Audi a Porsche vyvíjí odlišné platformy pro elektromobily

Audi a Porsche, obě prémiové značky koncernu Volkswagen, v některých oblastech spolupracují a sdílejí techniku. Ovšem pokud jde o novou generaci elektromobilů, každá chce jít vlastní cestou. V době, kdy skupina Volkswagen řeší omezování nákladů kvůli drahé aféře Dieselgate (podle posledních propočtů bude stát asi 18 miliard eur), se může zdát vývoj dvou podobných platforem jako šílenství.

Jenže obě značky mají k pojetí budoucích elektromobilů trochu jiný přístup. Jde také o to, aby si značky Audi a Porsche přímo nekonkurovaly a dokázaly oslovit odlišné zákazníky. Porsche má plnit roli skutečného sportovního auta, koncepce Audi je vhodná spíše pro masový segment, cituje britský Autocar šéfa vývoje Porsche Michaela Steinera.

Porsche-Mission_E_Concept-2015-1600-02
Porsche se rozhodlo použít koncepci s jedním elektromotorem u každé nápravy. Poprvé bylo toto řešení k vidění u konceptu Porsche Mission-e
Audi-e-tron_quattro_Concept-2015-1600-1f
Audi naproti tomu sází na jeden elektromotor vpředu a dva vzadu. Koncepci platformy Audi představil například koncept Audi e-tron quattro

Zásadní rozdíl je v tom, že Audi pro svou platformu využívá koncepci s jedním elektromotorem vpředu a dvojicí elektromotorů vzadu, kdy se každý stará o jedno kolo. Porsche jde cestou odlišné konstrukce elektromotorů a každá náprava má jenom jeden. Je to i věcí hmotnosti, Porsche chce stavět „lehké elektromobily“.

Akumulátory jsou uložené pod podlahou co nejblíže vozovce a pomyslnému středu auta. To pomáhá rozložení hmotnosti a ovladatelnosti. Tento přístup se stává jakýmsi standardem nových elektromobilů. Nové platformy určené výhradně pro elektromobily nemají taková omezení jako upravené platformy zkonstruované pro spalovací motory. Nemusí se totiž hledat místo pro samotný motor, převodovku a kloubové hřídele vedoucí prostředkem vozu. Pro akumulátory se pak nehledá náhradní místo, typicky v kufru (tedy vzadu a nahoře), jako je tomu u aktuálních hybridů a plug-in hybridů založených na běžných autech se spalovacími motory.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: