Cenové srovnání: Nový Opel Insignia vs. Škoda Superb vs. Volkswagen Passat

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Česká cena nového Opelu Insignia začíná částkou 659 900 Kč, respektive akční cenou 569 900 Kč

  • Škoda Superb i Volkswagen Passat jsou dražší 

  • Opel nabídne v rámci základní výbavy některé asistenty, ale jen manuální klimatizaci. Soupeři z koncernu VW disponují dvouzónovou klimatizací 

  • U koncernu dostanete výkonnější motory

Na český trh vstoupila nová generace Opelu Insignia. K dispozici tak už máme kompletní české ceníky, které ukazují, že minimálně ve srovnání s koncernovými soupeři bude nový Opel lákat zájemce nižší cenou. Smířit se ale budou muset s méně výkonným motorem.

Nejdostupnější Opel Insignia stojí 659 900 Kč, respektive 569 900 Kč v rámci akční ceny. Za tuto sumu získáte základní výbavu Selection a motor 1.5 Turbo o výkonu 104 kW (140 k) a šestistupňovou manuální převodovku.

Výbava Selection je poměrně bohatá:

Co nabízí nový Opel Insginia v základní výbavě? box_color=#000000
Manuální klimatizaci, bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, přednárazový asistent, hlídání jízdních pruhů, asistent rozjezdu do kopce, elektricky ovládaná okna a zrcátka, tempomat, sadu na opravu pneumatik, ocelové disky.

Insignia vs. Superb

Nejlevnější Škoda Superb je dražší, ale má silnější motor. Základem je totiž čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Za mladoboleslavský liftback ovšem zaplatíte minimálně 630 900 Kč.

Co vám Škoda Superb v základní výbavě nenabídne oproti nové Insignii?
Obejít se musíte bez asistentu jízdy v pruzích a bezklíčkového ovládání. Chybí také asistent rozjezdu do kopce. Ten se standardně dodává pouze k automatu.

Co vám Škoda Superb nabídne navíc oproti nové Insignii?
Už v rámci základní výbavy Active najdeme zadní parkovací asistent, mlhová světla, litá kola a dvouzónovou klimatizaci Climatronic.

Insignia vs. Passat 

Volkswagen v levných výbavách model Passat vůbec nenabízí. První výbavou je úroveň Comfortline, kde už najdeme v podstatě vše důležité. Se srovnatelným motorem 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) stojí Passat minimálně 709 900 Kč. Pokud nechcete tolik připlácet, můžete sáhnout po slabší jednotce 1.4 BMT 92 kW (125 k) za 664 900 Kč.

Co vám VW Passat v základní výbavě nenabídne oproti nové Insignii?
Sice jde o velmi dobře vybavený vůz, ale stejně jako u Superbu nedostanete ani zde v základní výbavě asistent jízdy v pruzích a bezklíčkové ovládání.

Co vám VW Passat nabídne navíc oproti nové Insignii?
Passat je standardně vybaven třízónovou automatickou klimatizací. Má litá kola, přední i zadní parkovací senzory, rezervní kolo a zpětná zrcátka s automatickou clonou.

Jak vychází přibližně shodná výbava? 

Pokud zůstaneme u základních benzinových motorů, potom musíme pro výbavu srovnatelnou s Passatem Comfortline sáhnout u Insignie po druhé úrovni Edition. Rezervní kolo zde stojí 1500 Kč, mlhovky jsou za příplatek 5000 Kč (bez ohledu na výbavu) a 27 000 Kč si Opel naúčtuje za paket Edition, který přidá parkovací senzory vpředu a vzadu, dvouzónovou klimatizaci a stmívací vnitřní zpětné zrcátko. Dohromady to znamená 708 400 Kč, respektive 618 400 Kč, pokud budeme počítat s akční cenou. Třízónovou klimatizaci Opel vůbec nenabízí.

Doporučujeme: Opel Insignia Grand Sport zhubl 175 kg a má pohon všech kol z Focusu RS

Abychom k Superbu dostali Lane Assist, musíme sáhnout po výbavě Ambition. Minimální cena je tedy 694 900 Kč. V rámci balíčku Ambition Plus (20 000 Kč) dostaneme systém bezklíčkového odemykání a startování Kessy, parkovací senzory vpředu a vzadu a rezervní kolo. Systém hlídání jízdních pruhů vyjde na 15 000 Kč, třízónová klimatizace stojí 7000 Kč. Dohromady jsme na částce 736 900 Kč.

U Passatu není díky základní bohaté výbavě moc co řešit. Připlatit ale musíme za bezklíčkové odemykání a startování (19 500 Kč) a za Lane Assist (14 100 Kč). Celkem to s motorem 1.4 TSI (110 kW) vychází na 743 500 Kč.

Diesel opět nejlevnější u Insignie 

Jestliže vás zajímá vznětový motor, pak opět nejlevněji nakoupíte u Opelu. Nová Insignia startuje s motorem 1.6 CDTI a částkou 719 900 Kč (629 900 Kč v rámci akční ceny). Nicméně tato jednotka nabízí výkon pouze 81 kW (110 k), takto slabé naftové motory u obou koncernových soupeřů vůbec nenajdete. Nejlevnější naftová Škoda Superb používá dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k). Ve výbavě Active za něj dáte minimálně 673 900 Kč. Bohatší výbava Ambition stojí 735 900 Kč. Nejlevnější dieselový Passat využívá stejný motor jako Superb, potřebovat ale budete minimálně 749 900 Kč.

insig_2 Opel sice nabízí k nové Insignii pohon všech kol GKN Twinster, který už známe z Fordu Focus RS, dostanete ho ale pouze k nejsilnějšímu vznětovému a zážehovému motoru. Naftovou čtyřkolku s automatem Opel zatím nenabízí

Výkonově Insignia na vybranou dvojici konkurentů nestačí. Pokud vám totiž připadá 81 kW (110 k) málo, Opel nabídne jako další možnost čtyřválec 1.6 CDTI naladěný na 100 kW (136 k). Vrcholem vznětové nabídky je dvoulitr a výkon 125 kW (170 k). Superb můžete mít s dieselem o výkonu až 140 kW (190 k), Passat nabídne jako vrcholnou naftovou motorizace dvoulitrové biturbo o výkonu 176 kW (240 k).

Doporučujeme: Nový Opel Insignia Sports Tourer má o 100 litrů větší zavazadelník a je o 200 kg lehčí

V případě pohonu všech kol lépe pochodíte u Škody. Superb nabízí čtyřkolku k motorům 1.4 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI ve výkonech 110 a 140 kW. Nejlevnější benzinové provedení s pohonem 4x4 vyjde na 695 900 Kč. Nejdostupnější naftová čtyřkolka se nabízí pouze ve vyšší výbavě Ambition, a to znamená cenu 800 900 Kč. Passat má nabídku téměř stejnou, výjimkou je absence benzinové čtrnáctistovky. Tu zde s pohonem 4Motion kombinovat nelze. Nejdostupnější čtyřkolkou je motorizace 2.0 TDI (110 kW) 4Motion s manuální převodovkou za 814 900 Kč.

Nový Opel Insignia se nabízí s pohonem všech kol pouze v kombinaci s vrcholnými motorizacemi. To zde znamená vznětový čtyřválec 2.0 CDTI (125 kW) za 844 900 Kč/754 900 Kč, respektive 2.0 Turbo (191 kW) za 939 900 Kč/849 900 Kč. Vznětová verze vybavená pohonem všech kol je dostupná pouze s manuální převodovkou, dvoulitr představuje vrchol celé nabídky Insignie a je vždy vybaven osmistupňovým automatem.

MOJE JMÉNO (neregistrovaný)
Osobně mám rád, když si mohu nastavit klimu tak jak potřebuji a ne tak, jak to klima vyhodnotí. U mne tedy vyhrává manuální klima a proti plecháčům nemám už vůbec nic. Nemám strach z obrubáků a zlodějů. Za ušetřené peníze si radši připlatím za lepší světla a výbavu, která mi zpříjemní jízdu (navigace, HF a pod.) Vždycky mě fascinujou týpci v autě za mega s krásnýma liťákama, jak potajmu držej u ucha mobil....
rock (neregistrovaný)
...a proto si člověk Insigniu může koupit v časově zatím neomezené akci, kde za nejvyšší výbavu vyplácne 630 t a tyhle nesmysly tam bude mít :-)
Johny (neregistrovaný)
Není nad to vyplácnout 660K a dostat manualni klimu a plecháče :))
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?