Deset problematických ojetin, které potvrzují pověry o nekvalitě francouzských aut

  • Francouzská auta tradičně propadají ve statistikách poruchovosti

  • Nejvíce problémů se týká elektroniky

  • Některé modely měly smůlu na nepovedené motory

  • Za mnoho problémů ale mohou majitelé zanedbáváním údržby

O francouzských autech a zejména ojetinách se toho traduje hodně. Většina pověr se točí kolem nedokonalé výrobní technologie, kolísavé kvality zpracování, poruchové a náladové elektroniky a zbytečně komplikovaných servisních úkonů u naprosto triviálních záležitostí. Stačí si vzpomenout na nutnost sundat přední kolo, abyste se dostali nesmyslně podběhem k prasklé žárovce v některých Renaultech.

Legendární se staly například historky se samovznícením Peugeotů 307 a Citroënů C4. Zejména majitelé Citroënů nesou narážky na mizernou kvalitu francouzských aut s nelibostí a jsou schopni se kvůli tomu do krve pohádat. Jen počkejte, až se začnou množit komentáře pod tímto článkem, kde jsou hned čtyři Citroëny zastoupeny.

Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Nutno ale dodat, že některá francouzská auta by toho vydržela výrazně víc, kdyby nedojela na oddalovaný servis, totálně zanedbanou údržbu, nepochopení některých technických a servisních zvláštností či nevybíravé zacházení. Ceny francouzských ojetin totiž tradičně padají rychleji a logicky lákají velmi šetřivé kupující, kteří pak do servisu vůbec neinvestují. A tak z jinak solidního auta za dva roky udělají vrak do šrotu. Při tom stačilo aspoň jednou vyměnit olej a pořešit pár drobností.

V následujícím seznamu najdete desítku francouzských aut, která spíše potvrzují zažité legendy o nekvalitě. Snažili jsme se vybrat taková, u kterých se tradičně lajdácký přístup k detailům potkal i s velmi poruchovými motory.

1. Citroën C3 Picasso 1.6 VTi

Kompaktní MPV od Citroënu je malou smutnou ukázkou toho, jak to dopadá, když se spojí lajdácká kvalita zpracování a rizikový motor. Už kdysi dávno při testu nového auta nás udivovaly „drobnosti“ jako vrzající interiér, plasty v interiéru s tendencí samovolně odpadat, či roleta střešního okna, která při přejezdu nerovností vypadla z vodících lišt na hlavy cestujících.

Citroen C3 Picasso (2)
Citroën C3 Picasso vykazoval skoro až komické závady už jako úplně nové auto. U ojetiny to bude ještě horší
Citroen C3 Picasso (1)
Většina lidí jezdících jen podobnými francouzskými vozy si často ani nevšimne, že jejich auto dělá něco špatně. Považují to za vlastnost

Asi ani není potřeba zmiňovat nepodstatnou drobnost jako zatékání do interiéru v mycí lince. To všechno můžete brát jako součást „charakteru“. Jenže to není všechno. Největším průšvihářem na tomhle autě je motor. Šestnáctistovka upalovala pěkně, ale zejména v prvním roce výroby jí velmi brzy začal chrastit rozvodový řetěz a často došlo i k utržení rozvodového kola od vačkové hřídele. U šestiletých aut jsou také poměrně běžné kolosální problémy s elektroinstalací.

2. Citroën C4 Picasso 1.6 HDI

Vysoce rizikové je také větší C4 Picasso, zejména s velmi choulostivým motorem 1.6 HDI. Před rokem 2010 Citroën používal zlobivou šestnáctiventilovou verzi, která trpěla na velice rychlou degradaci olejové náplně. Kdo si myslel, že stačí jet pro nový olej po 30 000 km, ten se mnohdy ani další výměny nedočkal. Motor jednoduše „kleknul“. Po 100 000 km byla většina motorů zralá na kompletní generálku.

Citroen C4 Picasso (1)
Se správným motorem a převodovkou C4 Picasso zas takový průšvih není, ale ani pak to není žádná velká výhra zejména kvůli elektroinstalaci
Citroen C4 Picasso (2)
Nemůžete zprovoznit nějakou důležitou funkci? Buď se to ovládá nesmyslným neergonomickým úkonem, nebo to prostě nefunguje

Přidávají se k tomu problémy s regenerací filtru pevných částic, vysoká úmrtnost turbodmychadel a obvyklé problémy s elektronikou. C4 Picasso navíc dokáže potrápit i nespolehlivými „měchy“ na zadní nápravě, pokud je má. Čím je C4 Picasso starší, tím představuje zejména s šestnáctiventilovým dieselem 1.6 HDI stále méně a méně perspektivní ojetinu.

Doporučujeme: Osm neprávem přehlížených ojetin, které jsou dobrá koupě

3. Citroën C5 I. generace

Pokud se něco může pokazit, tak se to pokazí. Ojetý Citroën C5 je dnes už tak riziková koupě, že se ho vyplatí obcházet velmi širokým obloukem. Komu funguje, ten ho většinou do světa posílat nebude, protože tržní ceny takových aut jsou velice nízké a minulé investice do oprav už mnohokrát překročily hodnotu celého auta. V inzerátech jsou tak většinou jen kusy těsně před smrtí nebo ty, které vyžadují vysoké investice.

Citroen C5 (2)
U první generace Citroënu C5 zlobila elektronika, mechanika a také motory. V inzerátech jsou většinou jen dobité kusy
Citroen C5 (1)
Součet nutných investic k uvedení C5 do dobrého stavu několikanásobně překročí hodnotu celého auta. Lidé většinou řeší opravy laickou svépomocí

Největší starosti dělá vzduchové odpružení. Většina majitelů nechce utrácet za originální měchy, takže podvozek „bastlí“, jak se to dá. A často nadělají více paseky než užitku. Z dieselových motorů se jako perspektivní jeví snad jen verze 2.0 HDI před faceliftem ještě bez filtru pevných částic. Ta se prodávala do srpna 2004, pak už měl diesel filtr. A jsou s ním starosti. Závady elektroinstalace jsou tradicí, takže ojetou C5 první generace raději vynechte.

4. Citroën C5 II. 1.6 THP

Druhá generace „cépětky“ se zlepšila. Elektronika zatím tolik nezlobí a hydropneumatický podvozek vydrží víc. I když u silně jetých kusů už bychom se také trochu obávali. Nicméně je to ještě relativně mladé auto a třeba s udržovaným dieselem 2.0 HDI a měničovým automatem to vlastně zas tak špatná koupě není. Největší průšvihář pod kapotou je „turbobenzin“ 1.6 THP.

Citroen C5 (1)
Kvalita se u druhé generace C5 výrazně zlepšila, i když elektronika si pořád umí postavit hlavu. Úskalím jsou především některé motory
Citroen C5 (2)
Hydropneumatické odpružení zlobí méně, ale u více jetých kusů vyzýváme k opatrnosti. Největší průšvih je motor 1.6 THP

Tenhle motor sice táhne jako dvoulitr a řekne si o sedm litrů, ale dnes sotva najdete takový, který by byl ve slušné kondici. Dochází u něj k extrémně rychlé degradaci olejové náplně. Ani výměny po 15 000 km nemusí stačit. Motory začínají být doslova vylágrované, trpí na extrémní zanášení karbonem a následné detonační spalování. Stejně jako u verze 1.6 VTi i tady dochází k natahování rozvodového řetězu. Pak hrozí celková destrukce rozvodového mechanismu včetně vylomení rozvodového kola z vačkové hřídele. Dá se říci, že tenhle motor je slušný až od roku 2012. Kusy vyrobené zhruba do poloviny roku 2010 nebrat ani zadarmo!

5. Peugeot 508 1.6 VTi BMP6

Pro sedan (a kombi) od Peugeotu platí v případě verze s motorem 1.6 THP úplně to samé co pro Citroën C5 druhé generace. Teprve až zhruba od roku 2012 se dá hovořit o relativně slušném autě. Mimořádně zde záleží na servisní historii. Problémů s rozvody nebo zakarbonováním se tenhle motor nikdy úplně nezbavil.

Peugeot 508 (2)
S dvoulitrovým dieselem a klasickým automatem může být udržovaná 508 docela dobrá volba. Ale to je asi tak všechno
Peugeot 508 (1)
Také u modelu 508 zlobí elektronika, například parkovací brzda. Nejhorší je ale soužití s opotřebovaným robotizovaným automatem

Skutečné peklo se ovšem schovává v základní benzinové motorizaci 1.6 VTi, kombinované s robotizovanou poloautomatickou převodovkou BMP6 (někde se setkáte s německým ESG6). K problémům s rozvody motoru si tak přidejte ještě nepřesvědčivý jízdní projev ucukaného poloautomatu. U starších utrápených aut není nouze o situace, kdy motor při pokusu o rychlejší rozjezd dokonce zhasne. Ojeté Citroëny a Peugeoty s problematickými motory kombinovanými s robotizovanou převodovkou jsou nejjednodušší cesta, jak si vytvořit nějakou vážnou mentální poruchu.

Doporučujeme: Největší omyly a mýty o ojetinách, které dávno neplatí

6. Peugeot 5008 1.6 HDI

Samo o sobě není francouzské MPV špatné, ale musí mít dobrý motor a naprosto transparentní servisní historii. Vlastně jedinou rozumnou volbou je naftový dvoulitr, který je ale poměrně vzácný. Hodně importů má totiž ještě zlobivou šestnáctiventilou šestnáctistovku HDI, kombinovanou s robotizovanou převodovkou.

Peugeot 5008 (2)
Mezi klasické závady u Peugeotu 5008 patří nefunkční head-up displej a stávkující rádio nebo navigace. Inu, elektronika…
Peugeot 5008 (1)
Absolutně nejhorší je to ale s šestnáctiventilovým motorem 1.6 HDI, „ideálně“ kombinovaným ještě s robotizovaným automatem

Malý šestnáctiventilový diesel proslul především opakujícími se problémy s regenerací DPF a velice rychlou degradací olejové náplně. Výsledkem jsou tak vylágrované vnitřnosti a zničená turba často ještě přes najetím mety 100 000 km. Těmhle motorům pomůže jen pečlivé dodržování výměn oleje už po 10 000 km. Ale problémů s DPF se nezbavíte nikdy. Přidejte si k tomu již zmíněnou robotizovanou převodovku a máte před sebou auto, před kterým je dobré vzít nohy na ramena. I kdyby vám ho nutili zadarmo.

7. Renault Espace 3.0 dCi

Zatímco u výše zmíněných aut by se dala najít aspoň dílčí pozitiva, u šestiválcového dieselu v modelu Espace ne. Tohle je největší peklo, které vás může potkat. Šestiválec Isuzu se potýká s přehříváním a obecně špatným managementem chlazení a nestejnoměrnou tepelnou zátěží, která vede k fatálním závadám. Ani převodovka moc dlouho nevydrží.

Renault Espace (1)
Čtvrtá generace Renaultu Espace je praktické auto, ale bohužel také dost nespolehlivé a s většinou motorů problematické
Renault Espace (2)
Ergonomie je katastrofální, spolehlivost elektroniky žalostná. Turbodiesel 3.0 dCi představuje snadnou cesta do pekel

Motor má ale také velmi zlobivou řídící elektroniku. Ostatně celá elektroinstalace Renaultu Espace nepatřila k nejspolehlivějším. K tomu se přidává značně nezvyklá a komplikovaná ergonomie, zbytečně složité řešení drobností a drahé díly. S nějakým spolehlivým motorem by to snad ještě šlo, ale až od modernizace z roku 2006. I tak ale u Espacu zlobí i takové věci jako čtečka karet nebo parkovací brzda. A to pak autem nehnete ani z místa. Naše doporučení zní jasně: Nebrat!

8. Renault Laguna II. generace

Druhá generace Laguny byl takový průšvih, že totálně poškodil pověst jinak oblíbeného a úspěšného modelu. Ačkoli se automobilka snažila a třetí generaci udělala naopak docela solidně, malér už byl na světě a klienti vzali nohy na ramena. Totéž doporučujeme udělat vám, pokud někde uvidíte lákavou nabídku na dvojkovou Lagunu. Prchejte, co vám síly stačí!

Renault Laguna (1)
Zejména v prvních dvou letech výroby trpěla Laguna na pravidelná selhávání elektroniky. Auto měnilo nálady doslova podle počasí
Renault Laguna (2)
Ani s motory to nebyla žádná sláva. Když už měla nějaká jednotka slušnou spolehlivost, zabila ji poruchová převodovka

Na druhé Laguně zlobí hlavně elektronika. Startovací karta stávkuje a obecně celá elektroinstalace vykazuje vysokou poruchovost. Řešení je vždycky složité, zdlouhavé a drahé. Nedá se ani říci, že by Laguna dostala nějak zvlášť spolehlivé motory. Diesely (zejména motor 2,2 l) představují neúměrné riziko. Oprava problémů může snadno překročit hodnotu celého auta. Na tomhle autě bylo špatně snad úplně všechno a pokud existuje nějaká šance, že se může cokoli pokazit, věřte, že se to hned pokazí.

Doporučujeme: Galerie 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci

9. Renault Mégane III 1.6 16V 81 kW

Třetí generace Renaultu Mégane není úplně špatné auto, ale musíte hledat správnou verzi a správný motor. Mégane se totiž vyráběl také v „chudší“ turecké verzi Generation. A to je ta, kterou doporučujeme. Má totiž jednodušší techniku, třeba klasické startování klíčkem a mechanickou ruční brzdu. Proto je spolehlivější. Zejména v prvních dvou letech výroby byl „ten lepší“ Mégane docela veliký průšvihář. A detaily umí zlobit i dnes.

Renault Mégane (1)
Svým způsobem by nebyla třetí generace Renaultu Mégane špatná, kdyby si dal výrobce záležet na odladění elektroniky
Renault Mégane (2)
Musíme se opakovat? Startovací karta a bezklíčové odemykání jsou nejčastější původci potíží. Zjednodušená turecká verze Generation je lepší

Vezměte také nohy na ramena před fleetovým motorem 1.5 dCi, který bývá často již těsně před smrtí. Ani s ostatními diesely to není žádná výhra. Hodně lidí si myslí, že to zachrání benzinem, ale obvyklá atmosférická šestnáctistovka je dobrá jen v „ošizené“ verzi o výkonu 74 kW. Silnější 81kW provedení má zlobivé přesuvníky proměnného časování ventilů. Jejich oprava vyjde na deset tisíc. A pokud vám někdo nutí verzi na LPG, chtějte jen tovární originál, který má zesílené písty a ventily už od výrobce.

10. Renault Vel Satis

Zastánci řeknou, že Vel Satis je jen pro odvážné, ale to samé můžete řici třeba i o procházení se ve výběhu lvů. Rozumný člověk se do toho pouštět nebude. Jakkoli je Renault Vel Satis originální, neobvyklý je především tím, že je to, to si přiznejme otevřeně, průšvih. Elektronika nefunguje nikdy, vždyť například problémy se startovací kartou a bezklíčovým přístupm mívala mnohdy už úplně nová auta v showroomu. Zlobí řídící jednotky, rádio, stahování oken, světla, přístroje… Zkrátka všechno, k čemu vede nějaký kabel.

Renault Vel Satis
Vel Satis je rozhodně originální, ale za malým výskytem stojí především to, že se značně kazil. Ano, opět hlavně v oblasti elektroniky
Renault Vel Satis
Z naftových motorů nemůžeme doporučit žádný. Z benzínů snad jen vrcholný šestiválec, pokud vám nevadí spotřeba a nutnost generálky převodovky

Z naftových pohonných jednotek není snad žádná dobrá, nejhorší je pak šestiválec Isuzu, jehož problémy jsme si popsali už výše. Vel Satis ani nijak skvěle nejezdil. Klepal se mu podvozek a ani s tím slibovaným komfortem to nebyla žádná sláva. Jedinou zajímavou verzí může být snad jen vrcholný benzinový šestiválec. Pokud jste fanoušek a chcete Vel Satis jen jako hračku na občasné projížďky, asi vám nebude vadit, že šestiválec 3,5 l od Nissanu jezdí za 15 litrů a každých 50 000 km potřebuje generálku převodovky a předního zavěšení.

Deset problematických ojetin, které potvrzují pověry o nekvalitě francouzských aut
Ohodnoťte tento článek!
3.27 (65.36%) 235 hlas/ů

107 KOMENTÁŘE

  1. Musím pochybovat o erudici autora, kdy v případě Citroenu C5 hovoří o problematickém vzduchovém odpružení a měších (si myslel některé modely Mercedesu se vzduchovým odpružením), když každé malé dítě ví, že tenhle citrouš má hydropneumatické odpružení Hydractive a „koule“ plněné dusíkem! Takže žádné měchy! Celý článek je tendeční a podobných „omylů a úletů“ na modelech jiných dalších značek nefrancouzské provenience mohl autor najít desítky. Co se třeba pdívat na německé? Objektivitu český tisk nezná.

    • Souhlasím. Dalibor je člověk, který není zcela duševně zdráv (kdysi jsem psal na konkurenčním webu, jak při natáčení vylétl na úzké okresce proti našemu autobusu a ještě se na našeho řidiče rozčiloval). Zřejmě mu nechtěli půjčit nějaké francouzské auto, tak se musel vybl.. z pocitu ublíženosti. Stejný článek jde napsat na vybraná auta jakékoliv země původu..

    • Možná jsem měl štěstí, ale X-2, P-406, všechno HDI 1997 cm2 a vcelku bez potíží. Ta alektronika asi neni silná stránka Francouzů – dělený spínač směrových světel U P-406 á 6500,-Kč, jinak běžná údržba. X-2 slouží bez potíží, má najeto 220000 km a zatím pouze měněný vyfuk, výměna olejů, brzdových kotoučů, žárovek a LMH. Hydraulika nezlobí, konfort jízdy oproti koncernu nesrovnatelný. Kastle nerezne, pozink funguje a to má auto RN 2000!!! Všude něco, ale třeba jsem měl štěstí. Jo a spotřeba nejde v průměru nad 6,0 litru nafty, ale dá se říci, že vcelku dodržuji PSP, tedy dálnice občas 150-160, město moc nejezdím.

    • jen ať si rejpou, hydropneumatický ( sotva vzduchový) podvozek má s povolením Citroenu i RolsRoyce a to pro jeho spolehlivost a hlavně pohodlí o kterém si pružináči nemůžou ani zdát a to je sere a tak pomlouvají citroeny. Kvalita článku no nevím půlka věcí spíš vycucaná z prstu nebo odněkud ze srazu řidičů VW grupy, kteří vědí prd, no jak jinak si vysvětlit pomluvy o FAP filtru, mám jej v C5 po Faceliftu 2,0 HDI Break a jezdím s ním krátké i dlouhé trasy bez nejmenších problémů a to má to auto bratru skoro 300.000, samozřejmě když někdo jezdí krátké trasy nemění olej filtry atd tak se pak nemůže divit že je auto na mraky, ale to bude i blbuvzdorné auto, pokud mu nedám co mu patří tak se nemůžu divit. V tomto typu auta se samozřejmě musí měnit i hydrokapalina což samozřejmě taky obyčejný neznalý uživatel nedělá a pak se diví že hydro začíná prosakovat. Ale jinak nedal bych jej za nic na světě nikomu, pohodlí prostor vpředu i vzadu o kterém si většina jiných vozů stejné třídy může tak akorát nechat zdát a o jízdních vlastnostech nemá cenu kohokoliv přesvědčovat, to se musí zažít, takže Citroenům zdar a houpání zvlášť

  2. Hned po několika odstavcích se pozná, že pán je opravdový odborník. Zítra ráno se musím podívat jak jsou na tom ty moje měchy a budu se modlit, aby mě nezačala zlobit ta problematická elektronika. Ještě že jsem si zachoval duševní zdraví a nekoupil si francouze :o))

  3. By mě zajímalo, co autor „článku“ bere za drogy. Od kdy má Citroen měchy?? Každý malý dítě ví, že hydractive je na údržbu levnější než konvenční pružiny a že pokud se na autě něco vysere, hydractive bude to poslední. A pokud takový, doslova a do písmene, hovna, jsou ve všech ostatních odstavcích, tak tenhle článek má váhu menší, než moje ranní stolice.

    PS: a ještě se pod ten článek podepsat, to chce notnou dávku debility.

  4. Tady se kope do všech krom vw. Můžeme se jim jenom smát chudakum. A preju jim z celeho srdce, aby dalsi revoluce nebyla sametova a aby dostali dodržky !

  5. Po přečtení se my chce opravdu smát. Opravdu těžký lobbing za Vw…
    Vynechám Peugeot a Citroen – to nechám jiným lidem, kteří o těchto modelech vědí víc, než já.
    Ale napsat o Meganu 3. generace a jejím motoru 1,6 16V , že „obvyklá atmosférická šestnáctistovka je dobrá jen v „ošizené“ verzi o výkonu 74 kW. Škoda, že jde o legendárě spolehlivý motor v kategorii 1,6l, který mohou v koncernu jenom závidět.
    Ohledně laguny II. je většina věcí pravda – hlavně to, že pokazila pověst jménu Laguna a vlastně celému Renaultu. Byl to opravdu těžký průser a přiznává to sám Renault. Ale pán asi netuší, že Renault vždy představuje tzv. fázy 2. Což u laguny II. znamenalo vpodstatě nový model s technikou téměř shodnou s pozdější Lagunou III. , která naopak spolehlivostí exceluje….
    A Vel Satis – „Klepal se mu podvozek a ani s tím slibovaným komfortem to nebyla žádná sláva.“
    Většina lidí, co se v něm měla možnost svézt a hlavně si sednout do neskutečných křesel, mluví trochu jinak. A napsat, že z naftových motorů nejde doporučit ani jediný? A co 2,0 dci? Motor, který svým kultivovaným projevem a hlavně spolehlivostí dělá z 2,0 tdi hromádku šrotu. Ale tak zasmát se můžem, žejo?

    • Ten kdo nikdy neseděl někdy ve Vel Satisu neví co je komfort – takové pohodlí a komfortní svezení snad jiný vůz nenabízí .. škoda ta cena – i ojetina je drahá .. to p. Žák asi neřeší..

    • Naprostý souhlas, mám „údajně“ průserový 2.2 dci a už má přes 200k a jediný problém. Motoru, ale i celému autu se musí dát patřičná péče a údržba, pak je to pohoda. 2.0 dci si bere od Renaultu i Mercedes do menších modelů, aby nemusel vyvíjet svůj motor a zbytečně investovat, když tu má absolutní špičku v dieselových motorech. I ty kecy o C5, brácha jí má a je unešený. Neberu tyhle rádoby pisálky vůbec vážně.

      • Naprostý souhlas.Komfort= C5 a to mám jen Mondeo.Co do elekt.Tak asi nejčastěji a snad tím neurazím tak žárovky.Ale to není bůh ví jak nákladné.Při troše cviku i výměnu zvládne laik.

  6. Je mi 19 a jsem vyučený automechanik, ale nikdy bych takové průjmy nenapsal, znám okolo sebe majitele Citroënu, Peugeotů a Renaultů a jsou naprosto spokojeni.
    Ty auta jsou úplně něco jiného než VW, kde nedokázali nikdy nic nového.
    Dost by mně zajímalo, kolik autor dostal zaplaceno za tento článek.

  7. Chudáci se odmaskovali. Volili auto roku v redakci auto 7. Kundiak vzdy v prvni trojce podle manualu, 3008 11 ta pozice podle manualu. No a pri volbe auto roku v eu necetli manual a vyhrala 3008, kundiak nepostoupil do finale. Dle meho nazoru dukaz korupce! Cisty dukaz.

  8. To snad ani nemá cenu komentovat. Autor článku je jednoduše debílek. Člověk se jen diví, jak takový člověk muže publikovat na tomto webu!

  9. No ty kráso, co to má znamenat? Pán redaktor se zamiloval do francouzské děvy, která mu zlomila srdce? Netrpělivě budu očekávat podobné orientovaný článek na koncern. Tam se to průšvihy jen hemží.

  10. krásná ukázka toho, že dnes píše recenze a „odborné články“ každý kdo má do p….e díru. Vláďa to napsal moc hezky slovo průjem je opravdu trefný.

  11. Doufám, že se také objeví článek „Deset problematických ojetin, které vyvracejí mýty o spolehlivosti německých aut“. 🙂

    Článek je velmi vtipný. Jednak je to spíš článek o třech nepovedených motorech, než deseti nepovedených autech 🙂 Přímo k popukání jsou pak informace o „kolosálně nespolehlivé elektroinstalaci“ u C3, popisu odpružení Citroenu C5 nebo o označení přesuvníku jakožto vážném problému u provozně tak nenáročného a jednoduchého auta, jako je Megane III s atmosférickou 1.6. Doporučení, ať kupec hledá výrobně ošizený a nevybavený Mégane Generation z Turecka, to je pak přímo proti zdravému rozumu.

    Gratuluji k vytvoření exkluzivního hovínka s velice pochybnou informativní hodnotou.

  12. Mám ten Espace 2006 2.0T už druhý a nic z deklarovaných závad se nepokazilo.Celé auto funguje jak má a najeto je 220tis km.Jediná chyba auta je spotřeba ethanolu cca 12l jizda 90%ve měste…

  13. Pane odborniku dobre jste me pobavil!!! :-)) Ja mam doma 3 francouze, nerikam ze za ty roky na nich nic nezahaprovalo, bohuzel to se deje u vsech aut se kteryma se jezdi, ale pro info Renault Laguna II 1.9 Dci najeto 210 tis. km jedna zavada simering na klice tudiz spojka KO (oprava 8tis. vcetne preventivni repase turba), Citroen C8 2.0 HDI 225tis.km v mych sluzbach 25tis., jedna zavada vymackane piny ridicich jednotek (oprava 2000Kc v citroenu) Renault clio 1.5dci najeto 193tis.km, zavada cidlo tlakove listy( oprava 500Kc) takze ja jsem spokojen, staci tomu autu dat co potrebuje a vydrzi a hlavne o proti koncernu VW, OPEL a jim podobni neskutecne pohodli

    • …uz chapu proc tu dost casto zminujete najete kilometry „bez velkych zavad“… cca 200 000km…. protoze u francouze je to az na vyjimky zazrak… proc se asi v zahranici prodavaji „za tatranku“…? a proc treba u volva, mercedesu s najetymi 500 000km je napsano „dobry stav“ a jeste byvaj se serviskou… kazdy by mel delat co umi a ne si od vyroby syru, čuča, makaronu, pizzy…odskocit vedle do dilny vyrobit „auto“

      • Krásná odpověď člověka který neví že zrovna Volvo i Mercedes do některých svých aut dávají zrovna motoy Renault…možná by to chtělo u té pizzy přečíst některé věci důkladně… 🙂

      • Tak schválně kolik napočítáte rezavých C5 a toho zbytku.Nic proti Volvu ale je to jen předražený Ford v jiném kabátě.A to odpružení používají dnes již ty nejluxusnější značky.Tak proč to tak kritizovat.

    • Vazeni panove autor tohoto clanku udelal sice napr chybu pri popisu mechu misto tlakovych kouli ale za moji 20letou praxi automechanika mam bohuzel velmi spatnou zkusenost s timto systeme odpruzeni a pokud se tyka ceny vymen kouli ci doplnovani pokud vnitrni vaky v koulich jsou ok nikdy nebyla lacina zalezitost vcetne ceny oleje netesnych ci skorodovanych tubek rozvodu hydrauliky a mnozstvi naplne cenove se to ROZHODNE neda srovnat s klasickymi tlumici u jinych vozu jakekoli znacky bezna vydrz tlumicu od vyroby je v prumeru 200000km pak zaplatite 10000kc a dalsich min 150000 ujedete u hydrauliky na stejny najezd uvalite min 20000kcpri stesti jinak i podstatne vice a co se tyka cen nahradnich dilu (a to mi jich projde rukami kolem 800000 kc rocne) pro veskere francouzke znacky tak v prumeru je vse o 30% nekdy i az 50% drazsi nez na ostatni evropske znacky ve stejnem duchu cen za dily bohuzel jdou i veskere jap.ci kor. znacky i presto ze spousty vozu uz vyrabi zde v evrope ,co se tyka koroze podvozku tak to je katastrofa 5-7 lete vozy mnohdy prozrane nosniky karoserie o prahach ani nemluvim a lemy blatniku to same ….Jak rikam opravuji skoro veskere znacky vyrobcu vozu ale pri sledovani cen oprav made in france na najezdy do 250000 km a vetsinou i nadmiru zbytecne slozitych tak ma vetsina majitelu o 40% vyssi nez jinych znacek a pokud zde nekdo pise ze ma po 400000 puvodni spojku ci turbo tak lze jak kdyz tiskne jelikoz konstrukcne od vyrobcu je to vetsinou nastavene MAX DO 300000km ale to jsou svetle vyjimky vetsinou 200-250000 jdou tyto dily do hrobu vyjimkou muze byt pevne turbo bez naklapeni do72 kw to jsem videl i s najezdem 600000km ale majitel je PUNTA a olej s fitrem meni kazdych 8000km!! od sameho zacatku co vlastni vuz asi od 80000km.zamerne nepisu znacku kdo zna dovtipi se proste kdyz to zhrnu aut je spousty znacek a typu motoru a prevodovek taktez ale za tech 20 let bohuzel opravdu nejhure vychazi francouzke vozy vsak i koncern umi neco posrat i ostatni evropske znacky ci zamorske ale v takove vysi a kvantite jen frantici a ti co je maji a vyjimecne je to zatim moc nestalo tak drzim palce aby jim to vydrzelo protoze patri mezi par vyvolenych.Zdar vsem ridicum vsech silnicnich korabu a pokud mozno bez vaznych poruch jen bezny servis.!!!

      • Jestli cit. „za 20letou praxi automechanika“ nevíš kolik stojí dofuk koulí, možná ani to, že na C5 se nedofukují, na kolik vyjde jedna perovací koule origo/neorigo, případně náplň hydrauliky lds – nech si poradit třeba na http://www.c5club.cz .Tam se často obracejí právě majitelé c5 jejiž auto bylo napadeno kutilem – tedy ve tvém případě „odborníkem“ s 20ti letou praxí psaní blábolů 🙂

        • ještě bych doplnil že francouzské vozy mají povětšinou pozinkovanou karoserii takže s tou rzí jsou buď po havárii kterou nějaký odborník dělal domna na koleně nebo jsou to již vozy s velkým nájezdem km

      • Tak chytrolíne s 20 letou praxí jezdím zásadně k ověřenému panu mechanikovi co opravoval už Citroeny DS, tedy v době kdy jsi tahal ještě kačera. C5 pruží v koulích na směsném plynu prostřednictvím hydraulické kapaliny ovládané hydractive III+. Mám citroeny od Xantie kterou jsem prodal a nedávno potkal, měla 560 000 km na tachometru a měnili jen turbo a kompresor klimy. Kastle nerezne leda tak po tom co ji neodborně ošetřil podobný chytrolín. Moje C5 II má najeto už 320 000 a pořád je to stejné auto, táhne a pohodlí se nevyrovná vůbec nic. Když někoho svezu tak si pochvaluje kvalitní práci cestářů, tak asi tam nějaký rozdíl asi bude.

  14. od roku 2000 jsou auta celkove „jebky“ co si budem povidat… akorat francouzi, italove a cely „slavny koncern vw“ v tom execeluji… a celkove je neco spatne, drive se udaval pocet valcu a dnes pocet turbodmychadel… zlata pravda, ze objem nenahradis platila, plati a platit bude…a automobilky se zacnou vracet k „normalnimu“ objemu motoru… viz toyota…

  15. Nevím, mám C5 I 2.2HDI z roku 2001, má najeto 450k a nikdo se ještě nechytil ani vstřiků, ani truba.. při nějakých 380k se rozsypalo ložisko na spojce, z důvodu těžkého motoru a našich cest náprava vydrží 40-80k, zadní náprava byla dělaná před cca 100k… a na ten nespolehlivý podvozek H3+ který má proti H3 ještě 2 koule navíc, ještě nikdo nikdy nešáhl.. krom předepsané výměny oleje. 🙂 za mě nezmar který mě nikdy nikde nenechá

    • Naprostý souhlas. Mám to samé auto, s tou samou motorizací, dokonce ten samý ročník. Najeto necelých 400 tis., já najel 100 za 4,5 roku. Repas fapu mě stál 3 tis, spojka plus dvouhmota 20. Toť vše. Zbytek spotřební materiál. Aaaa tooo pohodlí…. Kdo se nesvezl, nepochopí.

    • Přesně tak na ty koncernový chachary.České cesty si žádají žehličky a to jsou jen vozy s Hydractive C5,C6 tak kdyby někdo chtěl pít kafe na dálnici za jízdy a nepolít se tak jen v těchto autech.

  16. Mám Renault Megane 15dci || dvanáct let, najeto 190000km, vše původní, turbo, vstřikování, spojka, tlumiče, výfuk atd. Měnil jsem jen kukáky a kotouče, čtečka karet nikdy neselhala, ani nic na elektřině, prostě ťuk a jede. Nechci se hádat ale jako důkaz mi to stačí.

  17. Mam renaul lagunu ii uz pres 8 let r.v.2001 1.9dci a spotreba mesto 6,3 a dalkovka 5,1 jsem spokojen. A co tu pise pan odbornik, tak nevim. Klasicke opravy cepy, silembloky, brzdy, olej atd. klasicke spotrebni materialy jak u kazdeho autaa to najezdim hodne km. A hlavne mnohem nizsi ceny nahradnich dilu nez u jinych znacek. Kazdy si umi stahnou z netu nejake data a pak napsat nesmysli ale urcite s kazdym danym autam nejezdil a natoz aleston rok. Tak potom nevim troc takove clanky pise.

  18. Měl jsem 5let Grand Scenica 2006 1.9dci 96kw. Od 110t do cca 280t. Za tu dobu to byla 3x parkovací brzda, čtečka karet, vstřiky, 3 ks IR senzorů kliky dveří, netěsné střešní okno. Ale jinak docela fajn auto až na tu brzdu ta mě fakt svojí tvrdohlavostí štvala. Nebyl měsíc kdy bych nemusel dělat ruční odblokaci. Nehledě na fatal error kdy prostě neodjedete. Čtvrtou jsem už nekupoval a raději s sebou vozil klín. Na Granda jsem přecházel z O1 1.8 20V bez turba. Taky to nebyla hitovka. Od 70t do 280t. všechny stahovačky, váha, zapalovací modul, halluv snímač. Nakonec jsem po ojetinách šel před 3 roky do funglovky KIA Sportage 2.0 136kw. Zatím jediné zjištění jsou výrazně poddimenzované kotouče, sem tam vrzající loketní opěrka a nevídaný objem olejové náplně skoro 8l. Co ale musím uznat, že po stránce vnějšího designu je poslední espace hodně slušný.

  19. Francouzi nejdřív vypijou 2 demižony vína a pak jdou bastlit auta. Výsledek francouzských aut je žalostný. To je fakt ubohý a tyhle krámy si koupí jen pako. Rozumný člověk jezdí v německý kvalitě jakýkoliv značky.
    Jediný, co francozi umí je Solidworks, tak proč ho proboha nepoužívaj při výrobě aut?

  20. S jednou veci ma autor pravdu a to renault laguna II 2.2dci mel sem 2 laguny ta s motorem 1.9dci pohoda ale 2.2 totalne na prd..

    • no nevim 2.2 dci byl jsem plně spokojeny cca 60t jsem snim najel a dva roky mi sloužl auto mělo najeto 170tisic při koupi 😉 ale přešel jsem na 3.5 v6 🙂

  21. Měl jsem vždy auto od koncernu, ať už WV nebo škodovku a taky opla. Oplík byl náročnější, ale zase dle mého názoru designově na něj WV nemá. Pak jsem si koupil megane a změnil se mi svět…… Z Francie už nechci ani to čučo ani sýr natož auto!

  22. kurna musim prodat vel satise než se mi rozpadne ajaj a ta převodovka ten japonsky aisin to bude asi peklo 😀 škoda že stačí klasika udržba a převodovka i auto pohoda jen nevim kde chodí na problemy karet jen u laguny byl problem ve čtečce a v prvnich typech karet ale ty už snad ani nejsou v obehu 😀

  23. Po Picassu, které má dnes najeto přes 600t km – ode mne 400t mám tu zatracovanou C5. Na Picassu za 400t měněno asi3x spojkové lanko cca 1000kč, 2x zapalovací lišta cca2500, spojka, rozvody a klimachladič + běžná údržba podvozku. Na C5 s300t na tachometru?? ode mne 110 t krom brzdových desek a čepů měněno z té dle autora nespolehlivé elektroniky jen BSM jednotka, jenže ta je značky SIEMENS – tudíž NĚMECKÉHO výrobce!!!!!!! A abych nezapomněl ke „katastrofální“ elektronice – oprava zlomených drátků u pátých dveří.
    Netuším co si koupím za další auto, možná japonce nebo korejce, ale rozhodně ne předražené poruchové krámy od koncernu, jemuž PR tady autor dělá

    • to je faskt co koupit dál když i Citroen se začal germanizovat a v poslední C5 X7 zrušil hydropérování a vydal se cestou VW koncernu tedy systémem tlumič pružina, no fuj, mě teda rozhodně tímto krokem Citroen zklamal ale hold už to nebude Citroen pro fajnšmekry ale jen obyčejný tuctový Peugeot pro německy smýšlející tupé hlavy

  24. Autor článku neví co mluví,měl jsem více aut jak americká tak japonská i evropská,ale na tu naší škodu-peněz nechci ani pomyslet.Nová Fábka 1,9 sdi v záruce 3x měněná převodovka v průběhu 100 000 km,upadlé přední pravé kolo,za jízdy se otevírající kufr,nefunkční přístrojovka,nefunkční klima a stále vrzající vnitřní plasty atd.Nemluvě o drobnostech ,schránka u spolujezdce, odpadající dvířka,věčně nesvítící světla jak vee předu tak vzadu-sami v servisu kroutili hlavou-vždy všee řešeno v značkovém,nakonec raděj prodáno do aaa.
    Pak Xantia 2HDI 650 tis,provozní závady 2x spojka,destičky atd. střet s HRV ,HRV na podvalníku odvezen, Xantia se zvednutým podvozkem po svích opraveno střet s Subaru,Subaru šrot, citron opraven,dostalii zaměstnanci šrot,C5 II 2 HDI 450 tis. 2x spojka,větrák chlazení chladiče,střeet s Oplem ,Opl odtažen C5 po svích opraven dodnes jezdí,ale již mají zaměstnanci bude brzo šrot,C6 2,7HDI tady je to horší na náhr.díly a poruchovost,neboť to bylo z bazaru a nikdo předtím nic do toho neinvestoval ale již má 230 tis,v bazaru miin odtočeno 100 tis.a klepnuto na předek,ale proti Š pořád dobré

  25. Škoda, že se tady nepíše o Megane II – to je totiž ta pravá totální katastrofa (podobně jako Laguna II). Průšvih největší – motor 1,9 dCi. Máte velké štěstí, když se s ním dočkáte 200 000 km – což dokonce otevřeně přiznal známý školitel autorizovaných servisáků Renaultu. Když pominu, že kolem 200 tis. odchází vstřikovače, věčně je něco s elektronikou, typickým průšvihem jsou bronzová ložiska na klikové hřídeli (šály). S téměř 100%-ní jistotou se relativně „nepozorovaně“ vymelou a protože nemají žádné jištění, tak se pootočí a vymelou blok motoru atd. => motor začne cvakat, po pár dalších km bouchat a zastaví se. Dvakrát jsem kvůli tomu měnil motor (200 tis.km, 160 tis.km) – bratru za 30 tis.Kč (nedostatek motorů a obrovská poptávka šroubuje ceny). Elektronika je u Renaultů taky „pověstná“: čtečka karet a karty, věčně zlámané kabely k air-bagům v sedadlech, věčně zlámané kabely k 5. dveřím, zablokované zámky, stahování oken, věčně přidřený bovden k ručce, snímače teploty atd., velmi slabá životnost čepů a klik podvozku, naprostá nekompatibilita elektroniky Megane II před 2005 s mladšími, když se s diagnostikou snažíte nastavovat vstřiky, musí být motor studený, jinak se „zablokuje“. Jakýkoliv servisní zásah je dvakrát delší než u „němce“ kvůli odfláknuté práci konstruktérů – výměna žárovky stylem inseminátor blatníkem je pověstná. Obrovská citlivost na naftu – když natankujete u neznačkové pumpy, velmi pravděpodobně už po pár desítkách km zanesete EGR ventil a motor začne padat do úspor.režimu. RENAULT Megane II JEDINĚ největším NEPŘÁTELŮM

  26. co pořát máte proti té laguně dvojce? koupil sem jí před čtřmi roky roky za 70. Za ty prachy bych lepší auto snad ani sehnat nemohl. Vše je v naprosté pohodě měnim olej po roce a leju do toho akorát naftu. prostě bezva kára. prostorná pohodlná. Věřim tomu, že to pomlouvají hlavně lidi co jí nikdy neřídili.

  27. Dalibore Dalibore, upřímně Vám musím napsat, že jste neskutečný BLB.
    Co takhle zmínit se o koncernovém motoru 2,5TDI, u kterého tekl olej snad i z nádržky odstřikovačů 😀

    • Tak ty máš dost 😀 Mám 2.5TDI V6 a nikde ani kapka a to uz má natočeno 300.000km a ten motor je akorát zaběhnutý. O pohonu 4×4 co Francouz ani nenabízí, teda aspoň o tom nevím ani nemluvě. Pánové prosím Vás, všechno má své pro i proti, ale jedno vím přesně, jak se kdo o auto stará, tak se mu to vrací. Teď budu číst jaký jsem blázen, že jezdím s tím nebo s tím, ale jedno vím jistě, o auto, ať je jakékoliv značky se budu vždy dobře starat. Autům zdar!

      • Ono to není moc o značce jako spíš o konkrétním kusu. Další věc je, že každý považuje za závažný problém něco jiného.

        A co se týče pohonu 4×4, tak ten byl minimálně u Renaultu Scenic, Koleos, Kadjar, Citroenu C-Crosser, C4 Aircross, Peugeotu 4007, 4008, 3008…

        Čistý blázen je ten, kdo se za každou cenu bije za svou značku s někým, kdo má zcela odlišný názor, který také nezmění. Ani není třeba ten názor měnit, sto lidí sto chutí. Vždyť by přeci byla na těch cestách čistá šeď a nuda, kdyby každý jezdil v tomtéž. Přeji tedy spoustu dalších spokojených kilometrů.

        A k článku samotnému není třeba se moc vyjadřovat. Většina již byla vyslovena výše v diskuzi. Obdobně tendenčně laděný článek by se dal napsat o kterékoliv automobilce, stačí vybrat dobrý příklad nějakého kiksu z minulosti.

  28. Tak vás musím varovat před nákupem nového Fordu transit. To je průser . Letošní zima -14 a níž nutno tankovat arktickou naftu, filtr je namontován na podvozku a zamrzá aditiva nepomáhají. Při mírném náklonu auta dopředu všechna voda ze střechy a předního okna teče přímo na řídící jednotku asi tři spojky mnoha kabelů. Což při měnící se teplotě hlavě v zimě je časovaná bomba. Nafta která odkapne do prostoru hrdla nálevky je odvedená ,,nikam,, prostě se rozteče po prahu. Mám najeto za 15 měsíců 50000 km a už je slyšet cvakání kloubu v přední nápravě. Ovládání rádia na volantu na pravou ruku vymyslel levák když je rádio o 15 cm dál. Nepřítomnost podběhu u předních kol je také tragédie. Provádíme montáže inženýrských sítí tak se jezdí po nezpevněných cestách ,všechen bordel je přímo na mlhovkach a nádržce ostřikovačů. Kdysi dobrý služebník se proměnil v šunt.

  29. Autor článku asi nikdy ve Vel Satisu nejel jinak by něco takového nemohl napsat já jezdil opravdu moře auty ale jen málo které bylo tak pohodlné jako Vel Satis .
    A že by Vel Satis měl nějaké extra závažné poruchy bych neřekl znám pár lidi co ho vlastní v různých motorizací i výbavě a nemůžou si tohle auto vynachválit a nehledě na to že Vel Satis je prostě nádherný auto který předběhlo svou dobu !!!

  30. Tak to jsem asi výjimka, ale Laguna II 1.6 16v (2002) s 360 000 km, mě spolehlivě a s minimálními náklady vozí již řadu let a velice těžko vybírám, čím ji nahradit.

  31. Musim rict ze i pres nekolik nepresnosti s autorem souhlasim. Pracuju v autobazaru a auta prodavam uz nekolik let, takze presne vim, o cem je v tomhle clanku rec, jelikoz jsem mel cest s vetsinou modelu O kterych se zde pise.
    Pokazde kdyz jdu k francouzi tak s hruzou ocekavam cim me dneska zase prekvapi i kdyz po nejake dobe uz se to ani za prekvapeni povazovat neda.
    Nebudu se tu rozepisovat o preblemech ktere francouzka auta maji. Doba kdy francouzi delali dobra auta skoncila nekdy prelomem tisicileti. Dnes je to jen hruza a des. Jedine se jim vytknout neda je pohodli ktere nenajdete snad v zadne znacce. Ale i tu se najdou vyjimky ale spise v malych vozech jako je C3 apod.
    Nerikam ze jine znacky jsou bez problemu ale francouz jich ma enorme vice.
    Clanek je urcite opodstatneny. Vypovydaji o to i prave ceny ojetin. Ale samozrejme se to napsat o kazde automobilce.

    • Zlatá stará pozinkovaná 405 v naftě bez turba co??
      Kamarád na ní jezdí už 1300000 a pořád ta svině nechce z baráku 🙂

      • Ano jeden z mala povedenych motoru od kluku vinarskych a asi taky posledni snad jeste mimo 2 xantie z roku 2000-3 ,,,,2.1hdi ten se jeste poved ale znam i podobny vuz od vw a rovnou 2 modely Vento 1.9d 1250000km z toho 1000000 jako taxi a pak passat B4 1.9tdi 66kw 1100000km.

  32. Jeste bych dodal ze zmam mnoho servisu a mechaniku kteri tyto vozy nechteji ani opravovat. Takze i tohle vypovida o celkove kvalite zpracovani techto aut

    • Ano s tim souhlasim nechteji to opravovat protoze kostrukcne je to silene odflaknute a kolikrat by stacilo jen zapremyslet nad slozenym prototypem proc jsme to kurva udelali tak blbe kdyz to slo udelat tak lehce zrovna mi stoji v dilne dalsi 1.6 hdi berlingo 2010.. poctivych 130000km a 3 vstriky ze 4 podfukuji opet nahoru a ty 2 byli tak zapecene ze jsem to tahal ven skoro 2 dny abych je neprerval vyslovene jak zavarene a 2.0hdi stejna koncepce to dela uuuplne minimalne proste k nepochopeni

  33. na problematicke Lagune ll najeto 75tis za 2 roky. Olej po 13tis, filtr peugeot 2,0 HDI jelikoz je vetsi. Do nafty vzdy aditiva. Do 170tis jen jedina zavada. Ve 160 si dovolily odejit zadni tlumice 🙂

  34. Francouzi auta prostě neuměj. Jsou to všechno m**ky. Dělám v servisu 10 let a co se dokáže dorvat na Francouzu to je neskutečný. Děláme všechny auta, ale jak trpěj na našich silnicích ty jejich nápravy to je peklo. a motory? Jo. Je to živý jede to hezky, pohodlný tichý auto. Ale ty DPFka jsou slabinka. Ale přiznivci Frenčů, nevěšte hlavu, ještě sou tady Italové jako Fiat. Holt vysolíte pár talířů navíc za ten komfort. Nikdy bych si žabožrouta nekoupil. My Saabisti máme na tohle jedno slovo AERO.

  35. Mel jsem nissana.opel .peugeot 306 a ted opet peugeot 207. Nejlepsi byl nissan.ale schnil tak musel do srotu.ale jinak nezmar. Opel propadak. Po roce sel z baraku. Peugeot 306 dobre auto mel jsem 5let a nyni jsem ho nechal otci. Jezdi porad. Opravdu musim pochvalit pozink kasle. Rok 2000 a opravdu skoro zadna koroze. Kamarad ma ocktavku stejny rok a prahy a ostatni plecharina taky ko. Tak nevim. Co frantici opravdu umi je pozink kasle to se musi nechat. Nyni jsem koupil 207. Mam ji rok a zatim spokojenost . Tak nevim co autor techto clanku zamysli.

    • Známý má C5 a ani kousek rzi.Rv 2006.ukažte mi tak starou Octávií v takovém stavu pokud nestojí pod střechou od výroby.Ala pověstné páté dveře.

      • Klidne ukazu r.v.2001 74kw 4×4. 330600kma cela v pohode celou dobu garazovana na venku i pate dvere drzi je staci tu poblblou gumu pod oknem lehce odriznout a je po problemu pisek a prach se pod pak nedrzi a neprobrusujibarvu az na plech….velmi jednoduche.

    • Tak jako frantici delaji zinek podle toho kam bude vuz expedovan tak i bohuzel koncern tedy i skoda dela to same uspora pri ochrane karoserie takze zalezi odkud je dany kousek(vuz) importovan na cesky trh a pak samozrejme na starostlivosti majitele vetsinou plati ze prase ma prase a punta ma fajnovku…..

  36. Jediné co je v článku snad 100% pravdivé, je ten oddalovaný servis, a ježdění tzv. nadoraz, bez servisu… spoustu lidí to neřeší.

  37. Opravdu se to takhle hodnotit nedá, kolega má už třetí BMW za poslední 2 roky, vždy se na něm vysypalo něco drahého po nějaké jiné, taky extra drahé opravě. Druhý kolega s Octávií za poslední rok 2x na odtahovce a to mluvíme o vyšperkovaném mazlíkovi, další kolega audi 2,5 132kw během dvou let investice 60 tisíc jen do agregátů, další kolega passat 2,5 v6 za dva roky 2x sada ramen a 1x komplet vršek motoru, já stará laguna 2,2 rok 1997 v plné palbě, investice 0, rez 0 a stále je to měkký koráb z akcelerací a spotřebou 6,5 litru, ještě jsem neměnil ani žárovku auto jsem koupil před 3mi lety za 8 tisíc kč. Nic proti Němcům dělají kvalitní věci z nutnou investicí, ale asi je pravda, že do roku 2000 se dělalo poctivěji.

  38. Takže aby bylo jasno autor je idiot. Ja mám Lagunu II generace mám ji 7 let pod kapotou mám 1.8 16v 88kw a ještě LPG a z elektroniky sem měnil jen čtečku a jednotku xenonu a lanka v okně řidiče +běžná údržba. Je dobre taky zmínit že Laguna II měla jako první 5hvězd bezpečnosti a nebylo v tě době bězpečnejši vůz ani Volvo natož Škodovka či Wv autora by měli vušetřit a vzít mu občanku. Ono Laguna II měla problémy ale čím vic elektroniky tím vic problému dnešní doba to potvrzuje na přič všema značkama

    • Nic proti ale. pred sesti roky jsem likvidoval kamaradovy lagunu 2 kdyz se potkal s octavii 1 tu odvezli na odtahu a za 2 mesice jsem ji videl opet vesele jezdit a laguna sla na odpis do srotu predek totalne k.o.a jeste zkroucena podel do vrtule tak tedy nevim nevim nevim stou nej bepecnosti ale v testech 5 hvezdicek nemela 100% podle eurocapu.promin

  39. Renault dnes patří ke špičce co se týká kvality. Je pravda, že si prošel peklem v podobě přechodu na multiplexní elektroinstalaci a ne zrovna povedených zejméne dieselových motorů…bylo to však dnes již celkem dávno (2001-2006). Myslím, že dnes má velké problémy koncern se svými motory 1.2Tsi,1.4Tsi,1.4TDi…..
    Já mám Renault.
    Dacia asi bude funkční, ale to zpracování, plasty,…..snad možná na dědinu…

    • Koncern problemy vicemene nema s tim co pises ale majitelum je lito davat do svych vozu olej co tam ma byt a serou tam oleje z kauflandu a pod.,coz jsem uz videl snad 100× a jen nad tim vzdy kroutim hlavou a jelikoz tyto motory jsou kvuli vykonu a spotrebe odlehceny potrebuji ridky ale kvalitni olej a to nemluvim o tom ze jsou na to upozornovani primo v servisce a samozrejme servisni interval uz jsem tu mel i takove co meli …a TO POZOR longlife z kamionu na 70000km a nejen ze ho tam dali ale i ty kilometry najeli ze usetri no samozrejme ze neusetrily opravy tech vozu byli cenove takove ze by normalne menily olej jeste 10 let kdo chce kam pomozme mu tam a timto stylem se potom nici uplne zbytecne jmeno automobilek ktere si znacky snazi vybudovat a nejen u vw!!!!!!

    • A co máš za jiný krám?Na 99 % Němec?Bez zkušeností nelze hodnotit.Jen pro začátek.Zasírá to web to jako za druhé.

  40. Je to jenom tendenční článek, Jezdím Citroenem 35let, a nikdy jsem neměl žádnou velkou poruchu.
    Motory VTI a HTP jsou z dílny BMV , a jsou velmi poruchové na rozvody.
    Já bych jinou značku nechtěl. Citroenů jsem měl desítky a vždy spokojenost.

  41. Ten pán co to psal by se měl zamyslet sám nad sebou. Jestli takhle lže všude, tak chudáci jeho děti. C3 Picasso je made in Slovakia. C5 nemá měchy. A tak by se dalo pokračovat. Já jsem měl Škoda Fabia combi 1.9 TDI,. 5000 km prasklé přední sklo, 12000km znova prasklé čelní sklo,28000 km opět prasklé čelní sklo. To už jsem řval vzteky – prý tam byla nějaká okuje, 38000km odešlo turbo, 83000km proletěl ventil skrz píst do motoru. A potom už Škodovka šla pryč. Nekvalita velká. Vyhřívané sedačky nefungovaly spolehlivě. Jinak vcelku milé auto. Stalo mě 498000 Kč. No za ty prachy…….

  42. Nic proti autorovi, ale članek je v mnohém mimo, ale všeobecně auta z Francie jsou prostě ne zrovna dobrá. Jasně nové auto je nové auto, leč po docela krátké době, se z toho stává šrot. Na obhajobu bych podotknul, že to je dlouhodobý trend u francouských značek, jenže dnes je to tak skoro všude, protože je menší odbyt na prodej nových aut, proto je lepší snížit kvalitu výroby a vydělat na následném servisu a to už se netýká jen aut z Francie, i když servis a náhradní díly zrovna třeba u Peugeotu byly vždy předražené a to už před mnoha lety. Třeba je to dlouhodobý účel, ale to je jen spekulace

  43. Kdybych neměla osobní zkušenost, řeknu, že hodně ovlivní majitel. ALE….
    Máme Xaru Picasso (jsme třetí majitelé), pravidelný servis, solidní zacházení atd. Vše bez problému a jednoho dne se ta francouzská krasotinka rozblikala dle libosti. Jednou blikalo vše, pak zase nic, potom jako švýcarské hodinky atd. Objela jsem 8 servisů ve městě – ve třech mi řekli, že nedělají elektriku a v sedmi, že nedělají francouzská auta!!! Nakonec jsem sehnala číslo na elektrikáře, který udělal čáry máry s počítačem, nechal si auto 2 týdny a nic nezjistil ..u něj vše fungovalo.
    Až se téhle krasotinky zbavíme, nesmí mi fr. auto do baráku!

  44. Tak na Laguně II po FL v 2.0 benzínu najeto 180 tis km jsem neřešil kartu, elektrika šlapala, auto vždy nastartovalo, dovezlo nás a to pane redaktore narozdil od Vašeho vlhkého snu jménem Octavia dost pohodlně. Ano, musím uznat že běžná údržba byla finančně dražší než na škodovce. Mégane 1.6 16V 79 kW najeto 240 tis km a motor jel jako z praku. A opět jsem šel do Renaultu tentokrát Clio TCe 0.9 spotřeba super, dynamicky nám vyhovuje a po 2 letech žádná závada narozdil od souseda a jeho zázrak TSI Rapid když už byl 4 x na reklamaci.

  45. Laguna II Grand tou 1,9 DCi 2006 – mimo běžných drobností, jako jsou oleje, filtry a teď rozvody auto bez problémů. Měl jsem i r. v. 2001, předchozí majitel auto nešetřil a ani neošetřil a bylo to znát zas jen na mechanických částech vozu. Nebudu se dohadovat s odpůrci Renaultu ani s autorem článku (kolik toho máš v kritizovaných autech najeto? ???) každý má právo na názor, já jsem s Lagunou spokojen.

  46. jako majitel C5 I break z prosinec 2003 a moc nesouhlasím s autorem článku. Duchy v elektrice nemá, jen horší zpracování (pájení) kontaktů. tedy nic neopravitelného a „nekonečnou“ funkčnost. zatím jsem měl vadu na podávacím čerpadlo a airbagu řidiče. Co se týče hydrauliky tak momentálně prasklý rozvod dozadu (tlakové trubičky) ale to je moje vina, jezdil jsem rok bez spodního deklu. Hydraulika se zbastlit nedá, je to takové unifikum že „ničím nenahradíš“. Jinak dát 2000czk za kouli (6 celkem) na 200.000km luxusního povození není zas velká investice. A mám 2.0HDi a s FAP i když se „údajně“ mantoval až od roku 2004. Takže najeto už 277 000. Kromě standartních výměn jako jsou rozvody, brzdy, olej, filtry a přední žárovky, přišla navíc jen investice intercooler, koule (s olejem), žhavičky a tlakové trubičky a nyní budou komplet čepy, pro sichr… myslím že slušný na auto co má pomálu 300 000 Km. Ať se jde oktávka vycpat 🙂

  47. Z článku vyplývá tak leda to, že z francouzských vozů jsou nespolehlivé německé motory od BMW a německá elektronika od BOSCH a SIEMENS. To z mých zkušeností celkem odpovídá skutečnosti, mám dvě C5 a pokud se na nich něco vysralo, vždy na tom byl nápis BOSCH nebo VDO (SIEMENS). O hydropneumatickém podvozku autor netuší nic kromě zvěstí z počátku 90 let, kdy se sem dotáhla hromada BX, po smrti který nikdo neuměl servisovat.

  48. Autor je id**t, co by se měl věnovat možná vyšívání, ale nd psaní článků o autech. Mam už druhé FR auto (Megane 1.9dTi – najeto 570 tisíc, stále jezdí, vše ohledně motoru původní a teď Laguna II 1.9dCi – najeto 230 tisíc, taktéž vše původní a perfekt). Tato moje druhé auto Audi A4 1.9TDi Quattro Avant už je pryč. Problém se vstřikovači PD. Německá sra*ka a nejdražší auto! Už nikdy D!!!

  49. Ja mam Lagunu 3 2.0dci 96 kw ma najeto 350 000 km a zatim jediny problemy:ridici jednotka starteru 2500 kc,mrtvy FAP filtr-sezenu ojety za 5000.- a ucpany palivovy filtr 1000 kc 😀 spojka tlumice turbo vse puvodni…neskutecne dobre udelane pohodlne auto.Predtim jsem mel dve hondy a to same.Trojkova laguna opravdu prekvapila

  50. Pán asi pracuje ve VW Group :)). Je zajímavé, že ve statistikách ADAC z posledních let je nejvíce poruchových vozů od značek Ford a VW. Osobně jsem měl Peugeot 5008 1.6 HDI 80 kW (ale s manuální převodovkou), najel jsem 250000 km během 5 let. Auto bez jediné závady. Zpětně hodnotím, zatím, jako nejlepší auto, které jsem měl.

  51. Mám Vel Satis 3,0 DCi “ nejhorší šestiválec“ z roku 2006. A můžu vám říct, že až se jednou budu tohoto auta zbavovat, přijde mě to líto. Netvrdím, že za těch 8 let nebyla žádná závada, ale byly to samé prkotiny, které se můžou objevit u každého auta. Renaulty mě provází životem už pěknou řádku let a byl jsem v podstatě spokojen. A spotřeba 15 litrů? Možná měl takovou spotřebu autor článku, když to psal.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: