Galerie: 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci

TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení

TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení

Období na počátku devadesátých let dvacátého století bylo pro naši zemi velmi bouřlivé. Změna společenských poměrů a přechod k více či méně tržnímu hospodářství se samozřejmě projevily i na trhu s novými a hlavně ojetými auty. Vždyť Češi byli celá desetiletí odkázáni vlastně jen na produkty domácí automobilky Škoda, případně jiné značky východního bloku. A nutno říci, že škodovky byly na poměry socialistického průmyslu ještě nadprůměrně dobré.

opel_kadett_1989_images_1
Opel Kadett, předchůdce Astry, patřil k velmi žádaným a oblíbeným ojetinám, které se vozily hned po revoluci přes hranice
renault_19_1988_pictures_1
Předchůdce Méganu se jmenoval Renault 19 a rovněž k nám mířil ve velkých počtech. Dnes už je na silnici moc často nepotkáte

Kdokoliv se po revoluci aspoň trochu zmohl, ale stále nedosáhl na nové auto, snažil se sehnat luxusnější ojetinu ze zahraničí. Náš trh tak začala zaplavovat levná auta z Německa, Francie, Itálie a Belgie. Nejčastěji se takové vozy nacházely ve formě bouraných polovraků či jinak zubožených kusů. A čeští kutilové se je snažili dávat po garážích dohromady.

Doporučujeme: Galerie 15 sportovních aut ze socialistických zemí

Někdo to myslel dobře, jiní nepoužívali při dovozu aut a jejich následném prodeji zrovna legální metody. Na to pak doplatila nemalá řada motoristů, kteří poprvé vyrazili za hranice na „Západ“ a hned v Německu nebo Rakousku jim policisté auto sebrali jako kradené. Ostatně zlepšit kulturu obchodu s ojetými vozy se někde nedaří ani dnes, více než čtvrt století po převratu. Ale znáte to: dokud budou chtít Češi naftový Passat „za kilo“ s nájezdem 65 000 km, nezmění se nic…

 

Galerie: 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci
Ohodnoťte tento článek!
3.4 (68%) 5 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. ohledně citroenu BX měl sem 2x 1.9D najeto obě hodně přes 600 000 spotřeba 5L bezproblemové auto pak sem měl GTi 16V 118kw a taky bez problému ohledně hydro pneu systému žadný problémy neznám … naopak jen výhody 🙂

    • Přesně tak, při základní údržbě je hydroneumatický odpružení od Citroenu naprosto spolehlivý. A největší sranda je že při prípadných opravách to vyjde levněji, než opravy běžného odpružení.

  2. Budí to dojem, že autor je mladší, než většina zmíněných aut a v podstatě jediné, co zná, je vyprávění o tom, že se sem po revoluci dotáhla spousta vraků. Jasně, že dotáhla. Ale za to ty auta fakt nemůžou. Některá ze zmíněných aut jsem měl a vzpomínám na ně se slzou v oku, měly přesně to, co jsem potřeboval. Čtyři kola, volant, klacek a motor s převodovkou. A taky motor s bleskovou odezvou na plyn a některé další příjemné věci. A asi kdyby někdo nabídl dnes novou Sierru, W123/124 nebo toho Passata B3/B4, možná by je někteří lidé přece jen upřednostnili před low-cost auty s Euro 6.

  3. Je mi 23 let, mám Citroena ZX 1.4i z 95 roku a vůbec neprahnu po nějakém novém autě..všechno jsou to opuchlý plastovy šroty..bez jedinyho problemu jezdim 4 roky..akorat už potřebuji bezpečnější auto a auto na větší dálky..ale to ZXko přežije beztak i to nový auto

    • Komentář:…zrovna jsem si ho taky koupil na pojíždění a do práce. Hrozná popelnice, ale celkem se v tom dobře jezdí 😀

  4. Ja mam uz 20 let Rover 620 Si. Sestivalec Honda atmosfericky, vstrikovani, zadna velka elektronika, 330000km a bez problemu. Ted jsem nechal opravit lemy a dat nove rozvody a doufam, ze k me spokojenosti bude slouzit dale. Jeste mam Renault Megane, ale kam se hrabe na 2l Rover, jedina vyhoda oproti Roveru je, ze ma klimu…. Ale tot vse….

  5. Od fotky 15 asi nějakej haluz 😀 jasně vozilo se to sem, ale že by tu bylo zaplavený volvama, báwama a merglama (to až ty 124, a o dost později rozhodně ne ihned po revoluci) a ani těch audin 100 ti nebylo až tolik … já vzpomínám (kromě toho co tam je) na starý fiesty, pola, scirocca… když už je tam uno, tak panda musí bejt taky, a sem tam byly vidět i alfy (rozhodně víc než třeba ty volva, těch taky bylo poskromnu).

    A u fotky 18… 😀 je to Audi 100/C4, poslední generace, kterou dělali až po revoluci .Když přišel facelift týhle čtyřky už tomu říkaly A6. A že e30 byl nechtěnej vrak 😀 no ty vraky nikdo něchtěl to je pravda, ale v dobrym stavu za ně lidi trhaly ruce pořád…

    Mam pocit že autor je zaprvý absolutní neznalec bez přehledu a zadruhý mladší než tahle audina…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: