Chevrolet na instruktážním videu z 30. let ukazuje, jak funguje podvozek

Dnes je pro kupující nových aut důležité především to, kolik mají v autě přípojek na iPhone. O techniku se lidé už téměř nezajímají (čest výjimkám) a je jim jedno, že mají třeba pod kapotou Mercedesu naftový motor z Renaultu. Není se ale čemu divit, z aut se stalo konzumní zboží a kvůli koncernovému sdílení techniky mezi značkami a jednotným platformám jsou auta stále podobnější. Vždyť i motory jsou stejné a dosahují prakticky totožných parametrů.

Doporučujeme: Co přesně se děje při spalování benzinu v motoru? Podívejte se na fascinující video

Svým způsobem také auta zůstávají už více než sto let stejná. Mají motor (princip jeho operace se také nemění), převodovku a kola. Klasické rozvržení ovládacích prvků, jak ho známe dnes (tři pedály se spojkou vlevo a brzdou uprostřed), se poprvé objevilo v roce 1915 v Cadillacu.

I když už tedy bylo všechno dávno vynalezeno, není od věci si připomenout absolutní technické základy. Například, jak funguje podvozek. Chevrolet demonstroval funkci různých typů zavěšení na velmi zajímavém instruktážním videu v druhé polovině třicátých let. Nemusíte vládnout perfektní angličtinou, určitě vás to pobaví i tak. A ano, i od té doby se nic zásadního nezměnilo, i když automobilky samozřejmě používají moderní technologické postupy při výrobě a místo kreslení čar po rotujícím papíře všechno navrhují v počítačích a simulátorech.

Chevrolet na instruktážním videu z 30. let ukazuje, jak funguje podvozek
Ohodnoťte tento článek!
4.69 (93.75%) 16 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. To už ve 30. letech existovalo video? Pisatel zřejmě netuší, že existovalo něco jako film.

  2. To video je zavádějící.
    Také uchycení zadních listových per mají schválně obráceně, aby vyniklo to přední nezávislé zavěšení.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: