Dieselgate na pokračování: Citroën C4 Cactus překročil emise v reálném provozu o 730 %

  • Citroën C4 Cactus s motorem 1.6 HDI překročil emisní normu o 730 %

  • Automobilka tvrdí, že jsou její auta v pořádku

  • Od letošního září smí diesely překračovat v provozu normu o 110 %

„Věřím jen těm statistikám, které si sám zfalšuji,“ praví slavný výrok jednoho britského státníka. Proto už asi nikoho nepřekvapí, že zase „nějaká“ organizace provedla „nějaký“ test dle „nějaké“ metodiky v reálném provozu, který odhalil extrémní zvýšení emisí oxidů dusíku u vozu s naftovým motorem.

Web Automotive News se odkazuje na francouzský Le Parisien, který má k dispozici data z testu naftového Citroënu C4 Cactus s motorem 1.6 HDI. Test v reálném provozu provedlo výzkumné centrum pracující přímo pro Evropskou komisi a výsledky ukazují, že Citroën C4 Cactus překročil zákonný limit emisí o masivních 730 %.

Doporučujeme: Také koncernu Fiat Chrysler hrozí Dieselgate. Zatím úřadům vadí jen neohlášený software

Zatímco norma Euro 6 pro emise oxidů dusíku je 80 mg na km, Citroënu naměřili emise 585 mg na km. To je dokonce více, než kolik dovolovala norma Euro 3 zavedená v roce 2000 a která poprvé stanovila limit pro dieselové motory 500 mg NOx na kilometr.

Citroën na výsledky již reagoval prohlášením, že je „velmi překvapen“, neboť stejná auta s těmito motory prošla několika nezávislými testy a všechny prý plní emisní normu. Citroën se odkazuje i na vlastní měření, které i při „nejméně příznivých podmínkách“ neukazuje více než dvojnásobné překročení emisní normy. A to vše v mezích, které si vyjednaly automobilky v EU. Koncern PSA Peugeot-Citroën byl navíc první, kdo v návaznosti na aféru Dieselgate začal uvádět u nových aut normovanou i reálnou spotřebu a emise.

Jen připomínáme, že od září letošního roku mají automobilky dovoleno překračovat u dieselů v reálném provozu emise NOx o 110 %. To ale jen na přechodné období do ledna 2020 a pak až do září 2023 mohou diesely překračovat v reálném provozu normu o 50 %. To ale nic nemění na tom, že v laboratorních testech musí i diesel vyhovět. A od letošního září se také začne spotřeba a emise měřit podle nového jízdního cyklu WLTP.

Ohodnoťte tento článek!

4 KOMENTÁŘE

  1. Obávám se že z výfuku aut (se spalovacím motorem) se bude kouřit stále. Auto smrdí a jede nebo nesmrdí a tlačím ho. Ale papír snese všechno.
    „Věřím jen těm statistikám, které si sám zfalšuji“ Ano tuto slavnou citaci takříkajíc vložil do úst pana státníka (W. Churchilla) nějaký bezvýznamný Pepa Goebbels ale na věci to nic nemění.

  2. toto všetko je jedná veľká fraška…však v skutočnosti nezaujíma skoro žiadneho normálneho motoristu,koľko vypúšta auto emisii…iba nejake celebrity,ktoré síce jazdia s Toyotou Prius a tvaria sa pritom EKO,lebo to je in,ale popritom lietajú na súkromných lietadlách,ktoré sú len pseudo EKO,tak ako Toyota Prius…alebo Nissan Leaf,ktorý je teda plnokrvný elektromobil,avšak v teste od SM,výchadza jeho (spotreba v prepočte) pri súčasných technológiach výroby el.energie v ČR(spaľovaním hnedého uhlia)+ plus stratami s tým suvisiacimi na cca 8 litrov benzinu,čo už taká výhra neni,plus nízky akčný radius verzus premrštená cena…

  3. ešte by som chcel dodať,že zatiaľ nikto nič lepšie ako vznetový motor nevymyslel…samozrejme,není to idealny pohon,pre všetky dopravné prostriedky…avšak masovejsieho a univerzalnejšieho použitia zatiaľ žiaden iný motor ešte nedosiahol…

    • Najuniverzálnejší motor je elektromotor. Funguje na Zemi i vo vesmíre. Len si porátaj, koľko ich máš len v domácnosti.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: