Češi hledají mladší ojetiny s menším nájezdem. Platí za ně víc

  • Průměrná česká ojetina stála letos 204 500 korun

  • Byla ale mladší a měla méně najeto než před rokem

  • Průměrná česká ojetina je mladší než v ostatních zemích EU

Oživení ekonomiky se zřejmě podílí i na preferencích zájemců o ojetá auta. Jak ukazují statistiky AAA Auto, Češi v roce 2017 vybírali mladší ojetiny s nižším počtem najetých kilometrů a vyšší výbavou, za které byli i ochotni více zaplatit. Průměrné stáří nabízených aut bylo 9,4 roku. Češi tak mají k dispozici o 1,3 roku mladší auta, než jaký je průměr v EU podle asociace ACEA.

Průměrné stáří nabízených ojetých aut je o rok nižší než v loňském roce. Průměrné inzerované auto má podle statistik největšího autobazaru také najeto o trochu méně, místo 157 177 km v roce 2016 činil průměrný nájezd letošní ojetiny 154 423 km. Autobazar také evidoval počet nabízených aut, který se k polovině prosince dostal na hodnotu 1 073 000 vozů během celého roku. Největší nabídka ojetin byla v Praze, nejméně ojetých aut naopak nabídl Karlovarský kraj.

Doporučujeme: Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz

Češi také za ojetiny neváhají platit víc. Zatímco průměrná inzerovaná ojetina v roce 2015 měla cenu 180 000 korun, v letošním roce to bylo přes 204 500 Kč. Bazar ale připomíná, že růst cen neodráží inflaci. Ceny ojetých vozů za poslední tři roky rostly dokonce pomaleji než právě inflace.

Mezi nejčetnější auta v inzerátech patří Škoda Octavia, Škoda Fabia, Volkswagen Passat a Volkswagen Golf. Statistiky prodávaných a nabízených ojetin poměrně přesně kopírují i situaci na trhu nových vozů. Více se dočtete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Češi hledají mladší ojetiny s menším nájezdem. Platí za ně víc
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (70%) 2 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

  1. Správný přístup, taky měním auto každých cca 5 let a kupuji novější ojetý, přijde mi trochu zbytečnost vyhazovat takový prachy za nové, když za pár let to má poloviční hodnotu

  2. Jo taky praktikuji výměnu po 5-6 letech. Je to rozumnější a taky praktičtější než pořizovat novou voňavku.

  3. Jo hold mladší generace je už na vybavenost vozu náročnější. Rozhodně lepší novější ojetina než naprosto nový bourák to je o ničem…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: