Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za držák nápojů si připlatíte

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii

  • Motor 3,5 V6 s kompresorem Edelbrock dosahuje výkonu 321 kW

  • Lotus uvádí „suchou“ hmotnost jen 1258 kg

  • Pro celý svět vznikne pouhých 60 kusů

  • V ceně dostanete karbonové aerodynamické prvky nebo titanový výfuk, za komfort však musíte připlatit

Lotus Evora GT430 je nejnovější – a také nejvýkonnější – verzí sportovního kupé 2+2, které britský malovýrobce sportovních vozů zařadil do nabídky v roce 2009. A zároveň historicky nejvýkonnějším Lotusem homologovaným pro silniční provoz. Jeho kompresorem přeplňovaný motor V6 3,5 l dosahuje výkonu 321 kW (436 k) v 7000 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm v 4500 min-1. V kombinaci s hmotností bez náplní pouhých 1258 kg to znamená zrychlení 0-100 km/h za 3,7 s a nejvyšší rychlost 305 km/h.

Dynamika v přímce ale není jedinou předností Evory GT430. Aerodynamicky upravená karoserie, jejíž některé komponenty jsou vyrobené z uhlíkových kompozitů, generuje při maximální rychlosti přítlak 250 kg. Díky nastavitelným tlumičům Öhlins TTX, pružinám Eibach a pneumatikám Michelin Pilot Sport Cup 2 je Evora GT430 na zkušební trati firmy Lotus v Hethelu stejně rychlá jako extrémistický Lotus 3-Eleven.

Ke snížení hmotnosti o 26 kg oproti dosud nejlehčí Evoře, modelu Sport 410, přispívají vedle karbonových dílů také odlehčená kovaná kola (19" vpředu, 20" vzadu) nebo sériově montovaný titanový výfuk. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál typu Torsen.

Doporučujeme: Lotus 7 slaví 60 let. Jako Caterham se vyrábí dodnes

Lotus 7

Karbon se hojně objevuje také v interiéru. Charakteristický vzor je vidět na sedadlech, prazích nebo krytu přístrojového panelu před řidičem. Volant, palubní deska, dveřní výplně a konzola mezi sedadly jsou čalouněné kombinací Alcantary a perforované kůže. Zákazník si ale může bezplatně zvolit kompletní provedení interiéru buď v kůži, nebo v Alcantaře.

Lotus Evora GT430 vznikne jako limitovaná série v počtu pouhých 60 kusů pro celý svět. Cena v Německu byla stanovena na 151 tisíc eur (3,9 milionu korun). V nabídce příplatkových položek figuruje vedle karbonových skořepin Sparco, kovaných kol či exkluzivních laků také třeba klimatizace (v přepočtu asi 55 000 Kč), akustická izolace (18 200 Kč) či držák nápojů (4 200 Kč). Pro úplnost však dodejme, že sériová výbava zcela spartánská není. Obsahuje mimo jiné zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zrcátka, tempomat nebo bi-xenonové světlomety s LED denním svícením.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?