Chystané ostré SUV Audi SQ5 bude umět driftovat

  • Audi SQ5 zvládne jízdu kontrolovanou přetáčivostí

  • SQ5 kvůli tomu dostane adaptivní vzduchový podvozek, aktivní řízení a nový zadní diferenciál

  • Tzv. „driftovací mód“ bude součástí speciálního balíčku za zvláštní příplatek

Zatímco BMW se se svými tříválcovými předokolkami přesunulo do trochu jiného segmentu, jízda kontrolovanou přetáčivostí, nebo chcete-li driftem, nebude vůbec cizí modelům automobilky Audi, do kterých bychom to nikdy neřekli. Driftovací módy jsou evidentně „in“. Jízdu bokem tak má zvládat i připravované „ostré SUV“ Audi SQ5.

Audi SQ5 se představí příští rok a pod kapotou se objeví nejen přeplňovaný benzinový šestiválec 3,0 l, ale také motor 3.0 BiTDI, tedy naftový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Naftový šestiválec ale zůstane vyhrazen evropskému trhu, například do USA přijde jen benzinové provedení. Benzinová jednotka v současných aplikacích (Audi S4) nabízí výkon 260 kW (356 k) a točivý moment 500 Nm, naftové biturbo zatím nabízí až 255 kW (347 k) a 650 Nm.

Tip: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d – Duel mastodontů

Co bude ale oběma modelům společné, je speciální režim, který upraví adaptivní vzduchový podvozek a chování zadního diferenciálu i aktivního řízení. Jak píše britský Autocar, pohon všech kol quattro v driftovacím režimu upřednostní zadní nápravu a dovolí jízdu kontrolovanou přetáčivostí. S ní bude řidiči asistovat armáda elektronických pomocníků, ale zase úplně samo ostré Audi Q5 bokem nepojede. Alespoň nějaké základní dovednosti bude řidič potřebovat.

Tzv. driftovací režim má přijít jako součást příplatkového balíčku, který bude obsahovat přeladěný podvozek, řízení a diferenciál. Podle všeho tak standardní SQ5 nebude jízdu přetáčivým smykem cíleně podporovat. To ale neznamená, že nebude možná. Aktivní zadní diferenciál moderních Audi dokáže dělat divy.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: