Facelift pro Range Rover Sport: Čtyřválce a plug-in hybrid

  • Range Rover Sport dostal plug-in hybridní verzi

  • Má výkon 404 koní, točivý moment 640 Nm a spotřebu 2,8 l/100 km

  • Čtyřválce na benzín i naftu už Range Rover nějakou chvíli má

  • Čtyřválcové varianty se neprodávají na všech trzích

V rámci modernizace pro modelový rok 2018 dostalo velké SUV Range Rover Sport nejen drobný facelift, ale také modernizovanou motorovou paletu včetně zcela nové plug-in hybridní verze. Zážehové a vznětové čtyřválce (300 koní pro benzínový dvoulitr a 240 koní pro naftové bi-turbo) přišly už před časem, ale velký humbuk se kolem nich logicky nedělal. Jedná se především o motory určené ke snížení průměrných flotilových emisí. U nás asi nikoho moc zajímat nebudou, když neplatíme brutální daně podle nominálních emisí CO2.

RR Sport (1)
Ani plug-in hybridní verze by neměla ze svých terénních schopností ztratit nic. Pořád se může brodit v 850 mm hluboké vodě
RR Sport (2)
Přepracován by také infotainment a rozšířily se možnosti konektivity. Nechybí rychlejší palubní internet nebo třeba výkonnější audio systém

Největší novinkou je tak v rámci drobného faceliftu právě plug-in hybridní verze. Skládá se z přeplňovaného zážehového čtyřválce 2,0 l o výkonu 220 kW (300 k) a elektromotoru o výkonu 85 kW (115 k). Složený výkon hybridního pohonu je pěkných 297 kW (404 k) a točivý moment má hodnotu 640 Nm. Plug-in hybridní Range Rover Sport, který na kufru poveze označení P400e, zrychlí na 100 km/h za 6,7 sekundy a rozjede se na 221 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je pouze 2,8 litru na 100 km a automobilka uvádí, že čistě na elektřinu ujede tohle velké SUV 51 km. To by nešlo bez akumulátoru o kapacitě 13,1 kWh. Maximální rychlost v elektrickém režimu je omezena na 137 km/h.

Range Rover Sport P400e disponuje nejen funkcí pro zapnutí plně elektrického režimu, ale zároveň si můžete elektřinu schovat pro pozdější použití, například popojíždění ve městě. Nebo můžete nechat systém pracovat automaticky jako klasický hybrid. Z běžné domácí zásuvky se vybitý akumulátor plně nabije za zhruba 7,5 hodiny.

Range Rover Sport (72)
Plug-in hybridní systém se skládá z přeplňovaného benzinového čtyřválce o výkonu 300 koní a elektromotoru o výkonu 115 koní. Na elektřinu tohle auto ujede prý až 51 km

Range Rover Sport se také dočkal změněného designu předních LED světel, modernizován byl palubní infotainment a nová je i klimatizace či třeba několik typů čalounění a barev. Systém pohonu všech kol se dočkal odlehčené soustavy pro rozdělování hnací síly mezi oběma nápravami. Z terénních vlastností by neměl Range Rover Sport ztratit nic, i plug-in hybrid se může brodit ve vodě hluboké 850 mm.

Aby toho nebylo málo, Land Rover ještě připomíná model Range Rover Sport SVR s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 575 koní a točivém momentu 700 Nm, se kterým akceleruje tohle velké SUV na 100 km/h za 4,5 sekundy. S očekávanou reálnou spotřebou okolo dvaceti litrů na sto kilometrů působí takový model jako zajímavý protipól novému čtyřválcovému plug-in hybridu.

Rakouský importér Jaguar Land Rover, který má na starosti i Českou republiku, rovnou zveřejnil i některé ceny modernizovaného Range Roveru Sport pro náš trh. Začínají na 1 769 020 Kč za základní Range Rover Sport 2,0 SD4 „S“ se čtyřválcovým vznětovým motorem Ingenium (176 kW/500 Nm). Plug-in hybridní verze Range Rover Sport P400e „SE“ s parametry 297 kW/640 Nm začíná na 2 408 021 Kč. Auta už lze u prodejců objednávat.

Další podrobnosti o modernizovaném Range Roveru Sport najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Facelift pro Range Rover Sport: Čtyřválce a plug-in hybrid
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: