Dacia jako ojetina: Kterou chtít, kterou nebrat a jak nakupovat?

  • Dacie jsou nejlevnější nová auta na českém trhu

  • Hodně jich slouží ve firmách jako neudržovaní otloukánci

  • Rozhodujte se hlavně podle celkového stavu

  • Diesel se nemusí vyplatit

Vozy značky Dacia jsou tradičně nejlevnější cestou k úplně novému autu s 0 km na tachometru a plnou tovární zárukou. Dacia má v nabídce nejen nejlevnější auto na českém trhu, ale také nejlevnější diesel, nejlevnější kombík a nejlevnější SUV. Jen v případě nejlevnějšího vozu s automatem překonává Dacii domácí Škoda Citigo. Pro motoristy, kteří nechtějí ojetinu a zároveň mají omezený rozpočet, představuje Dacia naprosto pochopitelnou a legitimní volbu.

Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Vozy značky Dacia se logicky stále častěji objevují také na trhu ojetin. A pro někoho, kdo si nové auto dovolit nemůže a chce levný provoz, je i ojetá Dacia jednou z možností. Tak se pojďme na jednotlivé ojeté modely podívat.

Proč koupit ojetou Dacii
Díly jsou docela levné, servis je dostupný a sama o sobě se auta nekazí. Díky jednoduché a osvědčené technice se dají snadno a levně udržovat v provozu. Některé vozy po soukromnících mohou mít méně najeto, výjimkou nejsou roční nájezdy do 6000 km. Dacia také nevzbuzuje závist. Pokud chcete hlavně levné auto, u kterého vám bude jedno, že ho někdo v centru města otluče a odře, asi nemáte co řešit.

Doporučujeme: Osm neprávem přehlížených ojetin, které jsou dobrá koupě

Proč nekoupit ojetou Dacii
Dacie často hrají roli „auta na dojetí“ nebo neservisovaného otloukánka, který firmy kupují dělníkům na stavbu jako nejlevnější povoz. A do něj se neinvestuje. Až se takové otloukané auto účetně odepíše, pošle se dál do světa. Servis ať si řeší další majitel. Je to hodně o vybírání, ale většina bývalých firemních aut má za sebou velmi těžký život. Soukromníci, kteří si Dacii vzali jako nové a své pravděpodobně poslední auto, se jí jen tak nevzdají. V inzerátech se objevují až po tom, co majiteli úřady sebraly ze zdravotních důvodů řidičák.

Dacia Logan I. generace

První Logan přišel na trh v roce 2004 a vzbudil senzaci. Traduje se, že třeba v Německu se na něj stála fronta skoro půl roku a média si dělala legraci, že jsou na něj pořadníky jako kdysi dávno na Trabanta. Příliv zákazníků nezarazil ani kontroverzní test ADACu, kdy se Logan při vyhýbacím manévru, tzv. „losím testu“, převrátil. Dacia označila test za úmyslný podvrh a dokládala to vlastními testy se stejnou specifikací vozu a se správně nahuštěnými pneumatikami. Úspěšnou kariéru nového vozu ukončil první Logan v roce 2013, kdy ho nahradila druhá generace.

Dacia Logan I (2)
Dacii Logan je už 13 let. A na některých kusech je to znát. Logan často rezavěl už po pěti letech. Nejlepší motor je základní 1.4 8V 55 kW
Dacia Logan MCV
Především kombíky Logan MCV za sebou budou mít těžký život neudržovaného firemního otloukánka, kterého nafasovali dělníci na stavbu

Proč ho chtít:

Dacia Logan první generace se dá koupit v plně pojízdném a slušném stavu za méně než 50 tisíc. Některé exempláře stojí kolem třiceti tisíc a nic zásadního jim nechybí. Pokud rychle potřebujete auto, které má platné doklady i technickou a ještě rok dva vydrží, je to vlastně docela dobrá volba. Servis je levný. Bez posilovače a ESP je to snad nejlepší autoškola, která vás naučí mít k autu a rychlosti respekt. Pochopíte, co to znamená zpětná vazba v řízení.

Proč vzít nohy na ramena:

První Logan toho mívá za sebou už opravdu hodně. U některých majitelů už dosluhuje podle hesla „dokud nás STK nerozdělí“. Největším nepřítelem je koroze. Ani pasivní či aktivní bezpečnost nedosahuje standardů doby. Spousta aut má žebráckou výbavu bez klimatizace, ESP či posilovače řízení. U zanedbaných a trápených kusů se také projevuje nadměrná únava motorů a převodovek.

Doporučujeme: Největší omyly a mýty o ojetinách, které dávno neplatí

Který motor vybrat:

U první generace Loganu se raději vyhněte turbodieselu 1.5 dCi. Vzhledem k věku a cenové kategorii představuje zbytečně velké riziko. Dochází u něj k drahým závadám vstřikovačů a přidírání na klice. Mnohem perspektivnější je jakýkoli atmosférický benzinový motor. Důležitý by měl být celkový stav, jak motor startuje, jak jede, zda nekouří. Náš tip je obyčejná klasická osmiventilová „jednačtyřka“ o výkonu 55 kW s kódem K7J. Svou kariéru začal už v Renaultech na konci 80. let a seženete na něj všechno. Pokud nežere olej, dobře startuje a nekouří, kupujte. Lepší je v klasické verzi než s přestavbou na LPG.

Dacia Logan II. generace

Druhý Logan se představil v roce 2012 a v roce 2016 prodělal facelift. Je to relativně moderní auto a v bazarech se objevují ještě docela pěkné, zachovalé kusy. Logicky si drží vyšší cenu. Aktuálně se mu v bazarech pod 100 000 korun ještě nechce. Bezpečnostní výbava je na mnohem vyšší úrovni, třeba ESP už má Logan standardně.

Dacia Logan MCV II (1)
Druhý Logan je ještě docela nové a mladé auto. Ale i u něj se už začíná projevovat nevybíravý přístup některých majitelů
Dacia Logan MCV II (2)
Především stav kufru vám u Dacie napoví, jak se s autem jezdilo a zacházelo. I když je Dacia laciná, interiér většinou normální zacházení vydrží

Proč ho chtít:

Je to ještě relativně nové a moderní auto, které prozatím nerezne. Není to žádná leštěnka na zvyšování si společenského statusu, což může některé zájemce také lákat. Vlnu závisti na vsi základní Logan s černými nelakovanými nárazníky rozhodně nevyvolá, na rozdíl třeba od trojkového BMW E46, které koupíte v bazaru levněji než Dacii. Díly stojí pár korun a Logan se nijak výrazně nekazí, pokud se k němu chováte slušně.

Proč vzít nohy na ramena:

Stejně jako u ostatních Dacií i nový Logan často sloužil ve firmách jako neudržovaný otloukánek. Některá auta tak už mají i po třech letech za sebou mimořádně tvrdé zacházení.  Život s Loganem také občas ztrpčují laciné detaily, sedačky jsou podprůměrné a pozice za volantem přinejlepším divná. Je to prostě laciné auto, které ale pořád stojí přes sto tisíc.

Doporučujeme: Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny

Který motor vybrat:

Vyhnuli bychom se tříválcovému turbu 0.9 TCe a diesel 1.5 dCi bychom kupovali jen tehdy, pokud bude mít naprosto jasnou servisní historii s výměnami oleje nejpozději po 15 000 km. Kdo najel sto tisíc a olej měnil zatím jen třikrát, po tom diesel nekupujte. Naftový Logan se vyplatí až s opravdu velkým ročním nájezdem přes 30 000 km. A pak je otázka, jestli nechcete lepší auto s lepšími sedačkami. V Loganu si odrovnáte záda. Jestli najedete kolem 10 000 km za rok, berte klasickou atmosférickou 1.2 16V. Je slušná, i když moc nejede. Nezapomeňte u ní na rozvody po 120 000 km nebo šesti letech.

Dacia Sandero I. a II. generace

Pro Dacii Sandero platí prakticky tytéž poučky jako pro Logan, hlavně pokud jde o motory a kontrolu celkového stavu. Největším „dělníkem“ je Logan MCV první generace, sedan Logan a hatchback Sandero sloužil spíše v soukromých rukou. Pozor na taxíky, ty mohou být také těsně před smrtí.

Dacia Sandero (2)
Druhá generace Dacie Sandero je docela slušné levné auto. Chce to ale nějaký jednoduchý motor, který nevyžaduje nic extra
Dacia Sandero (1)
Sandero obvykle neslouží jako firemní dříč. Hledejte kus s jasnou historií a původem. Pro motory platí stejné poučky jako u Loganu

Z hlediska každodenní praktičnosti je možná Sandero lepší volba než Logan, protože větší nakládací otvor hatchbacku s možností vytvořit menší kvádr po sklopení sedaček slibují lepší využitelnost. Sandero se prodávalo i v různých stylových verzích. Takové by mohly být jako ojetiny zajímavé, neboť obvykle neslouží ve firmách na špinavou práci. Pro motory platí to samé co pro Logan. Diesel u prvního Sandera nebrat, nejlepší je čtrnáctistovka. U druhé generace Sandera berte diesel jen v případě nutnosti velkých nájezdů nebo pokud má naprosto jasnou historii. Jinak je lepší benzinový čtyřválec 1.2 16V.

Dacia Duster

Nejlevnější SUV bylo nejprve terčem posměchu, ale postupem času se Duster vypracoval jako respektované levné auto. Někdo si ho koupil na penzi jako auto, do kterého se mu dobře nastupuje a snad mu vydrží až do té doby, než mu seberou ze zdravotních důvodů řidičák. Takový člověk svého Dustera ještě prodávat nebude.

Dacia Duster (2)
Dacia Duster za sebou často mívá velmi náročný život v bahně, kamení a špíně. Je to takový otrok, kterého někteří majitelé nechávají prostě umřít
Dacia Duster (1)
Někdy je až s podivem, kolik toho Duster vydrží. Diesel nemusí být nejlepší volba, ale atmosférická šestnáctistovka stačí

Plno aut slouží jako třetí nebo čtvrté auto v rodině nebo v malé firmě na občasné výlety do přírody se psem nebo když je potřeba odvézt něco špinavého. Oblíbenost Dusteru drží ceny nahoře. V bazarech ho pod 150 000 korun ještě nekoupíte.

Proč ho chtít:

Je to levné SUV, které se nezalekne ani těžkého terénu. Pokud si nechcete v lese mezi kmeny a kamením ničit svou X5 nebo Range Rover, zastoupí Duster tuhle roli dobře. Dá se také docela snadno a levně opravit. S čtyřkolkou je to pak opravdu schopné auto. Udržovaný a nezničený kus pak zase dobře prodáte.

Proč vzít nohy na ramena:

Dustery slouží v různých firmách na tu nejtěžší práci, protože dojedou do míst, kam se ani Logan nebo Lodgy nedostanou. Mnoho aut má za sebou těžký život, servisní historie některých kusů prostě neexistuje a nemyslete si, že je to na silnici nějaká výhra. Jízdní vlastnosti Dusteru jsou přinejlepším průměrné, ergonomie ovládání strašná a komfort jízdy neexistující.

Doporučujeme: Pět luxusních bazarových SUV, která lákají cenou, ale jsou černou dírou na peníze

Který motor vybrat:

Nejlepší volbou bude asi atmosférická šestnáctistovka, která v Dacii nemá zlobivé proměnné časování ventilů jako v některých renaultech. V předokolce naprosto stačí, ale u čtyřkolky počítejte kvůli krátkým převodům s vysokými otáčkami a velkou hlučností při cestovních rychlostech. Spotřeba osm litrů se dá vydržet a motor je spolehlivý, pokud mu dáváte aspoň základní servis. Turbo 1.2 TCe bychom nedoporučovali. Snad jen, pokud má málo najeto a hodláte o motor pečovat.

Diesel 1.5 dCi nemusí být špatný, ale hledejte silnější verzi o výkonu přes 67 kW, mají spolehlivější vstřikování. Slabší verze 63 a 66 kW mají choulostivé vstřikovače Delphi a potřebují opravdu kvalitní naftu. Motor sám o sobě v Dusteru vydrží, ale oddalovaný servis se podepíše na předčasném opotřebení a nutnosti vysokých investic. Většinou se přidře na klice. Opravy pak převyšují hodnotu celého auta.

Dacia Lodgy a Dacia Dokker

Tyhle dodávky by snad mohly mít smysl jen tehdy, pokud rozjíždíte podnikání a potřebujete v něčem vozit materiál nebo dělníky. Většínou tyhle verze slouží ve firmách, takže se snažte najít co nejmladší kus s jasnou servisní historií.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy často slouží jako malý firemní autobus. A bývá to na ní znát. Jízdní vlastnosti a dynamika vyhoví jen nenáročnému zákazníkovi
Dacia
Soukromníci si své Dacie nechávají. V inzerátech narazíte na bývalá firemní auta nebo na ta, kterých se majitelé z nějakého důvodu rychle zbavují

Otázkou u Dacií je to, jestli by nebylo lepší (především pro účely podnikání) pořídit úplně nové základní auto se zárukou a možností účetních odpisů. Každý si ale musí spočítat sám, co se mu vyplatí. Pro soukromníka bychom v bývalých utahaných služebních modelech Lodgy a Dokker viděli zbytečné riziko.

Několik obecných rád na závěr

U ojetých Dacií se rozhodujte především podle celkového stavu. Na kilometry nekoukejte vůbec, spíše jen prověřte servisní historii a zkuste odhadnout minulost vozu. Interiéry Dacií jsou sice laciné, ale nekupujte si vyloženě vybydlený kus. Ani po 150 000 km nejsou interiéry Dacií normálně na odpis, čalounění sedaček obvykle drží a plasty také. Pokud to uvnitř vypadá jako po sovětské ofenzivě na Berlín, nebrat.

Nepřítelem velmi starých kusů, především prvních Loganů, je koroze. Auto dobře prověřte, prohlédněte spodek a najměte si nestranného mechanika, aby vám pomohl s výběrem a udělal předběžnou kalkulaci, kolik bude potřeba do auta zainvestovat.

Dacia jako ojetina: Kterou chtít, kterou nebrat a jak nakupovat?
Ohodnoťte tento článek!
3.92 (78.46%) 26 hlas/ů

42 KOMENTÁŘE

  1. Mám sandero čtyři roky a nedám na ni dopustit.Kdo s tím autem nejezdil,ať se zdrží blbých řečí.

  2. Tak to se Zdendo velmi mýlíte. Za rok a během 10 000 km můžete být tolikrát v servisu se závadami, že se vám o tom ani nezdálo. Nebudu zde vyjmenovávat značky, abych nespustil nekonečnou přenici, ale je to tak. Osobně znám dost nešťastníků, kteří jsou u nás v servisu 5x za rok, ale majitelé Dacií to nejsou. Mohu Vám říci vlastní názor? Dacia je mi milejší, než řada dražších vozů s agresivní, nebo stupidní reklamou. Na nic si nehraje a slouží.

  3. A proč by se autor vyhnul tříválcovému turbu 0.9 TCe ? Naopak na ten motor slyším spíš chválu. A jelikož se na koupi Logana (pravda, nového, ne ojetého) chystám a tenhle motor mám v hledáčku, protože podle ohlasů oproti atmosferické 1.2 alespoň trochu jede, tak mne to opravdu zajímá

    • Ano, já jsem naopak teď, během posledního asi čtvrt roku dělal 3 motory 1,4i na kterých byla úplně stejná závada…spadlý řemen pohonu alternátoru…
      Na dvou to skončilo fatálně (jeden výměna všech ventilů,na druhém navíc ještě potlučených pístů), ten třetí přijel relativně včas,ještě než se řemen probojoval do rozvodů…
      Myslím,že tohle už není náhoda,takže tohohle motoru bych se asi taky bál…

    • Proč se vyhnout tříválcovému turbu 0.9Tce, protože je to specifický motor a blbě na něj seženete díly pokud něco odejde! Chtěl jsem si tak před půl rokem koupit Renault Clio s motorem 1.2 Tce, ale můj mechanik mě to rozmluvil kvůli tomu, že tyhle auta pokud Vám odejde třeba turbo, tak to můžete postavit tak na půl roku až rok do garáže, než seženete ve Francii či jinde venku jiné!

      • „…půl roku až rok do garáže, než seženete ve Francii či jinde venku jiné…“.
        Ale no tak! Ten motor přece není novinka. Moc nevěřím tomu, že na auto, které má zastoupení v ČR včetně sítě servisů, je takový problém sehnat díly…

  4. Mám Dustera s motorem 1,5 dCi 81 kW 4×4 r.v. 2012, je to zlaté auto, opravdový dělník,do dneška závady 0, koroze 0, spotřeba i na krátkých tratích do 6 lt/100.
    Rozhodoval jsem se dlouho, naštěstí mne servis varoval jak před předokolkou, tak i před benzínem 1,6, o které je víceméně známo, že z avizovaných 8 lt/100 je snadno 10 a více…..
    O motorech Renault 1,5 dCi se před časem tvrdilo, že je to nejlepší motor v téhle kategorii, před 3 lety to bylo ve Francii nejprodávanější auto !!!
    Takže VŘELE DOPORUČUJI

    • presne tak ja mam tiez Duster 1.5 Dci 4×4 z roku 2015…najazdil som 36 tis.km…spotreba do 6 litrov,pri troche snazenia sa da jazdit aj pod 5,5 litra…jazdne vlastnosti ok,i pohodlie je slusne…u mna maximalna spokojnost,ale uz pozeram po nejakom pick-upe…

      • Já jezdím s Loganem MCV 1,6MPI za 5,8 l/100. Jezdím tedy vyloženě na spotřebu, využívám setrvačnosti…

  5. Sandero se mi líbí, určitě bude hodně praktický ten zvýšený posez, zvláště pro starší lidi. A podle mě je to hezké auto, alespoň z vnější strany. Jinak jezdím autem 3x dražším, ale stejně se mi Sandero líbí.
    Co se týče Dustera, tak je to nejlepší auto do těžšího terénu, v jakém jsem jel. Bohužel ta „výbava“ a provedení vnitřku fakt nic moc. O ergonomii se snad ani nedá mluvit.

  6. No pořád je to cikánský mercedes, z Moravy do prahy dojedete mercedesem i trabantem, ale z trabantu vylezete jak zkurvená hrbatá žebračka………….na jízdu kolem komína dobré …. Vhled 0, spotřeba 0, technicky 0,

  7. Mám 10 roků Logan MCV v naftě Dci 50 kw,sedmimístnou,najeto 110000,slouží napůl k podnikání,tahá často přetížený vozík,motor táhne dobře,s 7 lidmi v členité krajině je to trochu horší,i na řízení.
    Zatím jsem měnil pár čepů na předku,brzdové obložení na předku s kotouči,spojku a rozvodový řemen-servis ,díly rozumná cena oproti značkám top. Nafťák je dost citlivý na kvalitu,když jsem jezdil na tu nejlevnější(ne bio),tak mi to chcípalo na křižovatce,zjistil jsem že nafta od značkových pump je jen o 1 kč dražší,ale je po problémech a najedu i víc. Teď jezdím na bezbabišku-nafta bez bio složek,a supr. Prům spotřeba 5.3 na okreskách/město,na delší trati tak 4.8. Má to i další plus-dácky se moc nekradou. A podle statistiky-z 1000 aut bourají 4 dácky,8 škodovek,15 mercedesů a 23 bmw,ale to je spíš o řidičích….

  8. Dacia 1.4 mpi 55kW cena:30 000kč
    Koupil jsem před rokem a až na drobnou korozi kterou lze opravit v garáži je to super auto. Nemá sice ABS ani klimu a cetrál trochu blbe ale jinak bezproblémové ale opravdu je třeba hodně auto prozkoumat protože to moje mělo nefunkční zadní brzdy a vymlácený levý a pravý homokineťák a bohužel výměna se dělá i s poloosou takže dražší oprava. Takže závěrem auto dobrý na začátky ale hlídat původ a stav vozu jinak se spálíte.

    • 😀 😀 😀 …super auto= nemá abs klimu ,centrál v prd.eli ,brzdy v hajzlu ,poloosy v …ALE KUP TO ÚŽASNÝ!!!

      • Mily jendo. Zni to vtipne uznavam. U ojetych AUT v hodnote 30tis. Jsou to zcela legitimni zavady. Konec koncu I u mladsich a znackovesich konkurentu. Jsou to auta pouzivana a maji neco za sebou. Toto co pose pan, neni zavada ale spotrebni provozni material. Pokud auto jede, motor kasle, nosniky, osy, rizeni a podobne je v poradku tao cajk. Brzdy pollosy homokynetaky. Kraviny – obzvlast u aura za 30 kdy tam stejne narves cinu Od auto kelly

  9. Já bych to řekl takhle. Dnes už špatná auta nejsou. Jsou jen špatní řidiči a špatné výběry. Pokud jezdím 30 000 km ročně v pěti lidech nekoupím si 1.2 HTp a pokud jezdím víkendové couračky po slevách do hypermarketů pak mi udělá HTp obrovskou službu. Pokud se musíte předvádět v BMW či AUDI je to Vaše věc. Né každý musí své „koule“ ukazovat. Dacia je fajn auto na to k čemu byla stvořená a troška skromnosti nikomu neublíží. Já osobně znám neskutečné množství majitelů DACII a NIKDO si nestěžuje o nic víc než jiní majitelé preferovaných značek. Sám uvažuji o novém DUSTERU 2018. Momentálně jezdím v Peugeotu 301 1.6 HDi najeto za tři roky 100 000 km v autoškole a ŽÁDNÁ porucha na tomto autě se nekonala. Žáci spokojení, záda mi neupadla, spotřeba ve výcviku 5,3 l nafty. Pro mne ideál a to za bratru 295 000 Kč jako nové v plné výbavě allure s vyhříváním sedaček atd. Takže já bych se Dacie nebál.

    • skromnost …to jako raději budu jezdit v pekáči místo v autě kde mne sedačky hýčkají a kde ergonomie je na top úrovni? 😀 tak raději budu neskromný

    • mám logana kombi cca 7let starýho, nikdy neviděl garáž – bez koroze, z dutin leze mastnota – je to asi už z výroby něčim vydutinovaný.
      Lodgy cca 4 roky, no problemo, krasavice co dře do roztrhání těla.

      dacia dobrý 🙂

  10. logan kombi 1,6 8mi ventil starej asi 7let, najeto cca 125t meneny jen spotrebak, u nas zlate auto.
    lodgy stara asi 4 roky, 1,5 ropak 107k najeto asi 60t, zlaty auto
    jasan, babu na to nesbalíš ale jako dělníci paráda, oleje měníme po 10ti motorák, po 40ti převodák, ostatní tak nějak jak se má, paliva pouze od značkových čerpaček. nehoníme je studený, dojezdy děláme pohodový na vydejchání a šlape nám to. za mě Dacia dobrý 🙂

    • Mediak: jsem z dědiny a v mých letech už ve mě křupe, tak že jsi uhodl. Dacia na vesnici super přibližovadlo.

    • Pro křupany z dědiny se nejlépe hodí laděným výfukem vylepšené BMW, ve stáří alespoň 12+ let. Na Dacii mařky nikdo nesbalí, a závod okolo kravína s tím taky nevyhraje.

  11. Na Dacii nedám dopustit. Mám již druhou. První Logan MCV 1.4 ve 40.000,- přestavěnou na LPG. Za 7 roků jsem na ni najel 147.000,-km. Pravidelně servisovaná. Kromě plánovaných oprav (rozvody …) jsem měnil 1x svislý čep a jeden kulák. Kotouče jsem měnil na 135.000,-km.
    Dokkera jsem koupil po té co mi Logana zrušil jeden mladíček Meganem. Nejsem podnikatel, ale auto mi slouží hlavně pro rodinu a převoz staré matky a panímámy, kterým vyhovují posuvné dveře. Nedám na ně dopustit. Ty doby kdy Dacia byl cikánský mercedes jsou ty tam. Jiné auto bych už nechtěl. Když se mu dá to copotřebuje, tak se dobře odmění.

  12. Každý ať si koupí co chce… můj 88letý děda má Sandero a je úplně nadšený ,ale já bych Dacii nechtěl ani zadarmo 🙁 …Interiér to je jak ve 20let starém pekáči …ale za ty prachy se to někomu může hodit..
    Za mne fůůj

  13. Jízdní vlastnosti Dusteru jsou přinejlepším průměrné, ergonomie ovládání strašná a komfort jízdy neexistující.
    Proboha a řídil jsi to ty chytraku?

  14. Mám MCV 10 let a najeto 140.000 km. Ta tu dobu pouze 3 závady, a to žárovky ve světlometech, jinak nic. NEž koupit nějakou ojetinu se stočeným tachometrem, nová Dacia se zárukou to jistí.

  15. Jasne auto za 250tis pro krupany z dediny 🙂 Ti krupani prave jezdi v BMV co Audi,ale tak 15let starych a to jsou vetsinou ti,kteri tu na nove Dacie plivou 🙂

  16. Dachna je nejlepší auto, jaký jsem kdy koupil. Některý věci musíte odignorovat, ale vepředu mám víc místa než ve služební Octavii III.
    Mám Logana I z roku 2007, motor 1.4 55kW LPG. Koupena v roce 2015 za 75 tis. CZK a nájezdem 88 tis. km, dnes najeto necelých 170 tis. km (každý den 60 km do práce a 60 km zpět). Co Vám budu povídat, na dveřích u spolujezdce se mi udělala díra, tak jsem jí zatmelil a přeláknul. Náklady cca 300 CZK + hodina v garáži. Dovnitř trochu táhne kvůli špatnému těsnění dvěří, ale nevadí mi to – návštěvám to prezentuju jako klimatizaci, která tam jinak samozřejmě není 🙂 Za studena občas trochu škytá, ale co naplat – v servisu mi bylo řečeno, že se to neděje a že jsem si to celý vymyslel. Trvá to rok a je to OK. Ještě jsem platil šestku za spojku. Toť za cca 80 tisíc mnou najetých km vše. Je to prostě tramvaj, kterou si řídíte sami, sveze Vás za slabou korunku na kilometr a přepravíte v ní s klidem pět lidí + klavír. Kdo netrpí komplexem příliš krátkého přirození, tomu to bohatě stačí 😉 Value for money na pět hvězdiček

  17. Jaké silnice takové auto. máme silnice špatné tak Dacie je to nejlepší auto. Jezdíme s ní od roku 2008 tak, že byla nová je to MCV 1,4MPI. Za devět let se mělo jen Každé dva roky olej a oba filtry. V roce 2013 střední díl výfuku zničen dá se říci vlastní vinnou nahrnutý zmrzlý sníh v zimě. 2014 vůle řízení výměna levá strana nutnost na pravé prevence plus stabilizační čepy spojovací tyč. jediné co jsme neudělali po 4-řech létech vyměnit rozvody auto mělo najeto v té době jen přes 20tis km sice se udává 4 roky nebo 90 tis.km Investice za garanční prohlídku 4 roky rozvody a výměna oleje a filtrů vyčištění brzd výměna brzdové a chladící kapaliny cca kolem 20 000Kč i více. Auto jsem nedal do Dacia -Renault servisu, ale nechal vše co se mělo udělat kromě rozvodů i první STK za 6 000Kč. Sám si měním každé dva roky olej filtry a svíčky. Rozvody byly měněny minulý rok najeto cca 50 tis Sadu jsem dodal výrobce INA a za práci kolem 700 Kč a sada 2 400 Kč, v roce 2014 výměna baterie. Když slyším co lidi mají za problémy a auty po třech létech a cenou oprav + náhradních dílů a těch aut se zbavují, tak zlatá Dacia.

  18. Doporučuji na díly všech Dacií vrakoviště Vlkov , okres Rakovník, vždy jsem tam vše sehnala a na Dustera nedám dopustit …Je to dříč….

PŘIDAT KOMENTÁŘ: