Facelift BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer skoro nepoznáte

  • Facelift MPV BMW řady 2 nepřináší nic převratného

  • Rozšířila se výbava, přibyly nové barvy, potahy a kola

  • Pod kapotou je stále základní tříválec 1,5 l a čtyřválce 2,0 l

  • Prodávat se modernizovaná řada 2 Active a Gran Tourer začne v březnu

To bylo křiku, když přišla první předokolka BMW, model řady 2 Active Tourer (později doplněná prostornější verzí Gran Tourer). Už v roce 2015 však BMW prodalo v Evropě přes 85 000 kusů a v loňském roce evropské prodeje překročily hranici 100 000 kusů. Velkoprostorové BMW s předním pohonem tedy není žádný propadák.

BMW 2 (1)
Na stručné infografice můžete vidět, co vše se změnilo. Ničeho zásadního se ale modernizace MPV BMW řady 2 netýká
BMW 2 (2)
I uvnitř zůstává prakticky vše při starém, ale změn se dočkal systém iDrive a design voliče automatické převodovky. Nové jsou i potahy

Nyní v BMW usoudili, že je čas na decentní facelift. Hlavní novinkou jsou příplatkové adaptivní LED světlomety, zvětšená maska chladiče s charakteristickými ledvinkami a  poupravený tvar nárazníků. Uvnitř najdeme nový systém iDrive a nové potahy. Všechny čtyřválce mají nyní dvojité koncovky výfuku.

V katalogu se objeví dvě nové barvy a šest nových designů kol ve velikostech 17 až 19 palců, volič automatické převodovky dostal nový tvar a změnilo se ještě několik dalších více či méně podstatných detailů. Pokud jde o motory, ty prošly běžnou modernizací, například se zapracovalo na uložení klikové hřídele, ovládání ventilů, turbodmychadlech a chlazení. Cílem bylo především zase o kousek snížit spotřebu a emise.

Doporučujeme: Test BMW 340i M Performance – ještě lepší než nová M3

Základní motorizací zůstává přeplňovaný tříválec 1,5 l v modelech 216i a 218i, ve kterých má výkon 80 kW (109 k) nebo 103 kW (140 k) a točivý moment 190, resp. 220 Nm. Benzinový čtyřválec 2,0 l s přeplňováním pak mají verze 220i a 225i xDrive. Ta slabší má výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 280 Nm. Standardně je spojena se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (ten může mít za příplatek i tříválec 218i). Vrcholná benzinová verze 225i xDrive má výkon 170 kW (231 k), točivý moment 350 Nm a používá osmistupňový automat s měničem. Na 100 km/h akceleruje za 6,3 s rozjede se na 235 km/h.

BMW 2 Active Tourer (31)
Active Tourer a Gran Tourer nejsou o projíždění zatáček bokem, ale o praktičnosti a užitné hodnotě. Kufr je zcela dostatečný
BMW 225e xDrive (9)
Nechybí ani plug-in hybridní verze 225xe, která je důležitá zejména pro země s daňovým zatížením vozů dle emisí CO2

V nabídce nechybí ani hybrid BMW 225xe iPerformance, který kombinuje tříválec 1,5 l s elektromotorem. Tříválec nabízí parametry 100 kW a 220 Nm, elektromotor asistuje výkonem 65 kW a točivým momentem 165 Nm. Akumulátor o kapacitě 7,6 kW se z běžné zásuvky nabije za 2,5 h a v kombinovaném režimu má hybridní Active Tourer spotřebu 2,3 až 2,5 litru na 100 km dle normy NEDC. Z 0 na 100 km/h akceleruje hybrid za 6,7 s a na elektřinu ujede 45 km.

Doporučujeme: BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy

Turbodiesel pod kapotou modelu 216d má rovněž tři válce a objem 1,5 l, nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 270 Nm. Verze 218d už má čtyřválcový dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 350 Nm. 218d můžete mít i ve čtyřkolce a s osmistupňovým automatem, tříválec může mít sedmistupňovou dvouspojku. Vrcholný diesel BMW 220d má parametry 140 kW (190 k) a 400 Nm a standardně je dodáván s osmistupňovým automatem. Za příplatek můžete mít rovněž čtyřkolku, která se na 100 km/h dostane za 8,1 s v případě Active Toureru.

Gran Tourer má některé dynamické parametry o kousek horší, výkony ale zůstávají. Gran Tourer ale zatím nekoupíte ve verzích 225i a 225xe. Prodej modernizovaného BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer bude zahájen v březnu a uvidíme ho také na autosalonu v Ženevě.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: