Chtěli byste Audi R8 s pohonem zadních kol? Kupte si závoďák R8 LMS GT4

12.04.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Audi R8 LMS GT4 je nový závodní speciál

  • Dodávky soukromníkům začnou na konci roku

  • Poprvé se Audi představí během čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu

Závodění není levná záležitost. Na druhou stranu, pokud máte nějaký ten milion „na hraní“ a baví vás auta, jsou závody s továrnou připravenými auty v kategorii GT4 jednou z nejdostupnějších cest, jak poměřit své schopnosti na dráze s ostatními v rámci nějakého oficiálního šampionátu.

Audi R8 LMS GT4 vychází z produkčního auta, jen dostalo všechny konstrukční náležitosti, které jsou při závodění potřeba. A protože je v kategorii GT4 pohon všech kol zakázán, posílá atmosférický desetiválec svou sílu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku pouze na zadní kola.

Doporučujeme: Audi R8 dostane šestiválec 2,9 l se dvěma turby z Porsche Panamera

Audi R8 dosahuje výkonu 364 kW (495 k), ale v rámci pravidel stejně dochází k „dorovnávání“ a dovažování aut, aby bylo závodní pole co nejvíce vyrovnané. Závodní Audi R8 má nastavitelný podvozek. Zajímavostí je použití klasických ocelových brzd, to kvůli nákladům. Celé auto je navrženo tak, aby jeho provoz zatěžoval týmový rozpočet co možná nejméně.

Audi bude zásobovat závodící soukromníky náhradními díly a nabízí i servis, nicméně většina týmů si údržbu auta řeší ve vlastní režii. Cenu automobilka ještě nezvěřejnila. Podle aktuálních pravidel může tohle Audi soutěžit v třinácti různých šampionátech po celém světě. Poprvé se Audi R8 LMS GT4 představí v květnové čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, k zákazníkům dorazí na konci roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?