Češi si nechávají motory z Dieselgate upravit, i když to není povinné

  • Češi si nechávají motory postižené aférou Dieselgate upravit

  • Úprava není povinná, někteří technici ji dokonce nedoporučují

  • Zatím se ale nepotvrdilo, že by úprava zvyšovala spotřebu a opotřebení

Celoevropská svolávací akce na úpravu softwaru a další modifikace motorů dotčených aférou Dieselgate se týká zhruba 11 milionů osobních aut koncernu Volkswagen. Z toho je asi 1,2 milionu vozů značky Škoda. Jelikož jde o velmi rozšířené modely s motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI, plno takových aut jezdí i u nás.

Podle ČTK je na českém trhu 154 000 aut, která „musí“ do servisu kvůli úpravě, z toho jsou asi dvě třetiny vozy značky Škoda. Podle české automobilky již bylo obesláno asi 40 % majitelů. Překvapivě velká část se do servisů dostavuje, ačkoli úprava není povinná a někteří technici ji dokonce nedoporučují.

Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy

Vznikla totiž obava, že modifikace softwaru povede ke snížení životnosti motoru (především k problémům s EGR ventily kvůli většímu objemu recyklovaných plynů) a zvýšení spotřeby. Úprava softwaru motorů obsahuje například zvýšení vstřikovacího tlaku a časování vstřikování (má to snížit tvorbu sazí), u motoru 1.6 TDI se ještě musí před tzv. „váhu vzduchu“ namontovat malá mřížka.

Ta má pomoci usměrnit a uklidnit proud vzduchu do motoru, čímž se má zlepšit i přesné počítání jeho množství a tím zlepšit chod motoru a upřesnit dávku paliva. Motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI také po úpravě častěji regenerují filtr pevných částic kvůli snížení protitlaku ve výfuku. Úprava nicméně povinná není a majiteli, který se k ní nedostaví, nehrozí žádný postih. Jeho auto plně odpovídá vyhlášce a může s ním normálně jezdit.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: