Češi se zase vrací k benzínu. Hybridy, elektromobily a LPG moc netáhnou

11.01.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • V roce 2016 mělo 54,56 % nových aut benzinový motor

  • Češi patří v Evropě k výjimkám s nadpolovičním podílem zážehových motorů

  • Je to dáno především tím, že soukromníci neplatí daně podle emisí CO2 jako jinde

  • Největší podíl benzinových automobilů mělo Suzuki, nejmenší Audi

  • Elektromobily moc netáhnou, kupodivu není zájem ani o LPG

Už víme, že loňský rok byl z pohledu registrací nových aut rekordní. Celkem se na našem trhu registrovalo skoro 260 000 nových vozů, o 12,5 % více než v roce 2015. Také jsme se už podívali na nejprodávanější modely, kde dominuje Škoda Octavia. Ale jak je to vlastně s preferencí používaného paliva?

Češi v roce 2016 dávali přednost benzínu. Zatímco v roce 2015 byl podíl benzínových aut 53,77 %, v roce 2016 vzrostl na 54,56 %. Podíl dieselů klesl meziročně z 43 % na 42,58 %. Benzín a diesel zůstává naprosto dominantní, alternativní paliva české zákazníky moc nezajímají. Své asi dělá i skutečnost, že například hybridy a elektromobily nejsou nijak masivně podporované daňovými úlevami.

Doporučujeme: Kratší převody a žádný stop-start? Nové měření spotřeby změní auta

Z alternativních pohonů má největší podíl CNG, které se pohybuje nad jedním procentem. Nejvíce aut (2211) na CNG prodala Škoda. Jen 498 vozů bylo registrováno s LPG i přes jeho výhodu v nízké spotřební dani a velké dostupnosti. Podle statistik SDA bylo v roce 2016 registrováno jen 200 elektromobilů, ale 1541 hybridů.

Nejvíce hybridů (938) prodala Toyota, mezi elektromobily vede BMW (87 aut). Statistiku trochu kazí položka „ostatní“, ve které SDA eviduje 2337 registrací. Otázkou je, jaká ostatní paliva si SDA představuje, když i pro E85 (8 registrací) a bionaftu (0 registrací) má vlastní data.

V následující tabulce uvádíme jen podíl nafty a benzinu u dvacítky nejprodávanějších značek, neboť ostatní paliva se na celkových statistikách podílejí naprosto mizivě.

Značka Benzin Podíl benzinu Nafta Podíl nafty
Škoda 42 570 51,75 % 37 204 45,22 %
Volkswagen 11 904 44,76 % 14 106 53,03 %
Hyundai 13 751 65,51 % 7162 34,12 %
Ford 10 147 66,46 % 5008 32,80 %
Dacia 9739 78,68 % 2483 20,06 %
Renault 6992 68,58 % 3182 31,21 %
Kia 5781 64,68 % 3091 34,58 %
Opel 5632 66,55 % 2545 30,07 %
Peugeot 3750 46,32 % 4179 51,62 %
Mercedes-Benz 1324 17,61 % 6077 80,83 %
Seat 6597 89,08 % 719 9,71 %
BMW 1372 21,26 % 4846 75,11 %
Audi 835 13,13 % 5213 81,95 %
Toyota 3926 68,62 % 829 14,49 %
Citroën 1719 32,44 % 3508 66,20 %
Nissan 2791 55,93 % 2126 42,61 %
Fiat 1688 49,59 % 1630 47,88 %
Suzuki 3195 95,09 % 155 4,61 %
Mazda 2631 84,68 % 465 14,97 %
Mitsubishi 1842 70,39 % 757 28,93 %
Celkem 141 691 54,56 % 110 575 42,58 %
Milanius (neregistrovaný)
Ono do těch přímovstřikových zázraků dodat LPG je problematcké a drahé (cca 55 000,-) ekonomicky se to začne vyplácet tak někdy kolem 90 000 najetých kilometrů, kdy většinou ten TSI,THP nebo jinej zázrak drobné mechaniky začíná ukazovat idiocii svých tvůrců, nenažranost managmentu a zelenou vygumovatelnost EU :-(. To že je ústup od nafty je zřetelný důsledek její kvality v místních podmínkách, strašení EU nesplnitelnými normami a tím že levnější benzínové motory dosahují té úchvatně ulhané 5l spotřeby......
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?