BMW řady 5 Touring je o 100 kg lehčí a v kufru má až 1700 litrů volného místa

  • BMW řady 5 Touring odveze až 1700 litrů nákladu

  • „Na kouli“ můžete pověsit až dvoutunový brzděný přívěs

  • Manuální převodovka už je jen u základního dieselu 520d

  • Řada 5 se umí řídit sama a ovládat ji můžete na dálku

  • Výstavní premiéru si kombi odbude na autosalonu v Ženevě

S novou generací BMW řady 5 Touring si můžeme trochu ulehčit práci. Vlastně stačí jen odkázat na již dříve představený sedan, doplnit údaj o velikosti zavazadlového prostoru a máme hotovo. Všechny moderní bezpečnostní a asistenční systémy spolu s použitou technikou totiž sdílí nové kombi se sedanem řady 5. Ale nebojte, důležité věci si připomeneme.

Doporučujeme: BMW řady 5 (G30) schválně poruší rychlostní omezení a ovládat ho můžete na dálku

Novou řadu 5 Touring uvidíme naživo na autosalonu v Ženevě, ale určitě už teď budete chtít vědět, že kufr v základním uspořádání nabídne objem 570 litrů a když sklopíte zadní sedačky, vejde se do „pětky v kombíku“ až 1700 litrů nákladu. Na rozdíl od sedanu se hlavně na zadních sedadlech i v zavazadlový myslí zejména na praktičnost. Proto tu jsou nové přihrádky, držáky, úchyty a podobně.

BMW řady 5 Touring (36)
Technický základ sdílí Touring se sedanem, může být vybaven i stejnými bezpečnostními a asistenčními systémy. Kombi uveze až 2000 kg těžký přívěs
BMW řady 5 Touring (53)
Řada 5 Touring má samočinné udržování světlé výšky vzadu a po sklopení zadních sedadel do ní naložíte až 1700 litrů nákladu

Zatímco sedan řady 5 disponuje vskutku nízkým koeficinetem odporu vzduchu cd=0,22, u kombi je tato hodnota trochu horší. Ale i tak je koeficient cd=0,27 jistě velmi dobrý. Z praktického hlediska by vás mohlo zajímat, že všechny verze BMW řady 5 Touring mohou táhnout 750kg nebrzděný přívěs nebo brzděný o hmotnosti až 2000 kg. Všechny modely mají také samočinné vyrovnávání světlé výšky vzadu.

Stejně jako sedan má i BMW řady 5 Touring dálkové ovládání umožňující s autem vyjet například z úzké mezery. Na dálnici umí až do rychlosti 210 km/h řídit samo (musíte mít ale ruce na volantu) a adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti se přizpůsobuje rychlostním limitům, ale můžete si nastavit, o kolik tempomat limit překročí. Maximálně si dovolí nerespektovat omezení o 15 km/h. Za to je v Německu pokuta 20 eur mimo obec a 25 eur v obci. Body za to ale nedostanete.

Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10

Nová platforma a karoserie s použitím hliníku, vysokopevnostních ocelí a výztuh z uhlíkových vláken stojí za mezigeneračním snížením hmotnosti o 100 kg. A to je nová řada 5 větší a lépe vybavená. Od počátku prodeje budete mít na výběr jen čtyři motory, ale BMW postupně jednotlivé motorizace doplní. Poprvé v historii už nekoupíte řadový šestiválec na benzin s pohonem zadních kol a krom základního dieselu 520d budou všechny motorizace jen s osmistupňovým automatem. Podrobnější data uvádíme v tabulce:

Motorizace 530i 540i xDrive 520d 530d 530d xDrive
Motor Přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec Přeplňovaný zážehový řadový šestiválec Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec Přeplňovaný vznětový řadový šestiválec Přeplňovaný vznětový řadový šestiválec
Zdvihový objem (cm3) 1998 2998 1995 2993 2993
Nejvyšší výkon (kW/k) 185/252 250/340 140/190 195/265 195/265
v min-1 5200-6500 5500-6500 4000 4000 4000
Nejvyšší točivý moment (N.m) 350 450 400 620 620
v min-1 1450-4800 1380-5200 1750-2500 2000-2500 2000-2500
Převodovka 8st. Steptronic 8st. Steptronic 6st. manuální/8st. Steptronic 8st. Steptronic 8st. Steptronic
Akcelerace 0-100 km/h (s) 6,5 5,1 8,0/7,8 5,8 5,6
Nejvyšší rychlost (km/h) 250 250 230/225 250 250
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,3-5,8 7,7-7,3 4,9-4,5/4,7-4,3 5,1-4,7 5,7-5,3
Provozní hmotnost EU (kg) 1715 1840 1730/1735 1825 1875
Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: