Češi milují Škodovky víc než kdy dřív. Letos jich objednali už přes 100 000

  • Poprvé v historii si čeští zákazníci během jednoho roku objednali více než 100 000 vozů značky Škoda

  • Jubilejní objednávka se vztahuje na model Fabia Monte Carlo

  • Jednoznačně nejprodávanější Škodou je Octavia

V Mladé Boleslavi slaví zajímavý moment. Automobilka Škoda oznámila, že v letošním roce přijala na českém trhu už 100 000 objednávek, což se ještě nikdy v historii nepodařilo. Největší podíl má na tomto úspěchu Octavia, která obstarala bezmála třetinu z rekordního čísla (reálným zákazníkům je tolik diskutovaná čtyřoká tvář evidentně úplně ukradená). Škodě ale samozřejmě pomohl také Kodiaq a nový Karoq.

Jubilejní objednávku s pořadovým číslem 100 000 podal zákazník přes dealerství Autocentrum Přerov. Konkrétně jde o Škodu Fabia Monte Carlo. Fabia je po Octavii druhý na českém trhu nejprodávanější model značky (24 700 objednávek v letošním roce). S větším odstupem následuje Rapid (15 200) a Superb (8600). Kodiaq zatím přispěl počtem 7000 objednávek a nový Karoq už dosáhl na 5500 objednávek, přestože se prodává teprve do října. Dosluhující Yeti zaznamenal 4300 objednaných exemplářů, nejméně žádanou Škodou je pak Citigo (3600).

Doporučujeme: Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG — Lídr třídy

Podrobnější statistiky ukazují, že pokud má český zákazník na výběr, většinou preferuje karoserii kombi. Podíl kombíků je u modelu Octavia 63 %, u Fabie je to 57 % a v případě Superbu 51 %. Nakonec žádanější je rovněž Rapid Spaceback, když po liftbacku sáhlo 48 % zájemců o tento model.

Za pozornost stojí také růst počtu objednaných Škodovek na českém trhu. Ještě v roce 2012 Škoda během jednoho roku evidovala 55 300 objednávek, v roce 2016 to bylo 89 000 a letošní rok tedy mladoboleslavská automobilka uzavře s číslem za hranicí 100 000.

Češi milují Škodovky víc než kdy dřív. Letos jich objednali už přes 100 000
Ohodnoťte tento článek!
3.82 (76.36%) 11 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. Nové Octávii už neřeknu jinak než Šrotovka. Mám novou 2017 kombi. A po 350km mi začalo cosi vrzat na straně spolujezdce. Po servisu asi týden dobrý a začalo to zas a ještě více a jinde v rozmezí 2000-2300ot.
    Další servis, v 2500km podlepení čalounění atd. A výsledek: drnčení je skoro pryč. Teď už drnčíme tak na 20% . Ani nemusím jet po silnici, spolehlivě to rozdrnčí otáčky motoru na parkovišti. Už na to kašlu, ale u auta za 750tis bych to nečekal. Až na to drnčení jsem s autem spokojen, řídí se mi velmi příjemně.

    • Na Octavii 1,6TDI po 7 měsících mám najeto 29.000km bez jediné závady. Auto šlape jak hodinky a jediná závada, která je od počátku je špatně zalícované čalounění na předním sloupku v délce cca 12mm. Toť vše. Předchozí Octavii jsem na 232.000km předal ve výborném stavu kolegovi, který má nyní již přes 260.000km. Já jen aby to tu bylo trochu vyvážené na obě strany.

      • a teď další, tentokrát ovce 2 facelift, dvakrát výměna dsg, jednou vstřiky, jednou repas turbo, jednou zadržený řemen alternátoru … 160t km

  2. Přesně, bez informace o tom kolik jde do firem je to bezcenný marketingový údaj. Tipuju na základě toho, že celkově se prodá 75% firmám stejný procento i u škodovek. Možná víc, páč za tu značku si tolik připlatí jen skalní fanda.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: