Ford Transit má nový diesel s AdBlue. Dostane ho i vaše Mondeo

Ne, Autobible.cz opravdu nechce být magazínem o užitkových automobilech – to rádi přenecháme povolanějším. Leda by novinky ze světa aut „na práci“ měly výrazný přesah do osobního segmentu – a to je právě tento případ. Nový diesel Ford 2.0 EcoBlue dostaly nejprve dodávky Ford Transit a Transit Custom. Postupně se však nastěhuje i do osobních modelů značky Ford, v nichž vystřídá dosavadní jednotky vzešlé ze spolupráce s francouzským koncernem PSA.

Ford_Transit-TransitCustom_EcoBlue_03
Vznětový čtyřválec 2.0 EcoBlue je vlastní konstrukce Fordu. Těží ze zkušeností získaných při vývoji úspěšných benzinových motorů EcoBoost

Ford tvrdí, že se při vývoji nových jednotek inspiroval technickými řešeními použitými u zážehových motorů EcoBoost. Jako konkrétní příklady uvádí řemenový pohon vačkových hřídelí mazaný olejem nebo turbodmychadlo s nízkou setrvačností, které dosahuje pracovních otáček až 240 000 min-1.

Přípravu směsi zajišťuje vysokotlaké přímé vstřikování se vstřikovacím tlakem až 2000 barů. Každý piezoelektrický vstřikovač dávkuje palivo osmi otvory, a to až šestkrát během jednoho pracovního cyklu motoru. Turbodmychadlo má samozřejmě proměnnou geometrii, lopatky se nastavují elektricky.

Ford_Transit_AdBlue_Display
Hladinu aditiva AdBlue lze zkontrolovat v menu palubního počítače

Kvůli normě Euro 6 dostaly vznětové čtyřválce Ford EcoBlue systém tzv. selektivní katalytické redukce (SCR), který využívá činidla AdBlue. Ve srovnání s dosavadními jednotkami TDCi 2,2 l jsou motory EcoBlue v užitkových modelech o 13 procent úspornější. Rozdíl oproti dnešním dvoulitrům v osobních vozech je samozřejmě ve hvězdách, ale praxe i u jiných značek potvrzuje, že nasazení SCR znamená citelné snížení reálné spotřeby.

Ford_EcoBlue_logo
S tímto logem se v dohledné době začneme setkávat i na zádi osobních modelů Ford, jako je Focus nebo Mondeo

I zásluhou olejové náplně 8,3 litru může Ford provozovatelům dodávek Transit nabídnout servisní interval až 60 000 km. V osobních modelech bude jistě kratší. Zákazníci Transitu mohou zatím vybírat ze třech variant motoru EcoBlue: 77, 96 a 125 kW.

Zástupci Fordu se nechali jasně slyšet, že EcoBlue zamíří i do osobních modelů. Zatím ale není jasné, ve kterých se objeví nejdříve ani kdy k tomu dojde.

Další informace o modernizovaném Transitu a Transitu Custom s motory 2.0 EcoBlue se dozvíte z tiskové zprávy Fordu:

Otevřít tiskovou zprávu

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: