáš o auta,tak bys mohl vědět,že třeba brzdy na všechna čtyři kola měla naše tatra,to měl ještě mercedes kola z gumovýma odručema a bržděná dvě kola,škoda taky nebyla pozadu,než vlastnit mercedes rač budu jezdit velorexem.

    • Tak asi neměli fotku zrovna té co jste vlastnil Vy, ale pokud by Vám stačila fotka jiného kusu stejného typu, konkrétně ve světle žluté barvě, stačí si galerii prohlédnout ještě jednou (obrázek 4 z 12).

  5. trošku trapný článek, vysvětlovat, co jsou 4 světlomety….u kulatých je něco jiného, než ten paskvil, který kazí jinak povedenou příď auta, nesedí proporčně a boří přední masku…
    Navíc, pokud poukazujete na Yetiho, tak pak jsou téměř všechna auta „4oká“, neb u Yetiho jsou to mlhovky, u Kodiaq také…ty jsou u velké části všech značek 😀 😀 ….takže který inteligent tento článek napsal? Trvalo 5 minut najít trapné fotky aut, které všichni znají????

  6. Nakonec si zvykneme a budeme to potom chválit .Bylo to bodnutí do osího hnízda jelikož škoda je sdcová záležitost a i já kafrám ale slyšel jsem že to je nadčasový trend a my do něj dozrajeme a tak já jdu zrát třeba si nakonec zvykneme

  7. Je to hezký auto , ty zahraniční s r a č k y jsou k ničemu .Tchán si koupil Peugeota a nadává na to taky .

  8. Jedno z nejkrásnějších aut za posledních 5 let. Konečně originální design.SUPER
    Skvělý nadčasový vzhled. Velká chvála !!!

  9. Když jsem tak u těch čtyř světel, Fiat 125 měl jak hranatá (origo italský 1600 ccm), tak kulatá (125p). Žigul je měl u verzí 1500 – 1600 také. A tak bych mohl vyjmenovávat dál.

    P.S.: v reálu jsem zatím novou škoduli neviděl, prý vypadá lépe, než na fotkách. Tak uvidím… Mimochodem nikde není napsáno, že v případě velké, skutečně velké kritiky napříč všemi zeměmi, kam se Octavie vyváží, že další modelový rok bude mít světla zase jen dvě. Ale nevěřím tomu, protože jak víme, tak největší kritici škodovek jsou jen a pouze pomatení Čecháčci, kterým se nikdo a nikdy nezavděčí… 🙂 Čecháčci hledají kdejakou pitomost, nepodstatný detail, který jinak mimo ČR nikomu nevadí, jen aby poslintali něco na co nemají, co si nikdy nekoupí a když, tak jen hodně olítané z bazaru za pár korun… Viděl jsem podstatně víc estetických sprasenin, než jen čtyři oka u Octavie a kolik se toho prodalo… 🙂

  10. Konečně nějaká změna, vypadá to opravdu originálně a zajímavě. Přesto, že jsem škodovku nikdy nechtěl, tak dnes o ní začínám uvažovat. Nová maska je skvělý nápad.

  11. Chce to jen si zvyknout a bude se to líbit. Nakonec to po nás začnou kopírovat i ostatní. Škodovka je dobrá volba!

  12. Nový facelift nevypadá zle. Za nějaký čas určitě příjde i 4oká Fabie. Jde jen o zvyk. Já osobně jsem před časem neodolal a koupil Octavii kombi 2012. Auta to nejsou špatná, motor TSi je svižný, dobrá výbava, ale pokud máte v baráku jako druhé MPV, tak je Octavia malá, nepohodlná, žádný komfort, žádné odkladací plochy. Ikona českých řidičů nás tedy moc nenadchla.

  13. Myslím že si asi budete muset počkat jak se bude prodávat, mě se to líbí ale asi bude hodně lidí co jsou pro klasiku.

  14. Dneska si to dělají složité a stejně to nepřekoná oldschoolovky, dříve se použil jeden typ světel
    na několik typů vozů a bylo to povedený .

  15. Pokud „čtyřoko“, tak kdepak je fáčko TOP X(x) a MTX Cabrio ?
    Že by autor článku opomněl na poslední vzhledné auto se čtyřmi světlomety ?
    (neberu pokusy na Felicii aka Polo a individuálky na Fábiích a Octaviích)
    A k nové „jakočtyřoké“ Octavii – ano, zvykejme si, lépe už bylo. Další na řadě bude SuperB a potom Rapid.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: