Ford Mustang 2018 dostane 10st. automat, přepracovaný osmiválec a řadu asistentů

  • Ford oficiálně představil facelift modelu Mustang

  • Do nabídky přichází desetistupňová automatická převodovka 

  • Osmiválec dostal systém kombinující přímý a nepřímý vstřik paliva 

  • Úpravy se týkají i podvozku 

  • Na přání vám Ford dodá tlumiče MagneRide 

  • Změnil se také design 

  • Evropští zákazníci si musí ještě asi rok počkat 

Po ranní neoficiální předpremiéře Ford oficiálně představil modernizaci modelu Mustang. Na rozdíl například od také dnes odhaleného faceliftu BMW řady 4 přichází v tomto případě skutečně hodně zásadních novinek v čele s desetistupňovou automatickou převodovkou.

Ta bude dostupná jak pro přeplňovaný čtyřválec, tak pro pětilitrový osmiválec. Oproti aktuálnímu šestistupňovému automatu bude mít větší rozsah převodových poměrů, rychlejší řazení i reakce a v neposlední řadě také nižší třecí ztráty. Kromě automatického režimu nabídne i možnost manuálního řazení pomocí pádel pod volantem.

Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT — Otázka za milion

Čtyřválcového motoru EcoBoost se žádné zásadní novinky netýkají, což ale neplatí o pětilitrovém osmiválci. Ford tuto jednotku důkladně modernizoval. Slibuje lepší nástup točivého momentu, nižší spotřebu i vyšší výkon a točivý moment. Ve velké míře to je dáno nasazením nového systému vstřikování. Ten kombinuje přímý a nepřímý vstřik paliva. Jak moc se nakonec zvedly základní parametry, to zatím nevíme.

Spolu s upraveným osmiválcem případně dostanete také přepracovanou šestistupňovou manuální převodovku. Přibyla spojka s dvojitým kotoučem a dvouhmotový setrvačník.

New Ford Mustang V8 GT
Kompletně přepracovaná příď dostala nový nárazník, diodová světla nebo nově tvarovanou kapotu. Ty nejzásadnější změny se ale týkají techniky. Upravený Mustang bude výkonnější, rychlejší a obratnější

V zájmu vylepšení jízdních vlastností nasadil Ford nové tlumiče, upravená zadní náprava disponuje větší boční tuhostí a měnily se i stabilizátory. Celkově by se měl vylepšený Mustang vyznačovat rychlejšími reakcemi a větší stabilitou. Na přání si budete moci objednat adaptivní tlumiče MagneRide, což je další novinka.

Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek

Nabídku výbavy na přání rozšíří rovněž sada elektronických asistentů. Jmenovitě půjde o přednárazový systém s detekcí chodců, hlídání jízdních pruhů nebo sledování únavy řidiče. Ve výbavě se objeví také digitální přístrojový štít, tvořený displejem o velikosti dvanácti palců.

Pozměněný design si můžete prohlédnout na přiložených fotkách. Výčet novinek zahrnuje přepracovanou přední část, novou kapotu, jiný nárazník nebo diodová světla. Vzadu opět najdeme nový nárazník a případně spoiler. Dvě koncovky výfuku prozradí přítomnost čtyřválce, osmiválec má rovnou čtyři. V jeho případě je navíc výfuk standardně opatřen aktivní klapkou.

Jako první se přepracovaného Fordu Mustang dočkají američtí zájemci, ale i ti si budou muset počkat. Automobilka začne tuto novinku v Americe prodávat až na podzim. Do Evropy přijde modernizovaný Mustang začátkem příštího roku.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: