Další ostuda pro Jeep. SUV Renegade se při brzdění staví na přední kola

  • Jeep Renegade zvedá při prudkém brzdění zadní nápravu do vzduchu

  • Na problém upozornili novináři z Itálie a Španělska

  • Před časem značka řešila skandál s nestabilním Jeepem Grand Cherokee

Jeep má opět problém udržet se všemi čtyřmi koly na zemi. SUV Jeep Renegade se při prudkém brzdění staví na přední. Na problém upozornili už v roce 2015  španělští novináři z webu km77.com. Jeep tvrdil, že šlo o problém testovaného předsériového kusu, ale Španělům se podařilo to samé zopakovat s jinými vozy Renegade i později, i když zadní náprava se už nezvedala tak výrazně. Jak výrazný problém je, to se můžete přesvědčit na titulním videu.

Zdálo se, že byl problém nakonec vyřešen, ale nyní na něj znovu upozornili novináři z italského magazínu HDMotori.it, kteří podrobili Jeep Renegade nezávislému testu včetně zkoušky brzdění. Posuňte si video na čas přibližně 9:40:

Auto sice nevypadá během manévru nijak nestabilně, ale  zvedání zadní nápravy do vzduchu při prudkém brzdění je přinejmenším zvláštní. Jak asi tušíte, kola, která nejsou v kontaktu z vozovkou, nebrzdí…

jeep fail
Tohle by asi moderní auto při prudkém brzdění dělat nemělo…

Podobný problém odhalili němečtí novináři v roce 2015 u nového Renaultu Espace a s nadlehčováním zadní nápravy při prudkém brzdění se potýkaly také sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Francouzské automobilky ale vozy upravily, jakmile se na problém přišlo.

Značka Jeep, patřící do koncernu FCA Fiat-Chrysler, řešila nestabilitu při krizových manévrech docela nedávno. Nová generace SUV Jeep Grand Cherokee selhala v tzv. losím testu, kdy se vůz při prudkém vyhýbacím manévru málem převrátil:

 

Ohodnoťte tento článek!

3 KOMENTÁŘE

  1. Nechci být za debila ale když se to postaví na přední tak sice brzdí jenom 2 kola ale o to pevněji protože se maximálně přesune těžiště a tak mají větší přítlak ne ??

    • No, z hlediska ABS ano, ale jinak -2 kola nebo respektive brzdný účinek kol která jsou ve vzduchu, může tu brzdou dráhu výrazně prodloužit. Navíc co auto asi vymyslí při takovém stavu v prudké zatáčce. Možná smyk, možná kotrmelce, obojí je asi trochu nežádoucí…

  2. Renegate jsem rok užíval. Jednou jsem takto brutálně musel brzdit, pravděpodobně zaúčinkovaly i všechny bezpečnostntní systémy, protože auto skoro z 70km/h zastavilo skoro na fleku. Ano, připadal jsem si, jako by se přední kola prolomila, rozblikalo to AUTOMATICKY výstražná světla, ale nesrazil jsem blázna, co dělal myšku na I.P.Pavlova. To že auto předemnou ano dávám za pozitivní výhodu tohoto stroku se kterým jsme byli hodně spokojeni. Spotřeba za 19890 km byla průměr 7,1l nafty. Ale skončil operák a rozrostlá rodina se do něj vejde jen krkolomně.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: