Akce typu Speed Marathon bezpečnosti nepomáhají, naopak spíše škodí (komentář)

  • Policisté navázali na velikonoční měření rychlosti akcí Speed Marathon, v rámci které se opět ve velkém měřila rychlost 

  • Důvodem má být údajně to, že překročení rychlosti vede k nehodám

  • „Překročení maximální povolené rychlosti“ a „nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky“ opravdu není to samé

  • Speed Marathon a podobné akce jsou k ničemu, protože jsou zaměřené na věc, která není příčinou nehod 

  • Policie zároveň touto činností odklání pozornost široké veřejnosti od opravdových příčin nehod

Tradiční velikonoční policejní akci máme za sebou, stejně jako středeční hromadné měření rychlosti pořádané v rámci celoevropské akce Speed Marathon. Čeští policisté letos své počínání vylepšili, když před časem vyzvali uvědomělou veřejnost k tomu, aby jim pomohla vybrat místa, kde by se mělo měřit. Cílem této akce však bylo především preventivně působit na řidiče motorových vozidel a tím předcházet rizikovým situacím, které vedou k dopravním nehodám mnohdy s fatálními následky“, píše policie na svých stránkách. 

Překročení maximálně povolené rychlosti ovšem dlouhodobě není nejčastější příčinou dopravních nehod, ani ve zúženích na D1, ani kdekoliv jinde. A už vůbec ne těch fatálních. Nehody daleko častěji způsobují situace, kdy si řidič za volantem hraje s mobilem nebo dělá cokoliv jiného a dostatečně se nevěnuje řízení.

Doporučujeme: Statistika — V zimních měsících je riziko nehod na českých silnicích nižší než v létě

„Rychlost“ se ve statistikách objevuje na první příčce coby hlavní příčina tragických dopravních nehod. Jenže nejde o překročení rychlosti jako takové, nýbrž o „nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky“. Přesto právě tato skutečnost často slouží jako omluvenka všem radarům a akcím typu Speed Marathon. I kdyby to mělo zachránit jeden život… Jenže on ten neustálý důraz na maximální povolenou rychlost může mít klidně i zcela opačný efekt. Nejen, že bezpečnosti neprospívá, on jí téměř jistě škodí.

Bourají řidiči, kteří maximální rychlost dodržují 

Podle zákona by měl řidič přizpůsobit rychlost svým schopnostem, vozidlu, nákladu, nebo předpokládanému stavebnímu a technickému stavu komunikace a samozřejmě povětrnostním podmínkám. Jestliže právě z tohoto pramení nejčastější příčiny tragických nehod, je přece naprosto logické, že provětrávání radarů (mnohdy za jasného počasí) toho moc nezmění.

Doporučujeme: Oficiálně — Jedenáct kusů BMW i3 míří na zkoušku do služeb české státní i městské policie

Pro představu jeden typický příklad nehody, kvůli které je potřeba „umravnit piráty silnic“ (jak to prohlásil před časem ministr Ťok) a která přesně zapadá do škatulky „řidič nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze vozovky“: „Řidič (61 let) vozu Ford Fiesta na Plzeňsku v levotočivé zatáčce nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky, na namrzlém povrchu uvedl vozidlo do smyku, a následně sjel do příkopu“ (více na stránkách policie). Nebo další podobná ukázková nehoda, o které se psalo na idnes.cz: „Čtyřiadvacetiletý řidič neudržel vozidlo a sjel do řeky Jihlavy“. Když se pak podíváte na fotky, uvidíte silnici, na které by novopečený český hokejový mistr mohl pořádat trénink. Zmínění řidiči maximální rychlost určitě nepřekročili, naopak jeli podle představ policie i ministerstva, přesto bourali.

Nebezpečné není jet o 20 km/h více v místě, kde klidně můžete jet 150 km/h, ale kde je omezení na 90 km/h hlídané radarem rozdávajícím pokuty. Nebezpečné je jet o 20 km/h v místě, kde policie považuje za bezpečnou rychlost 80 km/h, ale situace si žádá maximálně 40 km/h, což nikdo nijak zásadně nezdůrazňuje. Hlavně ne v období akcí typu Speed Marathon.

Kdyby se o tom alespoň mluvilo…

Jestliže policie chce vyřešit nejčastější příčiny tragických nehod (nebo nehod obecně), musí se zaměřit na úplně jiné věci, které jasně vyplývají ze statistik. Jenže které jsou zároveň mnohem hůře postižitelné a v konečném důsledku méně lukrativní (typické české nešvary, které nikdo netrestá, jsme si rozebrali už dříve). Znamená to ale, že budeme radši měřit a alespoň nutit řidiče k důslednému dodržování maximální povolné rychlosti. Podle policie asi ano, dobrý nápad to ovšem není, protože tohle policejní počínání má ještě jeden rozměr.

Doporučujeme: Komentář k novele bodového systému — Více peněz, co nejméně správního řízení

Zatímco policie i ministr Ťok v zájmu ochrany lidských životů instalují radary ve velkém a všude hlásají, jak je vyšší než maximálně dovolená rychlost nebezpečná, v praxi odklánějí pozornost široké veřejnosti výhradně na téma maximální povolené rychlosti, které se ale nehod prakticky netýká. Řádně zmasírovaní řidiči proto důsledně sledují svou rychlost a zároveň se přestávají věnovat řízení i tomu, co se děje v okolí. O tom přece ministr nic neříkal.

Moment! Není právě nevěnování se řízení nejčastější příčinou nehod a nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky nejčastější příčinou smrtelných nehod?

Akce typu Speed Marathon bezpečnosti nepomáhají, naopak spíše škodí (komentář)
Ohodnoťte tento článek!
4.53 (90.52%) 1011 hlas/ů

38 KOMENTÁŘE

  1. Daleko větším problémem je dopravní značení, tí že je nevhodně umístěné nebo zbytečné, tím dochází mnohdy k zlehčování jeho důležitosti a tím k nerespektování. Pak také to že policie tyto místa zná a tam provádí kontroly, neb má jistotu úspěšnných kontrol a pokut.

    • S tím se nedá než souhlasit. Když je omezená rychlost na 50km/h na úplně rovném úseku silnice 1.třídy jen proto, že na sousedním poli probíhá výstavba nové silnice, tak se divím, že ta omezená rychlost tam není, když tam kombajn sekal obilí. Zákaz předjíždění dají na místě, kde jeden z b.l.á.z.n.ů předjížděl, zabil se a proto tam dají zákaz předjíždění? Těch příkladů by se dalo vyjmenovat plno. A tím se opravdu stává, že řidiči nerespektují všechny omezení a zákazy tak jak by měli.

  2. Naše dopravní policie stojí za hov.o. Ona vlastně ani není dopravní. Řídit dopravu na křižovatkách se už ani nepokouší, a to zejména v době, kdy je toho potřeba – v letních zácpách v dobách dovolených. To že už by na to řidiči ani nedovedli reagovat je druhá věc – nemají si to kde v praxi opakovat. Nejzdí ani k dopravním nehodám, nejraději by byla, slavná policie, kdyby si vše vyřešili řidiči mezi sebou. Nejezdí k nehodám na pozemcích supermarketů – přestože je tam volný přístup, i když je pozemek tzv. soukromý, je veřejný – slouží veřejnosti. Když chytnete zloděje svého auta, neudělají nic, nebo potrestají pro výstrahu vás. Jediné co umějí, je v létě stát za bukem a měřit rychlost na těch nejbizarnějších místech. V zimě ne, to by jim bylo chladno. V zimě můžeme jezdit jako prasata, policie venku neexistuje. Takové měření rychlosti na dálnici, s použitím aut za miliony, to je ale věc! Vy byste chtěli jezdit po dálnici rychleji?! Hamba vám! Vy piráti! Ve vesnici, kde je úplně normální široká silnice si dal starosta třicítku, protože tamtudy jezdí náklaďáky se štěrkem. Ale naše policie tam chytá osobáky, jedoucí 40! Taky hnusní piráti! Ale sídlištěm nám lítají kšiltovky v Golfech 80, přechod nepřechod, a tam se neměřilo NIKDY za celých 27 let co tam bydlím. Prasata parkují na nepřehledných místech, na přechodech, jezdí na červenou, telefon u držky má už téměř přirostlý polovina řidičů – a neděje se nic. Ale to jsou příčiny nehod. Ne to že jedu na přehledné čtyřproudovce 145… Naše slavná sluneční policie si jen dobíjí solární články v čepicích když je hezky, a buzeruje tam, kde vůbec být nemusí. Je to hnus.

    • Přesné nezbývá než souhlasit!Mám najeto už přes milion km a naposled jsem boural před 20 roky přestože jezdím rychle , ale právě tam kde to jde a když to jde.V Německu jedete v pohodě 160 a můžete mít 0,3 promile , ale zde jste ožralý prase a pirát silnic.Kontroly rychlosti nic nevyřeší a slouží jen k vybírání peněz.Když jedete po Strakonické na Zbraslaví je tam světový unikát- přechod pro chodce přes 4 proudou komunikaci 1.třídy!!??mimo obec. I když je tento úsek přehledný už z dálky velmi ráda zde PČR měří 50 km rychlost(sic) Je to naprosto nesmyslné , ale velmi výdělečné.Že vás pak ten slušňák co jel těch 50 předjede na plné čáře před zatáčkou to PČR nezajímá.Pro ně jel hezky 50 a tak to má být.

      • Ve skutečnosti je to v obci 🙂 ale to nic nemění na tom, že je to totální nesmysl. Unikát to také není, bohužel v Česku jsme na to asi experti, druhý stejný je na „dálnici“ k letišti Ruzyně. Divím se, že ekofašos si už dávno nevydupali zrušení toho přechodu na Zbraslavi, neboť ty auta co jedou z Prahy, při tom znovurozjíždění se do kopce musí propálit tuny PHM a zabít emisema tisíce ledních medvědů. Jo počkat, exponovat se kvůli užitečný věci přece nemají ekofašos v popisu práce, tak nic …

    • Naprosto s Vámi souhlasím. Je pěkně, kasíruje se. Je ošklivě, ať si každý jezdí jak umí. Spíš nabourá ten co čučí na tachometr než ten, co jede o dvacet víc.

  3. Čtu chytrý názor zkušených řidičů. Vedení policie snad na to nemůže přijít, protože i s historickými pracovníky ministerstva a Besdipu si chrání svoje bydla, natož by přemýšleli. Nevím jak se tento názor může někde uplatnit, protože snad každý schopný řidič toto už chápe od té doby kdy po složení řidičské zkoušky a dostatečnou praxí dospěl k tomu že má svoje vozidlo v ruce a dokáže mu vyhovět. Jsou však tací, kteří se nenaučí jezdit nikdy a tací kteří si myslí že sežrali moudrost a jezdí jako duševně méněcenní, jen když mají na rychlé auto , co s těmi, je jich dost.

  4. Když nastupoval pan Tomáš Lerch, coby vrchní preventista do funkce šéfa dopravky, nechal se v jednom ze svých prvních vystoupení slyšet, že policie bude především důsledně dohlížet na dodržování maximální povolené rychlosti, protože její nedodržování sje příčinou velké části nehod. Ten člověk zjevně nepochopil dodnes, že jet na rovné dálnici 140 je bezpečnější, než se vřítit 90 do zatáčky, který snese max. 60. Ale ono se to lépe vykazuje a snáze měří.

  5. Pořád mluvíte o překračování povolené maximální rychlosti. Podle mě jsou ale horší ti co jedou dost pod tímto limitem a myslí si jak jedou bezpečně. Chyba! Řidiči kteří je dojedou se snaží je v co možná nejkratší době předjet a tak bohužel riskují. Tak že postih by měli dávat i těmto slimákům kteří vlastně svým jednáním ohrožují ostatní účastníky provozu.

  6. Ono vubec spousta předpisu a jejich striktní dodržování dostává řidiče do uzkých,zejména ty profesionální.Pak aby dodrželi literu zákona se zrovna nechovají profesionálně.viz doba jízdy.
    zvláště pak když Policie k této věci přistupuje netolerantně.TÍM ZADÁVÁ PŘÍČINY K….. stejně jako rychlost na rovném přehledném useku.Ze skušenosti vím ,že lidi pokud už dodržují řekněme 50 či 70 na dlouhém rovném useku tak většinou dělají všechno jiné jen neřídí.

  7. No jo no, holt peníze jsou až na prvním místě. O žádnou bezpečnost tu už spoustu let nejde, no vlastně jestli vůbec někdy šlo. A když se policistů zeptáte proč měří v obci na rovném přehledném úseku bez domů a ne o pár set metrů dál kde je přechod, obchod, nádraží, tak se vám odvděčí kontrolou dokladů a povinné výbavy.

  8. To neni jen o rychlosti, z té si udělali policajti dobrý kšeft. Celá vyhláška připomíná kocourkov, tak kde jsou ty odborníci. Třeba přechody přímo na výjezdech z kruhových objezdů mohl vymyslet jen dementní trouba.

    • To nebyl dementní trouba, kruhový objezd je vlastně křižovatkou a někde být přechody pro chodce musí. Kromě toho co si budeme povídat – lidé přecházejí tam, kde se jim to hodí a ne tam, kde jsou pro ně vyznačená místa. A umístit přechod tam, kde nejvíce chodí, je vlastně pro jejich bezpečnost, potože na něm mají ze zákona přednost… Je jasné, že kruhák na Vítězném náměstí je názornou ukázkou, jak tam přechody překáží provozu vozidel, ale je to nedodělek z doby výstavby metra, kdy to buď nikoho nenapadlo udělat od tramvajových zastávek přímo schody k metru nebo zas došly peníze…

  9. Souhlasím s obsahem příspěvků. Jenže je třeba dodat jednu známou – neznámou skutečnost, že ti, kteří stojí na té silnici a měří jsou zaúkolováni svými nadřízenými aby si na sebe vydělali. Každá osádka má totiž přidělen počet pokutových bloků, které je povinen za ten den „prodat“. No a nejjednodušší a nejspolehlivější způsob, jak bloky udat je zas a pouze to měření. Za nedodržení jsou postihy. Tak trochu to připomíná dnešní situaci u České pošty, že ano. Kdysi jsem si myslel, že je to jen vtip. Bohužel jeden vysloužilec to potvrdil.
    Další kapitolou by mohly být STK, to je taky česká rarita. Ne jejich existence (jsou i jinde ve světě), ale jejich ryze česká funkčnost.

  10. Je jasne, ze policie meri jen tam kde je dobre jasne, ze nekoho nachytaji. Musi totiz splnit plan. A kdyz plany splni, opet na pul roku zmizi do kanclu a znovu vylezou pred vanocnimi svatky. A my ridici se tomu prizpusobujeme a jezdime dl vykonu motoru.

  11. Nezbývá nic jiného, než souhlasit s většinou oprávněných kritik !!!
    Sám jsem včera přispěl ke splnění plánu, když mě „hoši co hlásají jak chtějí pomáhat a chránit“ změřili cca 150 m před koncem obce na silnici 3 třídy jedoucí v protisměru ve svém voze v místě, kde nepotkáte živou duši jak je rok dlouhej. Když jsem se slušně zeptal zda to je to správné místo pro měření, tak jsem dostal stručnou odpověď, že oni jen dělají svou práci !!! Gratuluji k takovému nasazení a doufám, že budou měřit na místech kde to bude mít smysl a né tam, kde to je zbytečné !!!
    Tak hoši ať to sype a příště bych to měřil u cedule

  12. Jen by mne zajímalo, proč Vás toto měření tak rozlítilo. Pan redaktor za tento článek dostane odměnu kolik má čtenářů co čtou takovéto nic neříkající a pouze kritizujici články o ničem a čtenáři se jenom naštvou. Proč Vám měření rychlosti tolik vadí? V komentářích píšete o Německu, dovolíte si tam překračovat rychlost a diskutovat s policií? Ne. Tak to samé dělejte tady a měření Vám nebude vadit, navíc jednou do roka ve větším rozsahu. Nedávejte příčiny a nebude měření. P.S. řidičák mám 30let a kilometrů nepočítaně a nejsem policajt.

    • Většině lidí tady ale apriori nejde o měření,jako takové,ale o způsob jakým se policie snaží působit na řidiče.
      Já sám v obci dodržuju striktně 50,ale může mě šlak trefit, když je vidím,jak stojí s radarem u cedule konec obce pod kopcem, přičemž mě o cca kilometr před tím málem sejmul blb v golfu,kterej proti mě předjížděl kamion před horizontem přes plnou… Ale to nikdo neřeší, protože se to těžko dokazuje a stíhá… Je prostě jednodušší a levnější si tam s tou mikrovlnkou stoupnout a číhat…

  13. Je jasné, že policie musí dohlížet nad bezpečností v silničním provozu při jeho dnešní hustotě. Na silnicích je doslova džungle, ale chce u toho přemýšlet logicky kdy, kam a do jakých míst hlídky situovat. Jenže když si vezmeme, že policii velí samý vytudovaný učitel, andragog nebo případně inženýr zemědělství, tak se nedivte, jak to v praxi vypadá.

  14. Problém začíná v osobnosti řidiče,pokračuje vlivem reklam na bezpečnost aut a chybějícím pudem sebezáchovy.Je tu i jistá míra arogance kterou se někteří jedinci projevují výběrem určité značky nebo modelu vozidla.Silnice je plná těchto poděsů kteří si najdou nejnevhodnější moment kdy neudrží svoje emoce a to co následuje je potom zaznamenáno v zápisu o nehodě.Je to cena za to že řízení aut,prodej a komunikace je obrovský kšeft.

  15. Místa, kde se většinou měří, nevybírají ti, co tam pak šaškují, ale jejich nadřízení, kterým jde vysloveně o šikanu řidičů a příjem do státního rozpočtu. A nejvíce mě štvou udatné místní samosprávy, které zavedli ve svých obcích naprosto nesmyslné třicítky, přestože tam nepotkáte na ulici živáčka. Ohledně těch dvou přechodů (Zbraslav, Ruzyně) asi tolik – jezdím tam docela často, na Zbraslav jsem tam nikdy na přechodu chodce nepotkal a u Ruzyně jednou za rok. Ale škoda mluvit, dokud budou řešit dopravní „uspořádání“ telata v jakýchsi pochybných komisích na ouřadech místo praktiků od Policie ČR, lepší to nebude.

  16. To zase na Budějovicku dopravní policie jezdi do vesnic vybírat peníze za pásy .Jel jsem z města a to takovou rychlostí že mě málem předbíhali chodci ,dopravka se za mnou rozjela z majákem jako by honila zločince. Stálo mě to 200 Kč a dva body. Je to k pláči neboť po cestě od Rakouska jezdí jako šílenci do města ale tam je nevidíte ,do zákazu vjezdu nákl. vozidel si jezdí náklaďáky kdy chtějí a tam taky nejsou. To byla moje druhá pokuta za 44 let a najeto mám přes milion km. Hold ale mají tam pomáhat a chránit, pomáhat od peněz a chránit pracháče.

  17. Ano,proti bezpečnosti se jistě těžko něco namítá.Každý z nás chce jezdit bezpečně.Je to jako zaklínadlo,ale ve skutečnosti tyto akce slouží k snadnému a lukrativnímu výběru peněz.Něco jako druhé zdanění obyvatelsta.Vesnice i stát si tučně přivydělávají.Maximální povolená rychlost je záměrně sražena pro moderní auta na nereálné a neživotné hodnoty ,takže je překročit není problém snad ani s Velorexem či Trabantem.A o to vlastně jde!Omezení jsou tak poddimenzována,že ploužíc se po silnici, za volantem téměř usínám a nejsem a nemohu být při této rychlosti ani ve střehu.A ještě něco.Vyježdění řidiči nehody nedělají.Mám najeto asi 2 miliony km,ŘP od r.1967 a nikdy jsem nezpůsobil žádnou nehodu a celý život jezdím rychle…

  18. Díky pane Dittrichu, promluvil jste mi z duše. Kolikrát už jsem si pomyslel něco o chabé inteligenci, když jsem v televizi slyšel naše policejní a dopravní špičky říkat jedním dechem, že nejčastější příčinou nehod je „nepřiměřená“ rychlost a jak proti tomu budou bojovat trestáním „nepovolené“ rychlosti. Oni snad opravdu nechápou ten rozdíl!!!
    Navíc tím pěstují v hlavách řidičů, bohužel zejména těch méně zkušených, že jet povolenou rychlostí znamená jet tou přiměřenou… a pak přijde zatáčka a ti chudáci se cestou do nebe diví „vždyť jsem jel přeci správně tou devadesátkou“…
    A k tomu přechodu na Zbraslavi. Jezdím tamtudy už 18 let dvakrát týdně, v různé dny a různou denní dobu a za těch 1800 průjezdů jsem na tom přechodu viděl celkem 4! chodce…

  19. To by ryba nesměla smrdět pičusami počínaje šimonovským (nespletl jsem se, blbovi, který si neumí srovnat v duté gebuli kolik mu ukazuje tachometr a kolik jede reálně ale vykoumat body umí, nepřináleží velké písmeno) konče uťukancem ve velících pozicích

  20. Policii vůbec nejde o bezpečnost ale pouze o vybírání peněz. Příklad: Pardubice, příjezd do centra. Rovná, široká, dvouproudá vozovka v každém směru. Podél celé délce vozovky vede od Polabin po jedné straně chodník široký minnimálně 2 metry, po druhé straně téměř po celé délce ten samý. A v tomto místě pravidelně měří. Vědí totiž, že mají za hodinu „své jisté“ a mohou se jít válet na služebnu.

  21. Jarda, 21.04.2017 Ono je snadné prohánět řidiče za překročenou rychlost o několik kilometrů,ale jestliže řidič stále kontroluje,aby nepřekročill rychlost ze strachu z postihu může přehlédnout něco,co se mu stane osudným.Policie by měla více kontrolovat silnice nižších tříd z důvodu znečištění vozovky zemědělskými stroji,protože když řidič vjede do zatáčky se souvislou 5cm vrstvou zeminy ,tak se dost těžko přizpůsobuje jízda stavu a povaze vozovky .V tomto stavu jsou schopni ti,kteří toto znečištění způsobí ,nechat silnici 10 až 14 dnů a nikoho to netrápí.Nejvíce je tímto nešvarem postižena vozovka mezi městy Skalná a Luby u Chebu, okr. Cheb

  22. Speed Maraton ? Dva dny jsem tetkom jezdíl po Česku, najel jsem 1600 km… Ani jednoho policajta s radarem jsem nepotkal.. Wtf ?

  23. Nebýt demokracie a Bruselu ( tedy EU ) možná by silniční pravidla vypadala úplně jinak a bylo by na silnicích bezpečnějí i bez plicie.

  24. Jo,to je nazor k veci a plnej inteligence.mozna byste se plouzil po silnici v trabantu,kterej stejne vic nez 90 nejede. A na silnici by bylo bezpecno,protoze by na ni byla petina aut,protoze by si spousta lidi nemohla to auto ani dovolit a dalsi spousta lidi by jezdila tak maximalne Favoritama po tretim faceliftu,coz by byl nenovejsi hit AZNP .A jak myslite,ze by vypadala pravidla silnicniho provozu bez EU a demokracie? Omlouvam se vsem ze jsem odbocil od tematu,ale takhle de.bilni komentar si o to rikal. Jinak rozhodne souhlasim s tim,ze je daleko nebezpecnejsi sledovat tachac,jestli jedu presne 90,nez jet v pohode na prehlednym useku 120 a venovat pozornost rizeni a situaci v provozu.

  25. Dobrý den, plně souhlasím s autorem. Rychlost není příčinou, ale důsledkem. Důsledkem arogance, neznalosti a pocitu nepostižitelnosti některých řidičů. At mi nějaký expert z Besipu vysvětlí jaký je rozdíl v bezpečnosti jestli jedu v obci 48 nebo 52 km/h. ( je to rozdíl 500,-Kč a 2 bodů !! ). Řidič se má věnovat řízení vozidla, sledovat provoz před sebou a za sebou, předvídat chování ostatních řidičů a chodců a ne čumět na tachometr. Za 35 let jsem najezdil 1,7 mil km a 8x jsem dostal ránu zezadu od nějakýho imbecila co se mi lepil na kufr. A to je další nešvar, rozestupy mezi vozidly.

  26. Se vším, co napsal autor se nechá souhlasit.
    Ještě jednu poznámku k akci typu Speed Marathon.
    Už vidím ty policajty, kteří hlava nehlava byli nahnání šéfy do aut s radary a dostali příkaz přinést maximum obětí na tácku. Chceš náhradní volno? Dnes ne, musíš na akci.
    Přitom dcera měla lehkou nezaviněnou bouračku na Benešovsku a na příjezd policie čekali účastníci 6, slovy šest hodin!!!! Údajně je tolik bouraček, že nestíháme. A to prosím patříme počtem policajtů na 1000 obyvatel na první místo v Evropě.
    Tak to mi rozum nebere. Na blbosti je lidi dost, na práci ale nejsou

  27. Minulý týden 15.4. jsem zažil kuriozitu s naší dopravní policií jel jsem ze Ždáru nad Sázavou do H Brodu . V obci Hamra n/S nikde neoznačená objíždka najednou značka zákaz vjezdu zn B1-přenosná normální komunikace 3 třídy doplněná vjezd povolen občanům , stavbě . Uzavřeno kvůli opravě mostu . Tato cesta delší cca o 300m . V obci dopravní policie ČR kontrolovala obecním úřadem vydané povolení o průjezdu obcí. Jelikož bylo před velikonoci s hlídkou Pčr byl přítomen ošuntělí místní udavač , kdo neměl povolení a řekl že jede např. na návštěvu tento člověk hlídce řekl zda se toto jméno v obci vyskytuje-pokud ne 200kč pokuty. LÉPE zaplatit mýto 200kč než objíždět 10 km po neoznačené objíždce. Hlídka mladých policistů sice říkala že jim to je trapné a práce je nebaví ale byli sem posláni na popud občanů , že jim zde jezdí mnoho aut. Pokud by byla objíždka řádně a včas označená bylo by to OK. Opravdu jak v policejním
    státě -pozdrav udavačům do Hamrů nad Sázavou . Takto kdyby se chovali všichni občané kterým to jezdí kolem baráku tak lépe chodit pěšky.

  28. To není jen u nás. Všude v Evropě de policie zaměřuje na věci lehce postizitelne a ještě se chlubí tím ze jen díky zákazům a represím,neustálou šikanou a bodovým systémem sníží nehodovost.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: